دعوت به همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
 هوش مصنوعی و اجتهاد در حوزه
در نشست مدیران دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه اعلام شد: برگزاری «اجلاس هوش مصنوعی و اجتهاد » در آینده نزدیک

1606683296_1_0.gif

به نوشته خبرگزاری حوزه، آیت‌اللّه علیرضا اعرافی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و امام‌جمعه قم، در نشست مدیران دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه به زودی «اجلاس هوش مصنوعی و اجتهاد در حوزه» برگزار می‌شود، آنرا در جهت پیاده کردن نگاه فناورانه حوزه علمیه دانست که باید دنبال شود. این نشست در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد. آیت‌اللّه اعرافی پیش از این و در اواخر دی‌ماه با اشاره به «پروژه کاربست هوش مصنوعی»، آنرا از جمله علوم جدیدی دانست که لازم است مورد توجه حوزه قرار گیرد. مدیر حوزه‌های علمیه، دو سال پیش و در آیین بازگشایی دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز از اهمیت موضوع هوش‌ مصنوعی سخن گفته بود: «حوزه باید در علوم شناختی، هوش مصنوعی و ... پیشتاز باشد؛ چراکه تأثیرات عمیقی در حوزه‌های اجتماعی به جای گذاشته و تحولات بزرگی را رقم خواهد زد.»

دکتر عاملی، استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران و دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخشی از برنامه زنده تلویزیونی « اینجا» که دی‌ماه و با موضوع « حکمرانی مجازی» از شبکه چهار سیما پخش شد، ضمن بیان برخی از دستاوردهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ( نور ) از جمله تبدیل منابع مرجع حوزوی به قالب دیجیتال و استفاده از داده‌پردازی برای استخراج خروجی‌های نرم‌افزاری جدید از این منابع دیجیتال، به پژوهش در زمینه هوش مصنوعی و اعمال آن به منابع حوزوی به منظور دستیابی به « اجتهاد هوشمند» نیز اشاره کرده بود. لازم به یادآوری است که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، از افرادی با تخصص‌های متنوع از جمله «شناخت فناوری‌های یادگیری ماشین، داده‌کاوی و پردازش زبان طبیعی» دعوت به همکاری کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟