پرچم‌داری فراتر از سایر پرچم‌داران
بازگشت باشکوه لنوو به بازار گوشی‌های هوشمند با Lenovo Z5
همه چیز با انتشار یک عکس شروع شد. تصویری از گوشه پرچم‌دار جدید لنوو که اطلاعات کمی در ارتباط با ظاهر آن ارائه می‌داد؛ اطلاعاتی کم، اما کلیدی. به مرور، مشخص شد که این گوشی با یک طراحی انقلابی روانه بازار خواهد شد. برخی منابع خبر داده بودند که Lenovo Z5 قرار است با نمایشگری روانه بازار شود که 95 درصد سطح جلویی گوشی را فرا گرفته است!

1606683296_1_0.gif

شوخی نیست. بی‌حاشیه‌ترین گوشی‌های فعلی بازار نمایشگرهایی دارند که به هزار حیله و فریب، به زحمت 80 تا 85 درصد سطح جلویی گوشی را فرا گرفته است؛ اما لنوو که کمتر خود را در قامت یک شرکت پیشرو نشان داده است، اعلام کرده است پرچم‌دار جدیدش با نسبت نمایشگر به سطح جلویی 95 درصد معرفی خواهد شد. 

شروع این ماجرا با شیائومی بود. گوشی می میکس شیائومی اولین بار با حذف حاشیه بالایی، قرار دادن دوربین سلفی در حاشیه پایین و بردن بلندگوی مکالمه به زیر نمایشگر، تب طراحی گوشی‌هایی بدون نمایشگر را در بازار ایجاد کرد. البته تقریبا تمام شرکت‌ها ادعا می‌کنند که از سال‌ها قبل چنین طرح‌هایی را در سر داشته‌اند؛ اما چرا تا قبل از شیائومی اقدام به عرضه گوشی‌هایی با آن طرح‌ها نکرده بودند؟!

هنوز هیچ تصویر کاملی از لنوو Z5 منتشر نشده است، اما سه فرضیه در ارتباط با طراحی این گوشی وجود دارد. فرض اول این است که این گوشی هم از همان طراحی شیائومی بهره می‌برد: بلندگوی مکالمه در زیر نمایشگر قرار گرفته و دوربین سلفی هم در حاشیه باریک پایینی گوشی جا داده شده است؛ اما حاشیه‌های گوشی به طرز معجزه آسایی کمتر از می مکس شده‌اند. حدس دوم ما، استفاده از یک ناچ کوچک همانند گوشی اسنشال فون است. حدس سوم هم -که اصلا دوستش نداریم- استفاده از ناچ و طراحی مشابه آیفون X است.

چان چنگ، مدیر عامل لنوو اعلام کرده است که این گوشی دارای 18 پتنت طراحی و 4 فناوری جدید است. اگر می‌خواهید با گوشه‌ای از این فناوری‌ها آشنا شوید، بد نیست بدانید که آقای چنگ در یکی از توییت‌های خود به این مسئله اشاره کرده بود که پرچم‌دار این شرکت 4 ترابایتی است! البته برخی از کارشناسان معتقدند که شاید منظور وی استفاده همزمان از کارت حافظه و حافظه داخلی برای رسیدن به این مقدار باشد. باید منتظر ماند و دید.

هشتگی که این شرکت برای معرفی گوشی جدید خود در نظر گرفته، #NewNationalFlagship است که این حدس را به وجود می‌آورد که این گوشی از تمام گوشی‌های ساخت چین بهتر باشد. با توجه به این که بسیاری از غول‌های بازار گوشی‌های هوشمند مانند هوآوی، شیائومی، ویوو، نوکیا و اوپو در چین قرار دارند، می‌توان نتیجه گرفت که لنوو Z5 باید محصولی بهتر از پرچم‌دارن فعلی تمامی این شرکت‌ها باشد.

سایت PhoneNDustery در ارتباط با مشخصات این گوشی اطلاعاتی ارائه داده است که در این بین، می‌توان به قیمت حدود 700 دلاری، استفاده از دوربین دوگانه، استاندارد IP68 در برابر آب و گرد و غبار، نسبت طول به عرض نمایشگر 19.5 به 9 و رزولوشن Quad HD+ اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این گوشی، تا روز رونمایی منتظر باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟