سری جدید پرچمداران هوآوی در راهند
هر آن‌‌چه که درباره گوشی‌های سری P20 هواوی می‌دانیم
هرچند گوشی‌های خانواده P10 هوآوی در زمان عرضه گوشی‌های بسیار خوبی به شمار می‌آمدند، اما هیچگاه نتوانستند در حد و اندازه‌های پرچم‌داران اپل و سامسونگ در بازار تاثیرگذار باشند. در واقع هوآوی چه بخواهد و چه نخواهد، هنوز در اکثر بازارهای جهانی از جمله ایران، یک شرکت با رویکرد اقتصادی به شمار می‌رود و گزینه محبوب خریداران گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده است. هوآوی قصد دارد نگرش بازار را به خود تغییر دهد و شاید سری P20 کلید حل این مشکل باشد.

1606683296_1_0.gif

گوشی‌های سری P10 سال گذشته در رویداد WMC 2017 در شهر بارسلونا معرفی شدند و به دلیل درخشش Galaxy S8 چندان مورد توجه قرار نگرفتند. به همین دلیل، امسال هوآوی تصمیم گرفته است سری P20 را در رویدادی جداگانه در شهر پاریس معرفی کند. اطلاعاتی که تا به امروز در ارتباط با این گوشی به بیرون درز کرده است خبر از معرفی یک محصول هیجان‌انگیز می‌دهند. گویا تمرکز هوآوی بیش از هر چیز روی دوربین P20 Pro بوده است.

معرفی Huawei P20 Pro

اگر به سیستم نام‌گذاری هوآوی توجه کرده باشید، امسال در یک تناسب منطقی قرار بود به گوشی P11 برسیم؛ اما هوآوی احتمالا برای نمایش پیشرفت خود، به اضافه کردن یک عدد اضافه نکرد و ناگهان ده رقم پیشرفت کرد. این اتفاق پیش از این هم در زمینه نام‌گذاری عددی رابط‌های کاربری این شرکت صورت گرفته بود.

در ادامه با مشخصات این گوشی‌ها آشنا خواهیم شد. 

Huawei P20 lite

پسوند لایت نشان می‌دهد که این گوشی نسخه ارزان‌تر پرچم‌داران هوآوی است. هرچند امکانات این گوشی در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار نیست، اما هوآوی نشان داده است که در ساخت میان‌رده‌هایی با ارزش خرید بالا تخصص دارد. زبان طراحی این گوشی همانند iPhone X است و حاشیه‌های آن به حد اقل رسیده است. نسبت طول به عرض نمایشگر در P20 lite از نوع 18 به 9 است. البته این اولین بار نیست که هوآوی روی یک گوشی میان‌رده از چنین نمایشگری استفاده کرده است. گوشی‌های P Smart، Huawei Honor 7X، Mate 10 lite و Honor 9 lite هم با طراحی و حتی امکانات اکثرا مشابه پیش از این روانه بازار شده بودند؛ اما طراحی این گوشی کمی مدرن‌تر از برادرانش است و در حاشیه بالایی از بریدگی معروف آیفونی استفاده شده است. 

تراشه مورد استفاده در P20 lite، همان تراشه مورد استفاده در سایر میان‌رده‌های 2018 است، یعنی Kirin 659. در کنار این تراشه، P20 lite به 4 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. درست مثل Honor 7X و Mate 10 lite، این گوشی هم از ستاپ دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در بخش سلفی اما، این گوشی یک سلفی مستر واقعی است و با داشتن یک دوربین 24 مگاپیکسلی، اصلی‌ترین تفاوت را با سایر میان‌رده‌های هوآوی رقم می‌زند. این گوشی احتمالا دارای یک نمایشگر 5.7 اینچی خواهد بود و باتری مورد استفاده روی آن هم 2900 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

مطلب پیشنهادی

مقایسه گوشی‌های هواوی Nova 2 Plus و شیائومی Mi A1

Huawei P20

هوآوی عادت دارد هر ساله چندین پرچم‌دار مختلف تولید کند تا به هر نحو ممکن سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند. یکی از راهکارهای این شرکت، معرفی نمونه‌های قدرتمند با امکانات متفاوت است. به این ترتیب، یک گوشی رده بالا با قیمتی کمی پایین‌تر از قوی‌ترین پرچم‌دار شرکت هم تولید می‌شود تا افرادی با قدرت خرید متفاوت را در بر بگیرد. گوشی Huawei P20 به همین منظور طراحی شده است. این گوشی احتمالا با نمایشگر 5.7 اینچی و با رزولوشن Full HD+ روانه بازار خواهد شد. طبان طراحی این گوشی هم روایتی دیگر از طراحی iPhone X است و نسبت طول به عرض صفحه نمایش آن 18 به 9 است. تراشه به کار رفته روی این گوشی Kirin 970 است؛ تراشه‌ای با قابلیت‌های هوش مصنوعی فوق العاده و توان پردازشی بالا. در گزارش Antutu، این تراشه بالاترین نمرات را در بین گوشی‌های اندرویدی به خود اختصاص داده است. البته ممکن است با معرفی Snapdragon 845 و با ثبات شدن گوشی‌های دارای این تراشه در ماه‌های آینده، این تراشه از رتبه اول پایین‌تر بیاید؛ اما حتی این مسئله هم نمی‌تواند قدرت بالای تراشه این گوشی را کتمان کند. در کنار این تراشه 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 یا 6 گیگابایت رم وجود دارد. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی است، در حالی که در بخش دوربین اصلی از یک ستاپ دوگانه متشکل از یک سنسور 20 و یک سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده شده است. یکی از این دوربین‌ها به صورت رنگی و دیگری به صورت مونوکروم عکاسی می‌کنند و پردازنده‌های قدرتمند این گوشی، تصویر نهایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. طبق سنت چند سال اخیر هوآوی، بخش دوربین این گوشی طی همکاری با شرکت لایکا طراحی و تولید شده است.

Huawei P20 Pro

گل سر سبد گوشی‌هایی که قرار است هوآوی به زودی از آن‌ها رونمایی کند، گوشی Huawei P20 Pro است. مهم‌ترین شاخصه این گوشی، قابلیت عکاسی با رزولوشن 40 مگاپیکسلی است و دارا بودن دوربین سه گانه است. سه سنسور مورد استفاده در دوربین این گوشی 12، 20 و 20 مگاپیکسلی هستند. اما با وجود این نوآوری، زبان طراحی این گوشی هم پیرو زبان طراحی iPhone X است. نمایشگر P20 Pro ابعادی 6 اینچی خواهد داشت و رزولوشن مورد استفاده روی آن Quad HD+ است. تراشه مورد استفاده در این گوشی هم Kirin 970 است و در کنار آن حد اقل 4 و حد اکثر 8 گیگابایت رم وجود خواهد داشت. در بخش سلفی هم این گوشی همانند P20 دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟