تلگرام اکس؛ تلگرامی بهتر از تلگرام!
تلگرام اکس، بهترین نسخه غیررسمی تلگرام که رسمی شد! + دانلود
تلگرام یک پیام‌رسان هیجان انگیز است؛ چون دوروف یک انسان هیجان انگیز است!

1606683296_1_0.gif

تلگرام بهترین ابزار پیام‌رسان فعلی در ایران است. این اپ دوست‌داشتنی هر روز امکانات جذاب‌تری ارائه می‌کند. اما این بار پا را فراتر گذاشته است و یک اپ جدید، بر بستر تلگرام و با یک زبان برنامه‌نویسی متفاوت ارائه کرده است که نام آن تلگرام اکس Telegram X است. برای آشنایی با این اپ، با شبکه همراهی کنید.

تلگرام ایکس چیست؟

برای پرداختن به تلگرام اکس Telegram X، ابتدا باید مقدمه‌ای در باب تلگرام نوشت. در پیام‌رسان تلگرام سعی شده است همه چیز در بهترین حالت خود باشد. امنیت، سرعت، مصرف بهینه و از همه مهم‌تر، رایگان بودن. و تازه این همه ماجرا نیست. دوروف اندیشه‌های بلندپروازانه‌ای برای ادامه حیات این پیام‌رسان در سر دارد. او قصد دارد ارز دیجیتالی خودش را راه‌اندازی کند و هر روز هم قابلیت جدیدی به تلگرام اضافه می‌کند.

اما این‌ها مسلما همه زاییده افکار تنها یک نفر نیست. دوروف هم مثل تمام مدیران شرکت‌های بزرگ، استفاده از هوش جمعی را به هوش فردی ترجیح می‌دهد. اما فراموش نکنیم ما قرار است در این مطلب به بررسی تلگرام ایکس Telegram X بپردازیم؛ نه توانایی‌های پاول دوروف. 

Telegram X را از لینک‌های زیر دانلود کنید:

تلگرام اکس Telegram X از کجا می‌آید؟

همانطور که گفتم، تلگرام بر پایه هوش جمعی استوار است. دوروف در سال 2015 چالشی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان برگزار کرده بود تا شرکت‌کنندگان در آن بتوانند تلگرام‌های غیر رسمی خود را عرضه کنند. بعد از بررسی تمام نسخه‌های ارائه شده، تلگرامی به نام Challegram که ساخته ویاچسلاو کریلوف بود، به عنوان بهترین نسخه برگزیده شد. عبارت Challegram از دو واژه Challenge و Telegram گرفته شده است و به معنای چالش تلگرام است. چندی پیش این نسخه با نام تلگرام ایکس Telegram X در اختیار کاربران iOS قرار گرفت و حالا به گوگل پلی استور هم رسیده است.

تفاوت‌های تلگرام ایکس Telegram X و تلگرام معمولی چیست؟

هر دوی این پیام‌رسان‌ها روی یک پلتفرم کار می‌کنند و از لحاظ امنیتی تفاوتی ندارند. برخلاف تلگرام‌های غیر رسمی ایرانی، این اپ توسط خود دوروف و تیم تلگرام تایید شده است و هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی ندارد. مسئله بعدی، سرعت بالاتر این پیام‌رسان است؛ چیزی که دلیل آن برنامه‌نویسی شدن با زبان Swift عنوان شده است. بنا به تجربه می‌توانیم بگوییم که تلگرام ایکس چند میلی‌ثانیه در هر پیام سریع‌تر از تلگرام معمولی است. البته سرعت بیشتر این نسخه، تنها مختص رسیدن پیام‌ها نیست و تلگرام ایکس Telegram X در همه بخش‌ها (به جز باز کردن گالری برای ارسال عکس) سریع‌تر از تلگرام معمولی عمل می‌کند. جدا از سرعت بیشتر تلگرام ایکس Telegram X، رابط کاربری آن هم برای کاربران به نحوی تغییر یاقته تا سرعت کار کردن با آن را افزایش دهد. برای مثال، شما می‌توانید با کشیدن یک پیام به سمت راست آن را Share کنید و یا با کشیدن آن پیام به سمت چپ، به آن Reply دهید. با تمام این تفاسیر، اسکلت تلگرام اکس Telegram X تغییر چندانی با تلگرام اصلی ندارد.

تفاوت بعدی تلگرام ایکس Telegram X و تلگرام معمولی در قالب و ظاهر اپ است. پیام‌ها می‌توانند با شکل همیشگی ارسال شوند یا این که بنا به تمایل کاربر، قاب اطراف پیام‌ها از بین برود. اتفاقی که چندان جالب نیست و به شخصه فایده‌ای در آن ندیدم.

همچنین، همین طور که می‌بینید، فضای کاربری به دو بخش تماس‌ها و چت‌ها تقسیم شده است. البته در ایران که استفاده از تماس صوتی تلگرام با محدودیت‌هایی روبرو است، ممکن است این طراحی چندان منطقی به نظر نرسد؛ اما سایر کاربران این پیام‌رسان در سراسر جهان از قابلیت تماس این پیام‌رسان به اندازه کانال‌ها و چت کردن استفاده می‌کنند؛ پس این طراحی برای آن‌ها نوعی میانبر به حساب می‌آید.

تفاوت بعدی تلگرام ایکس Telegram X با تلگرام معمولی در حذف نوار Mute/Unmute از زیر صفحه کانال‌ها است. با این کار فضای بیشتری در صفحه در اختیار دارید. همچنین حالا می‌توانید تعداد دقیق کاربران را در بالای صفحه ببینید و دیگر به اعداد تقریبی اکتفا نکنید.

یک ویژگی جذاب دیگر  تلگرام ایکس Telegram X، آپشن حالت شب خودکار است. با فعال کردن این گزینه، گوشی شما به محض وارد شدن به یک محیط تاریک، تم تلگرام را به حالت شب تغییر می‌دهد. 

فرق دیگر تلگرام اکس Telegram X و نسخه عادی در بخش ارسال فایل است. چینش گالری در این تلگرام با نسخه اصلی متفاوت است؛ البته این تفاوت الزاما به معنای بهتر بودن آن نیست.

نکته دیگر، چینش فایل‌های هر چت است. در این بخش با اطمینان می‌توان گفت عملکرد تلگرام ایکس بهتر از تلگرام معمولی است.

این‌ها تنها بحشی از تفاوت‌های پرتعداد Telegram X و Telegram بودند. عادت کردن به فضای جدید این تلگرام ممکن است در ابتدا برایتان کمی سخت باشد؛ اما حقیقت این است که تلگرام اکس از بسیاری جهات بهتر از تلگرام معمولی است و اگر تلگرام دلتان را زده باشد و اهل تنوع باشید، تلگرام X ارزش امتحان کردن دارد. 

Telegram X را از لینکهای زیر دانلود کنید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟