آیا «بله» می‌تواند جایگزین تلگرام شود؟
نگاهی به پیام‌رسان ایرانی «بله» + دانلود
در بحبوحه بلاتکلیفی ادامه کار تلگرام، پیام‌رسان‌های ایرانی زیادی در حال توسعه هستند. یکی از این پیام‌رسان‌ها، پیام‌رسان «بله» است. در این مطلب قصد داریم به بررسی این پیام‌رسان بپردازیم و مزایا و معایب آن را ارزیابی کنیم.

1606683296_1_0.gif

تمرکز «بله» تنها بر روی قابلیتهای پیام‌رسانی نیست. این اپ در کافه بازار با شعار «گفتگو + پرداخت» دیده می‌شود. بخش «پرداخت» در این شعار، اشاره به همگام بودن این اپ با تعداد زیادی از بانک‌ها دارد. نتیجه این هماهنگی، امکان خرید شارژ، پرداخت قبوض و حتی وجود امکان کارت به کارت و درخواست وجه از مخاطبان است.

«بله» از پنج ستون اصلی تشکیل شده است. این ستون‌ها شامل بخش چت‌ها، بخش مخاطبان، بخش امور بانکی، بخش ویترین و بخش امکانات بیشتر است. 

بخش چت‌ها مشابه سایر پیام‌رسان‌ها است و در آن می‌توانید گفت و گوهای خود را بر حسب زمان ببینید. 

بخش مخاطبان هم همانی است که انتظار دارید. البته دو ربات پشتیبان هم در این بخش دیده می‌شوند. باید توجه داشته باشید که در اپ «بله» از مفهوم ربات با نام «بازو» یاد می‌شود.

جذاب‌ترین بخش این اپ، بخش «بانک من» است. در این قسمت می‌توانید خدماتی از قبیل کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض، پرداخت عوارض خروج از کشور، پرداخت خلافی خودرو و موجودی حساب‌های خود را در دسترس داشته باشید.

بخش ویترین شامل معرفی کانال‌ها، آگهی‌های اپ و ربات ساخت استیکر است. 

بخش More هم بخشی است که بیشتر به خاطر گزینه تنظیمات یا Saved Messages ممکن است سمت آن بروید و کاربرد دیگری ندارد. 

مزایای «بله»

محیط این پیام‌رسان، محیطی مینیمال و دلپذیر است. در کنار متن، امکان ارسال ایموجی، استیکر و فایل هم وجود دارد. خوشبختانه سرعت ارسال تصاویر و سایر فایل‌ها در این پیام‌رسان بالا است و امیدواریم با افزایش تعداد کاربران، باز هم همین سرعت حفظ شود. 

طراحی تمام بخش‌های این اپ به خوبی صورت گرفته است. ربات‌ها یا همان بازوها عملکرد بسیار سریعی دارند و طراحی آن‌ها بهینه و بدون اضافه کاری است.  

مهم‌ترین مسئله در ارتباط با این پیام‌رسان این است که می‌توان «بله» را امن‌ترین پیام‌رسان حال حاضر ایران دانست. این پیام‌رسان با قابلیت رمزگذاری پیشرفته، الگوریتمی شبیه به تلگرام دارد و می‌توانید با خیالی آسوده در برابر هکرها از این اپ استفاده کنید.

معایب «بله» 

شاید بزرگ‌ترین عیب بله، کمبود محتوای جذاب در این پیام‌رسان است. نگاهی اجمالی به کانال‌های این پیام‌رسان شما را مطمئن می‌کند که قرار نیست با محتوای خلاقانه و جدیدی روبرو شوید. کانال‌های طنز در «بله» لطیفه‌های ده سال قبل را منتشر می‌کنند؛ کانال‌های  خبری به ندرت خبر فوری کار می‌کنند و کانال‌های علمی هم مملو از تبلیغاتند و به ندرت می‌توان در آن‌ها مطلب مفیدی پیدا کرد. 

نداشتن قابلیت تماس صوتی، تماس تصویری و عدم پشتیبانی از قابلیت ارسال Gif را می‌توان سایر معایب این پیام‌رسان دانست. 

پیام‌رسان بله را می‌توانید از این لینک‌ها دانلود کنید:


در مطالب بعدی، به بررسی سایر پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی خواهیم پرداخت. همراه شبکه باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟