محدودیت ترابایتی
تعرفه‌های جدید اینترنت منصفانه پیشگامان - 3 ترابایت حجم در یک ماه!
اگر با اینترنت منصفانه، یا همان اینترنت غیر حجمی آشنا باشید، می‌دانید که مدت زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. در همین مدت کوتاه، شرکت‌های مختلف با ارائه طرح‌های گوناگون سعی داشته‌اند در این زمینه بیشترین حجم را با کم‌ترین قیمت ارائه دهند.

1606683296_1_0.gif

در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت غیر حجمی، هیچ شرکتی تا به امروز به اندازه شرکت پیشگامان دست و دل‌باز نبوده است. جدول جدید تعرفه‌های اینترنت غیر حجمی این شرکت پر از شگفتی است؛ مخصوصا در ردیف‌های آخر آن. 

همان طور که می‌بینید، این شرکت در طرح‌های ماهانه خود، بسته‌ای با سرعت 16 مگابیت بر ثانیه ارائه داده است. قیمت این بسته برابر با 80000 تومان است و ترافیکی که ارائه می‌دهد، برابر با 3 ترابایت است!

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که این ترافیک تنها در سایت‌های ایرانی قابل استفاده است. نسبت مصرف سایت‌های ایرانی به خارجی در این شرکت، 1 به  3 است. به این معنا که از این 3 ترابایت، تنها 1 ترابایت آن می‌تواند صرف سایت‌های خارجی و پرکاربرد مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره شود. یک مثال واضح‌تر: اگر قصد دانلود عکسی با حجم 1 مگابایت داشته باشید، دانلود آن از یک سایت ایرانی تنها 333 کیلوبایت از این 3 ترابایت را کم می‌کند؛ در حالی که دانلود همان عکس از یک سایت خارجی، همان 1 مگابایت را از حجم کلی 3 ترابایتی کم خواهد کرد.

با تمام این تفاسیر، 1 ترابایت هم حجم کمی نیست و هر کسی را به استفاده از آن ترغیب می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟