مردی با پوشش دهه هفتادی در فضا!
با‌گذشت ۵۰ سال از قدم گذاشتن انسان روی کره ماه، هنوز هم این ماجرا و تصاویر بجا مانده از آن مأموریت‌ها زیر ذره‌بین شکاکان است. به تازگی عکسی در فضای مجازی منتشر شده که بار دیگر ادعای دروغین بودن سفر به ماه را مطرح کرده است.

1606683296_1_0.gif

به تازگی انتشار عکسی در فضای مجازی از آخرین مأموریت فرود بر ماه، باز هم معتقدان تئوری توطئه را به وجد آورده است. یکی از کاربران یوتیوب با انتشار این عکس که گفته می‌شود مربوط به دسامبر سال ۱۹۷۲ میلادی و مأموریت Apollo 17 است، مدعی شده که در کلاه یکی از فضانوردان، تصویر فردی از پشت صحنه دیده می‌شود و این کاربر با استناد به این عکس،  مأموریت سال ۱۹۷۲ و فرود آمدن بر ماه را زیر سؤال برده است. به گفته او: « این موضوع به نظرم عجیب آمد  و به همین دلیل از این صحنه با نرم‌افزار عکس گرفتم». او مدعی است فردی که تصویرش در کلاه فضانورد دیده می‌شود، لباس فضانوردی نپوشیده است. او در ادامه می‌گوید: «من ویدیویی  بارگذاری می‌کنم تا شما نظرتان را در این مورد بگویید». البته ادعاهای او تمامی ندارد: « در این فیلم می‌توانید مردی را ببینید با ظاهری دهه هفتادی که موهای بلندی دارد و چیزی شبیه جلیقه پوشیده است… و شاید هم سایه‌ای از این شمایل».

لازم به گفتن نیست که این ادعاها، طرفداران تئوری توطئه را بسیار هیجان‌زده کرده است بطوریکه حتی او را به دلیل یافتن چنین نشانه‌هایی ستوده‌اند. البته برخی دیگر از کاربران نیز در نظرات خود این ادعاها را قبول نکرده‌اند و عکس را فوتوشاپ دانسته و برخی هم آن فرد را فقط یک فضانورد می‌دانند. این نخستین بار نیست که شکاکان، مأموریت‌های فضایی را زیر سؤال می‌برند و با استناد به عکس‌‌ها و ویدیو‌ها، به فرودهای روی ماه یا حتی مریخ شک می‌کنند. آنها از تکان خوردن پرچم و وجود مار در تصاویر سخن‌ می‌گویند و حتی از سنگ‌های آورده شده از ماه، به عنوان نشانه‌هایی از دروغ‌های ناسا یاد می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟