همکاری شرکت اوبر و ناسا به‌منظور توسعه خودروهای پرنده شهری
شرکت اوبر تصمیم دارد با همکاری ناسا، خدمات هوایی شهری ارائه کند. نتیجه این همکاری، پرواز خودروهای پرنده‌‌ای خواهد بود که با پرواز در ارتفاع کم، مسافران را جابجا می‌کنند. این شرکت اعلام کرده است که سرویس UberAIR را تا سال ۲۰۲۰ در لس‌آنجلس راه‌اندازی خواهد کرد؛ درست یک‌ سال بعد از تاریخی که در فیلم بلید‌رانر پیش‌بینی شده است!

1606683296_1_0.gif

شرکت اوبر که مدت‌هاست با ارائه سرویس جابجایی مسافر، مشتریان زیادی برای خود دست‌ و پا کرده است، حالا قصد دارد حوزه کسب و کارش را تا آسمان گسترش دهد و خدمات حمل هوایی مسافر را در شهرها ارائه کند.  پیش از اوبر، شرکت‌های دیگری نیز در حوزه خودروهای پرنده فعالیت کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شرکت AeroMobil اشاره کرد. چنین وسائط نقلیه‌ای برای استفاده در شهرها و به منظور کاهش ترافیک در مراکز شهری طراحی می‌شوند.

نمونه‌ای از خودروی پرنده شرکت Aeromobil

اوبر برخی از طراحی‌های اولیه چنین پرنده‌ای را در قالب یک ویدیو به نمایش گذاشته است و قرار است این خودروی پرنده، جایگزینی برای هلیکوپترها باشد که به عقیده این شرکت بسیار پر سروصدا، خطرناک و گران‌قیمت هستند و میزان آلایندگی‌شان بیشتر از آن چیزی است که بتوان از آن‌ها در محیط‌های شهری استفاده کرد.

به گفته جف هولدن مدیر ارشد تولید شرکت اوبر، این شرکت امیدوار است که قیمت سرویس UberAIR را به حدی پایین آورد که استفاده از آن برای مشتریان، ارزان‌تر از راندن خودروی شخصی تمام شود. او می‌گوید سعی اوبر همیشه این بوده است سرویسی ارائه کند که برای مشتری به‌صرفه باشد و همه بتوانند از آن استفاده نمایند. اوبر پیش از این اعلام کرده بود که سرویس UberAIR نخستین‌بار در دالاس راه‌اندازی خواهد شد و دوبی نیز نخستین شهری خواهد بود که در خارج آمریکا از این سرویس استفاده خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟