سیاست‌های آینده را از حالات چهره مدیران شناسایی کنید
محققان ژاپنی توانسته‌اند با تجزیه و تحلیل کامپیوتری حالات چهره رییس بانک مرکزی ژاپن، تصمیمات آینده وی را پیش‌بینی کنند. اگر چه این روش هنوز جنبه آزمایشی دارد اما می‌توان انتظار داشت که در آینده از چنین روش‌هایی برای پیش‌بینی رفتار سیاست‌گذاران، بیشتر استفاده شود.

1606683296_1_0.gif

دو محقق هوش‌مصنوعی در ژاپن موفق شده‌اند با استفاده از نرم‌افزار Emotion API مایکروسافت، چهره هاروهیکو کورودا رییس بانک مرکزی این کشور را تجزیه و تحلیل کرده و با شناسایی تغییرات بسیار اندک حالات چهره وی، رویکردهای آینده بانک مرکزی را حدس بزنند. کورودا سال گذشته میلادی سیاست «کنترل منحنی نرخ بهره» را اعلام کرده بود و این محققان با بررسی تصاویر کنفرانس‌های خبری او  که چند هفته پیش از این اعلام برگزار شده بودند، نشانه‌هایی از ناراحتی در چهره‌اش یافتند. به گفته این دو محقق، می‌توان شش یا هفت هفته پیش از اعلام تغییر سیاست‌ها، نوعی اضطراب را در چهره وی تشخیص داد. به عقیده آنها، در چهره کورودا بلافاصله پس از اعلام تغییرات، آرامش بیشتری دیده می‌شود. محققان، این روش خود را ابزاری قدرتمند برای پیش‌بینی تغییر راهبردهای مدیران می‌دانند.

نرم افزار Emotion API توسط مایکروسافت توسعه داده شده و قادر است با تجزیه و تحلیل چهره افراد، حالت چهره آن‌ها را تشخیص داده و دسته‌بندی کند. این نرم‌افزار در اغلب اوقات حالت چهره کورودا را عادی تفسیر کرده است ولی نشانه‌های نامحسوسی از سایر احساسات را نیز یافته  که می‌توان با کمک این نشانه‌ها پی به اسرار درون او برد. به اعتقاد کیوشی ایزومی،  کارشناس داده‌کاوی مالی و استاد دانشگاه توکیو: « یافته‌های این محققان روش نوینی برای تجزیه و تحلیل دنیای درونی و ذهن سیاست‌گذاران  در اختیار ما قرار می‌دهد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟