معرفی ۸ محصول فوق‌العاده برای همه کاربران ایرانی
بهترین مودم‌های 4G بازار ایران + قیمت و عکس
چنان اینترنت در تار و پود زندگی دیجیتالی ما درهم پیچیده است که دیگر اینترنت موبایل یا وای‌فای خانگی یا اترنت اداری جوابگو نیست و نیاز داریم هر زمان و هر کجا به اینترنت پرسرعت متصل باشیم. همه خواسته ما به اینجا هم محدود نمی‌شود و دوست داریم با چندین دستگاه به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشیم. چاره کار تنها یک دستگاه است: مودم روترهای 4G.

1606683296_1_0.gif

در ابتدا مودم‌های 3G/4G فقط با افزودن یک سیم‌کارت سعی می‌کردند اینترنت موبایل را با یک کامپیوتر رومیزی یا نوت‌بوک به اشتراک بگذارند اما وقتی نیازهای کاربران فزونی یافت و هریک چندین دستگاه نیازمند اینترنت داشتند؛ سازنده‌های مودم‌های موبایل شروع به افزودن امکاتات و قابلیت‌های جدید کردند؛ به طوری که امروزه یک مودم موبایل یک روتر وای‌فای، سوییچ شبکه اترنت و یک مدیاسرور هم هست.

مطلب پیشنهادی

محبوب‌ترین مودم‌های همراه 4G کدام‌اند؟ + قیمت و عکس
راهنمای خرید مودم‌های 4G بازار ایران

تنوع این محصولات در بازار به شدت زیاد شده و هر شرکت چندین مدل با کاربری‌های مختلف روانه بازار کرده است. ما در ادامه می‌خواهیم مروری بر بهترین مودم‌های 4G بازار ایران داشته باشیم. سعی کردیم همه نیازهای کاربران را لحاظ کرده و برای هریک چندین مدل معرفی کنیم. در پیشنهادهای ما دستگاه‌های مودم روتر 4G یا مودم 4G قابل حمل و البته مودم‌های ایرانسل را می‌بینید. 

مودم  TP-LINK M7350
قیمت این مودم 4G:
۶۰۰ تا ۶۳۰ هزار تومان

بهترین مودم روتر 4G LTE موجود در بازار ایران است. تمام بررسی‌های صورت گرفته توسط سایت‌های خارجی و ایرانی از این محصول به نیکی یاد کرده و امتیازهای بسیار بالایی دادند. به طور بی‌سیم با دستگاه‌های دیگر ارتباط می‌گیرد و علاوه بر پشتیبانی از سیم‌کارت برای اشتراک‌گذرای اینترنت موبایل LTE، مجهز به وای‌فای 802.11n دو بانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز هست. صفحه‌نمایش دارد، از SMS پشتیبانی می‌کند و شیار کارت حافظه با حداکثر ظرفیت ۳۲ گیگابیت دارد. برای شارژ کردنش باید از درگاه MiniUSB استفاده کنید. خیلی کوچک و سبک نیست و برای کاربری‌های دسکتاپ مناسب است. باتری ۲۵۵۰ میلی‌آمپری دارد و حداکثر سرعت دانلود آن روی شبکه‌های موبایل ۱۵۰ مگابیت است. ۱۰ کاربر به طور هم‌زمان می‌توانند به این دستگاه متصل شوند. 

TP-LINK Archer MR200 
قیمت این مودم 4G:
۷۵۰ هزار تومان

یک مودم روتر 4G LTE قدرتمند دیگر از شرکت تی‌پی‌لینک با آنتن‌های خارجی و وای‌فای پر سرعت AC دو بانده. هر کاربری با خرید این دستگاه عملا یک روتر وای‌فای پر سرعت AC در کنار یک مودم 4G خریده است و می‌تواند در هر زمانی و هر کجا از اینترنت لذت ببرد. به صورت بی‌سیم و باسیم به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود، شیار سیم کارت، چهار درگاه شبکه اترنت که البته یکی برای اتصال WAN است و نمایشگر LED دارد. قیمت این محصول مقداری زیاد است ولی در عوض خریدار آن می‌تواند از وای‌فای با سرعت ۷۵۰ مگابیت سود ببرد. در هنگامی که اینترنت ADSL در دسترس بود، تبدیل به یک روتر وای‌فای می‌شود و هنگامی که فقط باید از اینترنت موبایل استفاده کرد، یک مودم 4G است. باتری ندارد و باید همیشه به برق متصل باشد. سه عدد آنتن داخلی وای‌فای و دو عدد آنتن خارجی جداشدنی 4G دارد. 

D-Link DWR-921
قیمت این مودم 4G:
۱ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان

اگر به دنبال یک مودم روتر 4G/WiFi هستید؛ این گزینه را زیرنظر داشته باشید. یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار است. دو آنتن خارجی، شکاف سیم‌کارت، درگاه‌های اترنت و WAN، پشتیبانی از SMS، امکان اتصال به صورت بی‌سیم و با سیم تنها برخی از قابلیت‌های این دستگاه هستند. در بخش وای‌فای از استاندارد 802.11n پشتیبانی می‌کند و قاعدتا سرعت انتقال اطلاعات نباید بیشتر از ۳۰۰ مگابیت باشد اما در بخش شبکه موبایل LTE سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت خواهد بود. بدون باتری است و برای استفاده حتما باید از منبع‌تغذیه برق استفاده کنید. این مودم روتر 4G نیز برای امور قابل حمل نیست و بیشتر برای کاربردهای رومیزی طراحی شده است. نسبتا گران‌قیمت است ولی توجه کنید یک محصول چندکاره است. 

D-Link DWR-932
قیمت این مودم 4G:
 حدود ۸۰۰ هزار تومان

یک مودم روتر 4G/WiFi دیگر با کیفیت از شرکت دی‌لینک با این تفاوت که دیگر خبری از آنتن‌های خارجی یا درگاه‌های شبکه اترنت نیست. این مودم به صورت بی‌سیم با دیگر دستگاه‌های ارتباط خواهد داشت و اینترنت موبایل روی سیم‌کارت را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد. از طریق درگاه Mini USB شارژ می‌شود و قابلیت‌های حمل نسبتا خوبی دارد چون تنها ۷۷ گرم وزن و ابعاد آن ۷۳ میلی‌متر در ۷۳ میلی‌متر است. یک باتری ۲۰۲۰ میلی‌آمپری دارد و سرعت دانلود اطلاعات روی 4G برابر ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود اطلاعات ۵۰ مگابیت است. از SMS پشتیبانی می‌کند و مجهز به یک صفحه‌نمایش برای گزارش اطلاعات ضروری مورد نیاز کاربر و وضعیت شبکه در حال استفاده است. استاندارد بی‌سیم این مودم روتر 802.11n است و از انواع پروتکل‌های رمزنگاری WPA پشتیبانی می‌کند. 

مطلب پیشنهادی

معرفی سریع‌ترین دانگل‌های وای‌فای در ایران + قیمت و عکس
با این ۶ کارت شبکه وای‌فای AC را تجربه کنید

Irancell LH92
 

اگر کاربر اپراتور مخابراتی ایرانسل هستید؛ بهتر است به سراغ یکی از مودم روترهای ارایه شده توسط این شرکت بروید. LH92 معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین مودم 4G این شرکت بوده که در چند سال اخیر جزو پرفروش‌ترین مودم‌های بازار بوده است. از شبکه‌های موبایل 3G و 4G در کنار وای‌فای سری N پشتیبانی می‌کند. ده نفر به طور همزمان می‌توانند به این دستگاه متصل شده و از اینترنت استفاده کنند. شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی دارد. مجهز به یک باتری قدرتمند ۲۶۴۰ میلی‌آمپری است و پردازنده آن از شرکت معروف کوال‌کام است. سرعت دانلود روی اینترنت موبایل حداکثر ۱۵۰ مگابیت است و دارای یک صفحه‌نمایش برای نمایش اطلاعات وضعیت مودم و شبکه است. برخی از فرامین و دستورات مخصوص شبکه‌های موبایل ایرانسل روی این دستگاه قابل اجرا هستند و این اپراتور همراه با آن یک سیم‌کارت 4G و دو گیگابایت اینترنت همراه جایزه می‌دهد. 

Irancell  D-100 
 

جدیدترین مودم روتر شرکت ایرانسل است و به همین دلیل قیمت نسبتا بالایی دارد. یک دستگاه کامل از نظر امکانات و قابلیت‌های مورد نیاز کاربران 4G و وای‌فای است. ۳۲ دستگاه به طور همزمان می‌توانند به این مودم روتر متصل شوند. آنتن‌های اصلی دستگاه داخلی هستند و سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیتی روی 4G به دست می‌دهند ولی کاربران می‌توانند آنتن‌های خارجی خریداری کرده و روی دستگاه نصب کنند. دو عدد درگاه شبکه اترنت RJ45 برای اتصال کابلی دستگاه‌ها به مودم دارد و پردازنده اصلی آن متعلق به شرکت کوال‌کام است. ایرانسل روی این محصول یک سیم‌کارت نسل ۴ هدیه می‌دهد. 

Huawei E5777
قیمت این مودم 4G:
۷۳۰هزار تومان 

شرکت هواوی مودم‌های 4G متنوعی روانه بازار ایران کرده است که ۵۷۷۷ یکی از نمونه‌های خوب این شرکت محسوب می‌شود. یک مودم روتر بی‌سیم که مانند مدل‌های پیشین از سیم‌کارت و میکروحافظه پشتیبانی می‌کند و به صورت بی‌سیم حداکثر با ده دستگاه ارتباط خواهد داشت. کاربران از کارایی و امکانات آن بسیار راضی هستند اما شاید زیاد زیبا و شیک نباشد. مقرون‌به‌صرفه است و یک باتری قدرتمند ۳ هزار میلی‌آمپری دارد. خیلی سبک نیست و ۱۱۰ گرم وزن دارد اما مملو از قابلیت‌ها و امکانات مورد نیاز کاربران است. با کابل USB شارژ می‌شود و صفحه‌نمایش ۱.۵ اینچی آن اطلاعات ضروری را نشان می‌دهند. در بخش وای‌فای از استاندارد 802.11n و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و آنتن‌های هر دو شبکه داخلی هستند. 

Huawei E8372 
قیمت این مودم 4G:
۳۹۶هزار تومان

یکی از بهترین مودم‌های قابل حمل و سبک بازار است که می‌توانید هرجا با خودتان ببرید. فقط ۴۰ گرم وزن دارد ولی ده دستگاه می‌توانند به صورت بی‌سیم بدان متصل شوند و از اینترنت استفاده کنند. سرعت دانلود و آپلود روی شبکه موبایل ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت است و با درگاه USB شارژ می‌شود و باتری ندارد. وای‌فای آن 802.11n است و آنتن‌های داخلی هر دو شبکه خوب کار می‌کنند. از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند و شیار سیم‌کارت دارد ولی از شیار کارت حافظه خبری نیست. به‌جای صفحه‌نمایش از چراغ‌های LED استفاده می‌کند و قابلیت پشتیبانی از SMS دارد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟