راهنمای سفر بدون اینترنت
چگونه بدون وای‌فای همیشگی و قوی کارهایمان را انجام بدهیم؟
سال‌ها پیش خبری از وای‌فای نبود و زمانی‌که فردی از میز کار خود فاصله می‌گرفت؛ تمام برنامه‌هایش به‌هم می‌ریخت چون تنها راه ارتباطی استفاده از تلفن ثابت یا اینترنت Dial Up یا ADSL روی خط تلفن بود. همان‌طور که دیگر کسی برای تماس گرفتن از تلفن ثابت استفاده نمی‌کند؛ بدون وای‌فای بودن هم غیرقابل درک و تصور است.

1606683296_1_0.gif

مهم نیست که در چه حالتی هستید؛ در سفر هستید یا مشغول به کاری؛ یا این‌که در راه هستید؛ زمانی‌که نیاز به انجام کاری دارید در حالی‌که اینترنت هم دائما قطع و وصل می‌شود؛ آماده‌سازی و آماده بودن بهترین دوست شما است. چون توجه به چهار  مورد زیر قبل از انجام هر کاری می‌تواند هفته بسیار پر رونق و پر بهره‌ای را برای شما به همراه داشته باشد (هرچقدر هم که سیگنال وای‌فای ضعیف باشد روی کار شما تأثیر منفی نمی‌گذارد).

مطلب پیشنهادی

ده روش ساده افزایش سرعت شبکه‌های وای‌فای خانگی

۱ - اماکن خارج از محدوده را بشناسید

اولین گام شناسایی و شناخت اماکن مختلفی است که در آن‌ها می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و کارتان را انجام دهید. اغلب اوقات؛ کاربران فکر می‌کنند در هر جایی که باشند به اینترنت دسترسی دارند؛ اگر اینطور نیست سعی کنید یک کافی‌شاپ در همان نزدیکی پیدا کنید. به گفته بنجامین فرانکلین "عدم توانایی در طرح‌ریزی؛ طرح‌ریزی برای شکست است". ممکن است اینترنتی که در هتل محل اقامت شما وجود دارد قطع و وصل شود و خیلی کیفیت بالایی نداشته باشد. شاید اتاق دوست شما مکان مناسبی برای تمرکز نباشد. شاید کافی‌شاپی که در نظر دارید به آن‌جا بروید به‌قدری دور است که نیاز به خودرو داشته باشید.

علاوه بر این؛ معمولا اعتماد کردن به امنیت شبکه‌های عمومی کار سختی است چون ممکن است محرمانه بودن پروژه‌هایی که روی آن‌‌ها کار می‌کنید؛ به خطر بیافتد. پس هر وقت مسافرخانه یا هتل رزرو می‌کنید از وضعیت اینترنت آن مطمئن باشید. از مسئول آن‌جا بپرسید که سرعت اینترنت چقدر است و آیا همیشه در دسترس است. وضعیت وای‌فای در مکان‌های محلی را بررسی کنید؛ ببینید که تا چه اندازه در دسترس هستند و هم‌چنین ساعت‌هایی که سرعت اینترنت خوب است. اگر مقاله یا نوشته‌ای در این خصوص وجود دارد حتما آن‌ها را مطالعه کنید. به‌کمک این روش می‌توانید قرارهای کاری و جلسات خود را از قبل تنظیم کنید.

۲ - همه‌چیز را روی دسکتاپ دانلود کنید

باز هم ممکن است در بخش‌هایی از سفرتان هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت نداشته باشید و ارتباط شما به‌طور کل با دهکده جهانی قطع شده باشد. برای رفع این مشکل باید بیش از اندازه آماده بود و به خوبی به آن فکر کرد. وقتی دسترسی به اینترنت ندارید و نمی‌توانید از فیسبوک استفاده کنید؛ تمام چیزهایی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید. اما برای انجام یک پروژه به‌صورت آفلاین به‌خاطر داشته باشید که باید هرچیزی که لازم است را در اختیار داشته باشید.

آیا تصمیم داشتید یک مقاله یا خبر آنلاین را نقل قول کنید؟ فایل الحاقی به ایمیلی هست که به آن نیاز داشته باشید؟ یک لیست از تمام منابع مربوطه درست کنید و حتما آن‌ها را دانلود کنید یا از آن‌ها یک اسکرین‌شات بگیرید. به‌این ترتیب برای تکمیل کارتان به هرچیزی که نیاز داشته باشید دم دست شما است.

۳ - شارژ گوشی همیشه کامل باشد

گوشی که در دست شما است، می‌تواند در یک لحظه؛ کاری که مدنظرتان است را تکمیل کند. گوشی علاوه بر این‌که به کاربر کمک می‌کند تا حتی بدون وای‌فای هم آنلاین شود بلکه می‌تواند به‌عنوان هات‌اسپات برای لپ‌تاپ عمل کند. شاید این روش در فرودگاه‌ها یا زمانی‌که در حال حرکت هستید به کارتان بیاید چون کیفیت اینترنت چندان مناسب نیست.

اما استفاده از گوشی به‌عنوان وسیله اصلی یا به‌عنوان یک وسیله ارتباطی برای دستگاه‌های دیگر می‌تواند بیشتر از حد معمول شارژ گوشی را به اتمام برساند. پس همیشه شارژر را با خود همراه داشته باشید؛ اگر سفر می‌روید مطمئن باشید که شارژر را داخل چمدان گذاشته باشید. علاوه بر آن؛ یک باتری اضافه یا یک شارژر اکسترنال همراه داشته باشید. اما قبل از سفر آن‌ها را هم شارژ کنید.

۴ - یک نقشه پشتیبان‌گیری داشته باشید

وقتی که کارمندی دور از میز کارش باشد ممکن است علاقه‌ای نداشته باشد تا نحوه انجام کارهایش را با رئیس به اشتراک بگذارد. حتما دوست ندارد که کارفرما این‌گونه تصور کند که کارایی و بهره‌وری وی پایین آمده است. پس ترجیح می‌دهد که کارفرما هیچ‌وقت از آن باخبر نشود.

اما مسئله مهم آن است که لو بروید. شاید با دقت و وسواس زیاد همه چیز را برنامه‌ریزی کرده باشید و بدانید که چه زمانی نیاز دارید آنلاین باشید و چه زمانی آفلاین خواهید بود. اما اگر در آخرین لحظه برنامه‌ها به‌هم بریزد برقراری یک تماس ویدیویی با یک مشتری مهم می‌تواند دردسرساز باشد.

پس علاوه بر اشتراک‌گذاری طرح‌ها و برنامه‌های خود تمام پارامترها و مشکلات احتمالی را مشخص کنید. چه ساعت‌هایی در مکان‌هایی هستید که اینترنت در اختیار شما است؟ چه زمان‌هایی ممکن است در دسترس نباشید؟ اگر برای یک تماس ویدیویی کاری باید در دسترس باشید همیشه یک تلفن دیگر را نیز به همکارانتان بدهید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند. هم‌چنین به آن‌ها بگویید که به‌دلیل امکاناتی که در اختیار دارید سرعت اینترنت در آن منطقه خیلی پایین است. دقت به این مسائل یعنی این‌که شما بسیار قابل اطمینان هستید. 

===========================

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟