دنیای همراه هنوز هم جذاب است
زوم صوتی در گوشی‌های آینده
بسیاری از افراد معتقدند: ابزارهای همراه دیگر آن جذابیت همیشگی را برای مشتریان ندارد و اکنون زمان آن رسیده که امکانات جذاب‌تری را به این محصولات اضافه کنیم. امکانات صوتی جدید شاید از جمله مواردی باشد که به جذابیت بیشتر تلفن‌های همراه و خدماتی که بر پایه‌ آن‌ها عرضه می‌شوند، کمک کند.

1606683296_1_0.gif

بخش زیادی از تحقیقات و نوآوری‌‌هایی که در گوشی‌های همراه و اسمارت‌فون‌ها می‌بینیم، به مواردی نظیر فیلم‌برداری مربوط است و تاکنون، امکانات ضبط صدا در درجه اهمیت کمتری بوده‌اند. نوکیا تصمیم گرفته در این اوضاع تغییری ایجاد کند و در روش ثبت صدا توسط اسمارت‌فون‌ها تحولی به وجود آورد. امروزه، اغلب گوشی‌های همراه دست‌کم دو میکروفون دارند و نوکیا می‌خواهد از این قابلیت گوشی‌های جدید برای افزودن امکانات جدید ثبت صدا بهره بگیرد.

زوم صوتی در گوشی‌های آینده.دو میکروفون امکان ثبت سه‌بعدی صدا را فراهم می‌کنند. اما با سه میکروفون یا بیشتر می‌توان صدا را به‌صورت ۳۶۰ درجه ثبت کرد و قابلیت Focus در دسترس خواهد بود. 

 

قابلیت زوم و تمرکز صوتی روی سوژه از جمله ابزارهایی هستند که نوکیا قصد دارد در قالب نرم‌افزار صوتی OZO روی گوشی‌های آینده پیاده کند. انتظار می‌رود که اواخر سال جاری میلادی شاهد اسمارت‌فون‌هایی باشیم که به این نرم‌افزار مجهز هستند. این نرم‌افزار امکاناتی را برای ضبط صدا در اختیار کاربر قرار می‌دهند که شاید بتوان آن‌ها را با امکانات فیلم‌برداری مقایسه کرد. کاربر می‌تواند حین ضبط صدا، به دلخواه روی نقاط مختلفی از صحنه متمرکز شود و فقط صدایی که از آن سمت می‌آید (حتی از پشت سر) را ثبت کند. علاوه بر این، می‌توان با کمک OZO سوژه را دنبال کرد و فقط صدای آن را ضبط کرد. امکان زوم صوتی نیز فراهم خواهد شد، به‌طوری‌که می‌توان روی یک سوژه مثلا پرنده‌ای که در حال خواندن است، زوم صوتی کنیم و تصویر هم هماهنگ با این زوم، روی تصویر زوم شود.

مطلب پیشنهادی

گوشی‌ها و گجت‌هایی که در کنگره جهانی موبایل 2019 بارسلون معرفی شدند
در کنگره جهانی موبایل، MWC 2019 بارسلون چه گذشت؟

این نرم‌افزار در حقیقت بخشی از پروژه توسعه یک دوربین ۳۶۰درجه بوده که با متوقف شدن آن پروژه، توسعه نرم‌افزارش به‌طور مستقل ادامه یافته است.  این الگوریتم برای عملکرد درست باید از محل میکروفون‌های گوشی آگاه باشد و چون در مدل‌های مختلف گوشی‌ها موقعیت میکروفون متفاوت است، نمی‌توان این الگوریتم را به‌صورت یک نرم‌افزار کلی موبایل عرضه کرد، بلکه لازم است سازندگان تلفن‌های همراه، آن را به‌عنوان بخشی از امکانات ثبت صوت و تصویر، در محصول خود بگنجانند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟