شاخ و شانه کشیدن پرچمدار جدید لنوو
لنوو Z6 پرو رسما معرفی شد؛ دوربین چهارگانه، قدرت پردازش معرکه و قیمت رقابتی!
در میان گوشی‌هایی که در بازار ایران پیدا می‌شوند، محصولات لنوو نسبت به محصولات برندهایی مانند سامسونگ، هوآوی، اپل و حتی شیائومی، با اقبال بسیار کمتری روبرو می‌شود. البته اوضاع لنوو در بازارهای جهانی هم عالی نیست و سهم فروش گوشی‌های این شرکت چندان چشم‌گیر نیست. شاید دلیل این امر سیاست‌های غلط تبلیغاتی این شرکت باشد. بسیاری از مردم لنوو را تنها به عنوان یک سازنده لپتاپ می‌شناسند و اصلاً خبر ندارند که این شرکت چینی نه‌تنها یک تولیدکننده درجه یک گوشی هوشمند است، بلکه هدایت برند مطرح موتورولا را نیز بر عهده دارد. اگر می‌خواهید بدانید منظور ما از «درجه یک» چیست، همراه ما باشید تا با مشخصات پرچم‌دار جدید این شرکت آشنا شوید. خانم‌ها، آقایان، این شما و این Lenovo Z6 Pro.

1606683296_1_0.gif

طراحی گوشی لنوو Z6 پرو

این مسئله چندان برای من دلچسب نیست؛ اما باید بپذیریم که تمام گوشی‌های جهان دارند شبیه هم می‌شوند. تلاش سازندگان برای حذف هرچه بیشتر حاشیه و متداول شدن بدنه‌هایی که نور روی آن‌ها می‌لغزد، باعث شده است تقریباً تمام گوشی‌های تولید سال 2019 شبیه هم باشند. لنوو Z6 پرو هم واگنی دیگر در این قطار است. بدنه این گوشی با وجود شباهتش به سایر گوشی‌های پرچم‌دار سال، بسیار زیبا است و بازتاب نور آن دارای الگویی منحصر به فرد است. 

نمایشگر لنوو Z6 پرو

نمایشگر گوشی لنوو Z6 پرو مطابق انتظار بر پایه یک پنل مبتنی بر فناوری Super AMOLED ساخته شده است و در رندرهای منتشر شده، حاشیه بسیار کمی دارد. اما تجربه به ما آموخته است که نباید به رندرهای تبلیغاتی لنوو اعتماد کنیم. سال گذشته ما منتظر یک گوشی واقعاً بدون حاشیه از لنوو بودیم که وقتی معرفی شد، همه را ناامید کرد. با این حال، لنوو امسال چنین ادعایی نکرده است و می‌توان گفت رندرهای تبلیغاتی آن تا حد زیادی قابل باورند. ابعاد این نمایشگر 6.39 اعلام شده است و با توجه به این که نمایشگر لنوو Z6 پرو از نوع کشیده است، می‌توان انتظار داشت که کاربری فیزیکی آن باید تجربه‌ای بسیار لذتبخش باشد. جدا از این موارد، استفاده از یک پنل قدرتمند، نوید دقت بالای این گوشی در رنگ‌بندی را می‌دهد. 

قیمت لنوو Z6 پرو

سخت‌افزار لنوو Z6 پرو

گوشی لنوو Z6 پرو به عنوان پرچم‌دار این شرکت مطابق انتظار به قوی‌ترین تراشه شرکت مطرح کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 مجهز شده است. نسخه‌های مختلفی از لنوو Z6 پرو وجود دارد که میزان حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی در آن‌ها متفاوت است. نسخه پایه لنوو Z6 پرو دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است؛ در حالی که قوی‌ترین نسخه از 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. استفاده از این تراشه قدرتمند باعث شده است لنوو Z6 پرو از پس اجرای هر بازی و نرم‌افزاری به آسانی آب خوردن بربیاید.

دوربین لنوو Z6 پرو

لنوو Z6 پرو در بخش دوربین از یک چینش عمودی بهره می‌برد که در آن 4 سنسور با عملکردهای مختلف قرار گرفته‌اند. شایعه‌هایی مبنی بر استفاده لنوو از یک سنسور 100 مگاپیکسلی در این گوشی به گوش می‌رسید؛ اما حقیقت نشان داد که مثل بسیاری از شرکت‌های دیگر، یک سنسور 48 مگاپیکسلی وظیفه ثبت تصاویر را در لنوو Z6 پرو به عهده دارد. سایر سنسورهای مورد استفاده در بخش تصویربرداری لنوو Z6 پرو عبارتند از یک سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض، یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای عکاسی تله فوتو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای سنجش عمق. 

لنوو Z6 پرو در بخش سلفی هم عملکرد درخشانی دارد و از یک سنسور 32 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در بخش فیلمبرداری هم لنوو Z6 پرو توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را داراست. همچنین، در صورت نیاز به فیلمبرداری حرکت آهسته، می‌توانید با کیفیت full HD و با سرعت 120 فریم بر ثاینه فیلمبرداری کنید. 

باتری لنوو Z6 پرو

در کنار تمام امکانات جذاب لنوو Z6 پرو ، بخش باتری آن هم با بهره‌مندی از یک منبع انرژی 4000 میلی آمپر ساعتی، خیال کاربران را از این بابت راحت کرده است. در کنار ظرفیت بالا، پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 27 واتی به کاربر این امکان را می‌دهد که در مدت کوتاهی گوشی خود را شارژ کند.

نتیجه گیری

در کنار تمام این امکانات، بد نیست به بلندگوهای دالبی اتم، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایشگر و برخورداری از آخرین نسخه اندروید در لنوو Z6 پرو نیز اشاره کنیم. با این همه، همچنان این گوشی نسبت به رقبای خود چیزهایی کم دارد. شاید جای قابلیت شارژ معکوس، شارژ بی‌سیم، مقاومت در برابر آب و هر نوع از نوآوری خاصی در لنوو Z6 پرو خالی باشد، اما با توجه به قیمت 430 دلاری آن، می‌توان از بسیاری از ضعف‌های این گوشی چشم پوشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟