گفت‌وگویی‌هایی جذاب و چندرسانه‌ای
13 برنامه مهم چت و پیام‌رسان اندرویدی
آهسته اما پیوسته دنیای فناوری از سبک ارسال پیامک‌های متنی به سمت و سوی پیام‌های ویدیویی در حال حرکت است. اگر در گذشته از برنامه‌های پیام‌رسان ساده‌ای همچون AOL استفاده می‌کردید یا روی گوشی خود گزینه ارسال پیام متنی ساده را انتخاب می‌کردید، اکنون دیگر تمایل چندانی به انجام این‌کار ندارید. در مقابل دوست دارید از قابلیت‌های چندرسانه‌ای که در اختیارتان قرار دارد استفاده کنید. اما کدامیک از پیام‌رسان‌های فعلی جزء بهترین‌ها هستند؟ ما در این مقاله فهرستی از بهترین برنامه‌های پیام‌رسان و چت اندرویدی را برای شما آماده کرده‌ایم.

1606683296_1_0.gif

شماره یک، Discord

Discord یک برنامه پیام‌رسان رایگان است. برنامه‌ پیام‌رسانی که نزدیک گیمرها محبوبیت بسیار بالایی دارد. ویژگی‌های ارائه شده از سوی این برنامه چند سکویی بوده و در نتیجه این امکان را به کاربر می‌دهد که هم روی گوشی موبایل و هم سیستم‌عامل کامپیوتر خود از آن‌ها استفاده کند. همچنین یک نسخه کلاینت تحت وب از این برنامه برای آن‌هایی که برنامه‌های بومی را ترجیح نمی‌دهند در نظر گرفته شده است. از ویژگی‌های شاخص این برنامه می‌توان به چت صوتی، چت‌های متعدد متنی، پشتیبانی از فایل‌های GIF و... اشاره کرد. افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند قادر هستند سرورهای خاص خودشان را ایجاد کرده یا به سرورهای دیگران ملحق شوند. بیشتر مردم به واسطه قابلیت‌های قدرتمندی که در ارتباط با چت صوتی ارائه کرده از این برنامه استفاده می‌کنند. این برنامه کاملا رایگان بوده و بدون نیاز به خرید یا نمایش تبلیغات در اختیارتان قرار دارد.

شماره دو، Facebook Messenger Lite

Facebook Messenger یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان حال حاضر است. فیس‌بوک دو برنامه چت ارائه کرده است. اولین برنامه شامل ویژگی‌های قدرتمندی همچون استیکرها، محیط چت عادی و قابلیت‌های مرتبط است. اما نسخه Lite این برنامه دارای یک برنامه چت پایه است که قابلیت‌های کمتری ارائه می‌کند. افرادی که به شکل گسترده از پیام‌رسان مسنجر فیس‌بوک استفاده می‌کنند ممکن است نسخه اصلی را ترجیح دهند. با این حال افرادی که زیاد با فیس‌بوک میانه خوبی ندارند ترجیح می‌دهند از همان نسخه Lite استفاده کنند. دو نکته‌ای که در ارتباط با این برنامه‌ها باید به آن اشاره کرد در ارتباط با ارائه تبلیغات در این برنامه‌های چت و همچنین مشکلات امنیتی است که اوایل سال جاری میلادی در آن‌ها شناسایی شد.

شماره سه، Google Allo and Google Hangouts

 Google Allo و  Google Hangouts هر دو برنامه پیام‌رسان هستند. Allo برنامه جدیدتری است. این برنامه به شکل خوبی با گوگل اسیستنت یکپارچه شده و قابلیت‌های کاربردی همچون استیکرها، پشتیبانی از Gifها و... را ارائه می‌کند. Allo ضمن آن‌که از Google Duo پشتیبانی می‌کند، از قابلیت چت ناشناس نیز پشتیبانی می‌کند. گوگل هنکس‌اوت در مقایسه با Allo قدیمی‌تر است. این نرم‌افزار به صورت چند سکویی عرضه شده و در نتیجه هم روی کامپیوتر و هم روی گوشی قابل استفاده است. Hangouts همچنین از چت‌های ویدویی، چت‌های صوتی و چند ویژگی سرگرم کننده دیگر پشتیبانی می‌کند. هر دو برنامه خوب بوده و به شما اجازه می‌دهند با دوستان یا اعضا خانواده که در شهرها یا کشورهای دیگر زندگی می‌کنند گفت‌وگو کنید.

شماره چهار، Kik

Kik یکی دیگر از برنامه‌های محبوب پیام‌رسان است که به شما اجازه می‌دهد به جای نام واقعی یا شماره تماس خود از یک نام مستعار استفاده کنید. این برنامه به ویژه نزد گیمرها و افرادی که تمایل دارند به شکل اتفاقی با دیگران چت کنند مناسب است. از قابلیت‌های ارائه شده از سوی این برنامه می‌توان به استیکرها، اموجی‌ها، چت گروهی، ویدیو چت، قالب‌ها و Material Design اشاره کرد. خریدهای درون برنامه‌ای دسترسی به استیکرهای اضافی و قابلیت‌های جذاب‌تر را ارائه می‌کنند. برنامه چت خوب دیگری که قابلیت‌های مشابهی را ارائه می‌کند GroupMe است.

شماره پنج، Slack

Slack یکی از بهترین‌های برنامه‌های چتی است که ویژه کسب‌وکارها ارائه شده است. رابط کاربری این برنامه پیشرفته و گویا است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد کانال‌ها، تماس‌های صوتی و مواردی از این دست را در گروه‌ها ایجاد کنید. این برنامه همچنین از برنامه‌های ثالثی همچون Giphy، Google Drive، Asana و ابزارهایی که در حوزه بهره‌وری ارائه شده‌اند پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند به سرورهای چندگانه اسلک متصل شوند. عملکرد این برنامه شبیه به نسخه حرفه‌ای‌تر Discord است. شبیه به Discord این برنامه رایدگان بوده و خریدهای درون برنامه‌ای را نیز ارائه نمی‌کند.

شماره شش،Skype

Skype یکی دیگر از برنامه‌های پیام‌رسان محبوب است. کاربران حوزه چندرسانه‌ای به خوبی می‌دانند اسکایپ چیست و قادر به انجام چه کارهایی است. شما می‌توانید چت متنی، تماس‌های ویدیویی صوتی را با سایر اعضا برقرار کنید. شما حتا می‌توانید با شماره تماس حقیقی خود با مردم تماس برقرار کنید. این برنامه همچنین یکسری قابلیت‌های اضافی ارائه کرده که برخی از آن‌ها واقعا مفید هستند. چندسکویی بودن، پشتیبانی از چت‌ها چندگانه و پشتیبانی از فرمت‌های فایلی رایج همچون اسناد، فایل‌های GIF و.... از نقاط قوت این برنامه است.

شماره هفت، SnapChat

SnapChat را می‌توان یک پیام‌رسان منحصر به فرد توصیف کرد. پیام‌رسانی که ویژگی‌های موردنیاز مردم، تماس‌های صوتی، پیام‌های ویدیویی، پیام‌های تصویری و متنی پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین اسنپ‌چت استوری‌ها را نیز ارائه می‌کند که به مردم اجازه می‌دهد پیام‌های جالبی را برای فالورهای خود ارسال کنند. استوری‌هایی که پس از 24 ساعت مهلت استفاده از آن‌ها به سر می‌رسد. بیشتر قابلیت‌های ارائه شده از سوی این برنامه را در برنامه‌هایی شبیه به اینستاگرام می‌توانید مشاهده کنید. با این حال، اسنپ‌چت هنوز هم نزد افراد جوان محبوب است.

شماره هشت، Viber

Viber در برخی از نقاط جهان زیاد شناخته شده نیست. با این ‌حال، یک پیام‌رسان قدرتمند است. پیام‌رسانی، برقراری تاس، چت‌های خودتخریب شوند، چت‌های گروهی، پیام‌های ویدیویی، چت‌های ویدویی و... از جمله قابلیت‌های این برنامه هستند. ارائه استیکرها، اخبار روز جهان و.... از دیگر قابلیت‌های اضافی این برنامه هستند. البته توجه داشته باشید که برای دسترسی به استیکرهای بیشتر باید آن‌ها را خریداری کنید که در نتیجه این برنامه خریدهای درون برنامه‌ای را نیز ارائه می‌کند. در حالی که این برنامه یک تجربه خوب را ارائه می‌کند، اما به روانی سایر برنامه‌ها نیست. افرادی که به دنبال یک رابط کاربری شفاف هستند ممکن است زیاد با این برنامه احساس راحتی نکنند.

شماره یازده، WhatsApp

تقریبا همه کاربران با نام WhatsApp آشنا هستند. یک برنامه پیام‌رسان که شهرتی جهانی دارد. این برنامه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را ارائه کرده، به‌طور مرتب به‌روز شده و در مقایسه با سایر برنامه‌های مشابه قابلیت‌های خوبی ارائه می‌کند. چت‌های ویدویی و صوتی، پیام‌های متنی، چت‌های گروهی و پشتیبانی از طیف گسترده‌ای فرمت‌های چندرسانه‌ای ویدویی، Gif و... تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های کاربردی این برنامه هستند.  این برنامه خریدهای درون برنامه‌ای ارائه نکرده و در نتیجه کاربران به راحتی به قابلیت‌های کاربردی آن دسترسی خواهند داشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟