آخرین سیستم عامل موبایل اپل هم دردسرهای خاص خود را دارد!
راهنمای رفع عیب وای‎فای در iOS 10
سیستم عامل جدید موبایل اپل یا همان iOS 10 با وجود به‎روزرسانی‎های جدید و برطرف کردن بسیاری از نقاط ضعف نسخه‎های قبلی، اما همچنان ممکن است در بعضی موارد مثل اتصال به شبکه وای‎فای با مشکلاتی مواجه باشد. در ادامه نکاتی را با هم بررسی خواهیم کرد که به وسیله آنها می‎توان مشکلات عملکرد وای‎فای در iOS 10 روی دستگاه‎های آی‎فون، آی‎پد و آی‎پاد تاچ سازگار با این سیستم عامل را برطرف کرد. اگر شما اخیرا iOS 10 را روی آی‎فون یا آی‎پد خود نصب کرده باشید، می‎توان امیدوار بود که بدون هیچ مشکلی بتوانيد از مزایای آن بهره‎مند شوید. اما اگر شما هم یکی از معدود افراد بدشانسی هستید که در تجربه استفاده خود از این سیستم عامل با مشکل اتصال یا عملکرد ضعیف وای‎فای مواجه شده‎اید نگران نباشید. چند نکته ساده زیر را به کار بگیرید تا مشكل شما برطرف شود.

1606683296_1_0.gif

هر بار که اپل اولین به‎روزرسانی بزرگ خود را برای پلتفرم موبایل و یا حتی دسکتاپ منتشر می‎کند، بعضی از کاربران عمدتا با مسائل آزار دهنده در مورد عملکرد وای‎فای و اینترنت مواجه می‎شوند. iOS 10 نیز از این امر مستثنی نیست، اما خوشبختانه برطرف کردن چنین مشکلاتی غیر ممکن نیست. نکاتی که در ادامه برای رفع این مشکلات ملاحظه خواهید کرد، قبلا توسط کارشناسان و کاربران عادی مورد آزمايش قرار گرفته و نتیجه مثبتی به همراه داشته است. اجازه دهید در ادامه مرحله به مرحله آنها را بررسی کنیم.

روتر یا مودم را ری‎استارت کنید

انجام چنین کاری اگر چه در ظاهر ممکن است بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما نباید فراموش کرد که بعضی اوقات مشکل دسترسی به شبکه و عملکرد ضعیف وای‎فای به دستگاه یا نصب iOS مربوط نمی‎شود. اولین موردی که شما باید برای رفع مشکل به آن بپردازید این است که مطمئن شوید یک بار مودم یا روتر متصل به شبکه کاملا ری‎استارت و از نو بارگذاری شود و بعد ببینید آیا این کار کمکی به رفع مشکل کرده است.

دستگاه خود را هارد ریست کنید

اگر ری‎استارت کردن روتر کمکی به برطرف شدن مشکل نکرد، مطمئنا روش منطقی بعدی بوت مجدد تمام اجزای دستگاه iOS به وسیله هارد ریست کردن آن است. مسلما انجام چنین کاری تضمين کننده آن نخواهد بود که تمام مشکلات بلافاصله برطرف شوند، اما برای شروع روش کارآمدی است.

یک بار شبکه وای‎فای را کاملا از فهرست حذف و دوباره آن را اضافه کنید

اگر مشکلات وای‎فای همچنان پابرجا باقی ماند، ممکن است عامل آن مربوط به مشکلات سخت‌افزار یا نرم‌افزار نباشد و خود روش اتصال به شبکه وای‎فای موجود با وقفه و مشکل همراه باشد. برای امتحان کردن رفع این مشکل، می‎توان به سادگی یک بار اتصال به شبکه وای‎فای را حذف و مجددا به آن متصل شد. برای انجام این کار اپلیکیشن Settings را باز کنید، سپس به بخش Wi-Fi رفته و روی دکمه اطلاعات (i) کنار نام شبکه‎ای که شما با آن مشكل دارید تقه بزنید. در این مرحله، روی گزينه Forget This Network تقه بزنید تا این شبکه کاملا نادیده گرفته (حذف) شود.

حالا دوباره سعی کنید یک بار دیگر به این شبکه متصل شده و امیدوار باشید که مشکل برطرف شده باشد.

Reset Network Settings را امتحان کنید

یکی دیگر از روش‎هایی که برای رفع مشکل شبکه وای‎فای می‎توان از آن کمک گرفت، ریست کردن تنظیمات شبکه دستگاه است. خوشبختانه انجام این کار داده‎های موجود در آی‎فون یا آی‎پد را پاک نمی‎کند. برای انجام این کار به مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings بروید. به یاد داشته باشید که انجام این کار تمام شبکه‎های اضافه شده به دستگاه و اطلاعات مرتبط با آنها را پاک خواهد کرد.

Wi-Fi Assist را خاموش و روشن كنيد

Wi-Fi Assist یک قابلیت نسبتا جدید و جالب توجه است که به iOS بازگشته است. این قابلیت منحصر به iOS 10 نیست، اما به دلیل این که به گونه‎ای طراحی شده تا به iOS اجازه دهد در زمان‎هایی که شبکه بی‎سیم متصل شده قادر به ارائه اینترنت پایدار نیست از وای‎فای به شبکه مخابراتی جابجا شود، قطعا روی عملکرد وای‎فای تاثیر گذار خواهد بود. برای غیرفعال کردن این قابلیت به مسیر Settings > Cellular رفته و گزینه Wi-Fi Assist را خاموش كنيد.

گزینه Wi-Fi Networking را در بخش Location Services خاموش و روشن کنید

این گزینه نیز یکی دیگر از قابلیت‎های گنجانده شده در iOS است که ارتباط مستقیمی‎ با اتصال وای‎فای دستگاه دارد. شما با رفتن به مسیر Settings > Privacy > Location Services > System Services می‎توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشید. حالا باید گزینه Wi-Fi Networking را خاموش کرده و دستگاه خود را ری‎استارت کنید.

iOS 10 را دوباره نصب کنید

انجام این کار ممکن است برای شما دشوار و زمان‎بر باشد، اما اگر هیچ کدام از گزينه‎های بالا کارساز نبود و وضعیت اتصال به شبکه وای‎فای همچنان ناپایدار و مشکل آفرین باقی ماند، شما ناچار خواهید بود که از ابتدا به سراغ نصب مجدد iOS 10 روی دستگاه خود برويد.

بازگشت به نسخه قبلی iOS 9

انجام این کار در حادترین شرایط و زمانی که هیچ راه حلی برای رفع مشکلات شبکه وای‎فای وجود ندارد توصیه می‎شود. اگر چه iOS 10 به عنوان بهترین نسخه این سیستم عامل تا به امروز معرفی شده است، اما اگر وضعیت عملکرد وای‎فای شما به گونه‎ای است که تحت هیچ شرایطی با iOS 10 سازگاری ندارد و شما تمام راه‎های شناخته شده را برای رفع مشکل طی کرده و به هیچ نتیجه‎ای نرسیده‎اید، بهتر است تا زمانی که اپل راه حلی برای رفع این مشکل ارائه نکرده است به نسخه قبلی iOS 9.3.5 بازگرديد. 

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟