رفع مشکل عدم ضبط صفحه نمایش در اندروید11
 7 راه حل برای رفع مشکل کار نکردن  Screen Record در اندروید 11
از جمله ویژگی‌های جالب و جدیدی که در اندروید 11 معرفی شدند، ضبط صفحه نمایش و حباب‌های چت بود. اما ظاهراً برخی کاربران از بروزرسانی اندروید 11 شکایت دارند و عنوان می‌کنند که ضبط صفحه نمایش به درستی کار نمی‌کند. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که با این مشکل مواجه شده‌اید، با ما همراه باشید تا هفت روش برای عیب‌یابی مشکل Screen Record در اندروید 11 را بررسی کنیم.

1606683296_1_0.gif

کاربران ممکن است مشکلات مختلفی را در رابطه با ضبط صفحه نمایش در اندروید11 تجربه کنند. در حالی که برخی کاربران با مشکل عدم ضبط صدا به همراه فیلم مواجه هستند، برخی دیگر از مشکل کیفیت ضبط شکایت دارند. بسیاری از کاربران هم مشکل توقف ضبط در میانه راه را مطرح نموده‌اند. در ادامه راه حل‌های مختلف حل این مشکلات را در اندروید11 بررسی می‌کنیم.

1- گوشی خود را ری استارت کنید

اگر Screen Record به درستی کار نمی‌کند و به ناگهان متوقف می‌شود، این مشکل می‌تواند موقتی باشد. کافیست گوشی خود را دوباره راه‌اندازی کنید، گاهی با همین اقدام  ساده مشکل شما حل خواهد شد.

2- مراحل استفاده از

Screen Record

را به درستی دنبال کنید

شما می‌توانید تنها از طریق تنظیمات سریع به ویژگی ضبط صفحه نمایش اندروید11 دسترسی پیدا کنید. در صورتی که ضبط صفحه نمایش  نشان داده نمی‌شود، روش‌های مختلف رفع این مشکل را در اندروید11 بررسی نمایید.

پس از دسترسی به ویژگی ضبط صفحه نمایش در تنظیمات سریع ( برای این کار کافی است بدون ورود به تنظیمات، تنها پنل اعلان‌ها را به سمت پایین بکشید تا به تنظیمات سریع یا Quick settings دسترسی پیدا کنید)، روی گزینه  Screen Record ضربه بزنید. صفحه‌ای شامل تنظیمات ضبط صفحه به نمایش درمی‌آید. تاگل کنار Record audio یا Show touches on the screen را فعال کنید.

برای انتخاب منبع صوتی ضبط، روی پیکان کوچک رو پایین در کنار Record audio ضربه بزنید. می‌توانید Device audio یا Microphone یا Device audio and Microphone را انتخاب کنید. در آخر، روی Start ضربه بزنید.

نکته: شما می‌توانید محتوای ضبط شده خود را از داخل فولدر Library> Movies در اپ Google Photos پیدا کنید. همچنین می‌توانید از طریق هر اپ گالری دیگری در گوشی اندرویدی خود به آن دسترسی داشته باشید.

3- Force Desktop Mode را غیرفعال کنید

اگر “Force desktop mode” در گزینه‌های Developer، فعال باشد، احتمال این که در

Screen Record

nv به مشکلات صوتی یا تصویری برخورد کنید، زیاد است. بنابراین باید آن را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، تنظیمات گوشی خود را باز کنید و به System > Developer options   بروید. همچنین با استفاده از جستجو در تنظیمات می‌توانید Developer options را پیدا کنید. در صورتی که نتوانستید Developer options را پیدا کنید، به سراغ راه حل‌های دیگر بروید. در قسمت Developer options، به دنبال Force desktop mode باشید. تاگل کنار آن را غیرفعال کنید. گوشی خود را ری استارت نمایید، دیگر باید بتوانید بدون هیچ مشکلی ضبط را انجام دهید.

نکته: 5 ویژگی پنهان Develop options را در گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید بررسی کنید.

4- فعال کردن ناچ

اگر فیلم ضبط شده شما پیکسلی و فشرده به نظر می‌رسد، می‌تواند به دلیل ناچ (notch) باشد. آیا ناچ را در گوشی خود غیرفعال کرده‌اید؟ خوب، وقت آن رسیده که دوباره  آن را فعال نمایید. برای فعال کردن ناچ، به Settings > System > Developer options بروید. به پایین پیمایش کنید و در بخش Drawing، به دنبال Display cutout یا Simulate a display  باشید. روی آن ضربه بزنید. به جای Hide، Device default را از لیست انتخاب نمایید. گوشی را ری استارت کنید.

5- هدفون‌ها و هندزفری‌ها را خارج کنید

اگر سعی دارید صدای داخلی را روی گوشی خود ضبط کنید، باید هدفون یا سایر لوازم جانبی همچون هدفون‌ یا بلندگوهای بلوتوث را خارج کنید. پس از خارج کردن لوازم جانبی، Internal Audio را در تنظیمات Screen Recorder Audio انتخاب کرده و ضبط را آغاز کنید.

6- حذف اپ‌های شخص ثالث

وجود سایر اپ‌های شخص ثالث ضبط صفحه نمایش، می‌تواند در عملکرد طبیعی این ویژگی اختلال ایجاد کند. باید تمام این اپ‌های شخص ثالث را حذف کنید و بعد ببینید که آیا می‌توانید با استفاده از ویژگی 

Screen Record

اندروید 11، ضبط را انجام دهید.

نکته: برای حذف مشکلات مربوط به اپ‌های شخص ثالث می‌توانید دستگاه خود را در حالت Safe mode قرار دهید.

اپ‌های پشتیبانی شده

از آنجا که ضبط صفحه نمایش یک ویژگی جدید در اندروید11 است، در حال حاضر برنامه‌های کمی از آن پشتیبانی می‌کنند. بنابراین این احتمال وجود دارد که هنگام استفاده از این ویژگی در اپ‌های خاص با مشکل روبرو شوید. حتی اگر گوگل به طور خاص از آن نام نبرد، به دلیل محدودیت‌های مدیریت حقوق دیجیتال (DRM)، ممکن است نتوانید با استفاده از اپ‌هایی همچون Spotify، SoundCloud یا غیره، ضبط صدا را انجام دهید.

نکته حرفه‌ای: اگر هنگام استفاده از گزینه  Device audio در تنظیم Record audio، نمی‌توانید صدا را ضبط کنید، صدا را از طریق بلندگوی گوشی خود با صدای زیاد پخش کنید و تنظیم Record audio را روی میکروفون نگاه دارید. البته کیفیت صدا خیلی خوب و عالی نخواهد بود.

ضبط تماس‌های تلفنی با استفاده از رکوردر صفحه نمایش

آیا می‌دانستید می‌توانید با استفاده از ضبط کننده صفحه نمایش، تماس‌های تلفنی را ضبط کنید؟ در گزینه Record audio، گزینه Microphone را انتخاب کرده و تماس خود را روی بلندگو قرار دهید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر Sama
Sama

سلام از تماس تصویری واتساپ ضبط از صفحه کردم الان صدا نداره بنظرتون با کدوم برنامه صداشو اوکی کنم؟