یک میلیون تماس تلفنی توسط روبات انسان‌نما
هوش مصنوعی انسان نمای مایکروسافت پیش از گوگل خودنمایی ‎کرده است
به نظر می‌رسد گوگل تنها شرکتی نیست که با هوش مصنوعی ما را شگفت زده می‌کند. طی برگذاری یک رویداد در لندن، مایکروسافت از چت بات اجتماعی خود با نام شاعو آیس (XiaoIce) که در چین بسیار محبوب است رونمایی کرده بود.

1606683296_1_0.gif

بعد از معرفی  Google Duplex توسط مدیر عامل گوگل در Google I/O 2018 که به عنوان دستیار می‌توانست از طرف کاربر تماس تلفنی برقرار کند، حالا طی برگذاری یک رویداد در لندن، مایکروسافت نیز از چت بات اجتماعی خود با نام شاعو آیس (XiaoIce) که در چین بسیار محبوب است رونمایی کرد.

در نسخه نمایشی نشان داده می‌شود که شاعو آیس مشغول گفتگو با یک کاربر است و با اضافه کردن جزئیات اصوات مکالمات انسانی مثل «هوووم» و «هاااا» به صورت طبیعی‎تری گفتگوها را انجام می‌دهد. در ویدیو منتشر شده از این مکالمه نشان داده می‌شود که این روبات حتی در بین مکالمه مخاطب خود را قطع می‌کند تا او را راهنمايی کند.

برخلاف گوگل دوپلس، شاعو آیس اساسا یک چت بات متن محور است که اگر حوصله‎تان سر رفته باشد می‌تواند با شما گفتگو کند. این چت بات در سال 2014 رونمایی شده بود و تاکنون نزدیک به یک میلیون تماس برقرار کرده است. 200 میلیون کاربر این روبات از آسیا هستند و سهم قابل توجهی از آن مربوط به کشور چین است. طبق اعلام مایکروسافت، شاعو آیس از 1600 گویش مستقل پشتیبانی می‌کند.

آنگونه كه پیدا است شاعو آیس برنامه تلوزیونی اختصاصی خود را دارد، شعر می‌نویسد و کارهای جالب زیادی انجام می‌دهد و در یک کلام به یک ستاره هنری تبدیل شده است.

هنوز مشخص نیست که چرا مایکروسافت فناوری دوپلکس را در دستیار هوشمند کورتانا معرفی نکرد. آنطور که از شواهد امر پیدا است مایکروسافت می‌خواهد با انجام آزمايشات تطبیقی متعدد مشکلاتی که برای Tay (اولین روبات انگلیسی زبان مایکروسافت) به وجود آمد و منجر به شکست آن شد تکرار نشود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟