مشتری شما برایتان پیغام فرستاده است
پیامک، ایمیل یا پست صوتی: کدامیک برای ارتباط با مشتريان مناسب‌تر است
این روزها کانال‎های ارتباطی زیادی برای تعامل بین بازار کار و مشتری وجود دارد و انتخاب یکی از آنها برای شروع کمی‎ سخت شده است. ایمیل‎های کوتاه و سریع می‎تواند یک انتخاب مناسب باشد، البته اگر هر دو طرف روش استفاده از آن را به خوبی بلد باشند. پشتیبانی تلفنی نیز می‎تواند به تقویت ارتباط با مشتريان کمک کند. و اگر شما به دنبال راهی برای بهبود نتایج با بازده و سرعت بالا هستید ارسال پیام کوتاه بهترین راهکار برای شما است.

1606683296_1_0.gif

پیامک همه جا حضور دارد

ارسال پیام کوتاه سریع‎ترین راه برای تعامل با مشتريان شما است. در حال حاضر بیشتر از 70 درصد جمعیت و بیشتر از 90 درصد افراد بین 18 تا 29 سال از تلفن‎های هوشمند استفاده می‎کنند. تمام تلفن‎های هوشمند نیز به قابلیت ارسال و دریافت SMS مجهز است.

البته تلفن‎های هوشمند از ایمیل و پیام صوتی (voicemail) نیز پشتیبانی می‎کنند، اما معمولا مردم توجه زیادی به آنها ندارند. پیامک گسترده‎ترین و بیشترین مورد استفاده را در بین قابلیت‎های تلفن هوشمند دارد و تقريبا 100 درصد جوانان بین 18 تا 29 سال از آن استفاده می‎کنند.

پیامک نتایج مثبتی به همراه دارد

پیامک یک راهکار ارتباطی مورد اطمینان برای دوستان و خانواده است. به 160 کاراکتر محدود می‎شود، بنابراین با کمترین صرف وقت می‎توان پیام را ارسال کرد و آن را خواند. این شیوه تعاملی خلاصه و سریع به روشی ایده‎ال برای مشتریانی که می‎خواهند به سوالاتشان پاسخ داده شود و یا مشتریان بالقوه‎ای که موافقت کرده‎اند محصول شما را امتحان کنند و به کمک شخصی نیاز دارند تبدیل شده است. این شیوه برای تبلیغات و بالا رفتن فروش نیز کاربرد دارد.

از آنجا که ارسال پیام به مشتريان اجازه می‎دهد با کسب و کارها تعاملات طبیعی‎تر و ساده‎تری برقرار کنند، به خودی خود از شرط دیده شدن بالایی نیز برخوردار است. معمولا 90 درصد پیام‎های دریافت شده از طریق پیامک در همان سه ثانیه اول خوانده می‎شوند.

در مقابل، از ایمیل اغلب برای هرزنامه‎های تبلیغاتی استفاده می‎شود و میانگین شانس خوانده شدن آن تنها 22 درصد است. جالب است بدانید که میانگین نرخ تبلیغ منجر به خرید در ایمیل‎های تبلیغاتی که هیچ پیشنهاد تخفیفی هم ندارند تنها 2 درصد است. 80 درصد تماس‎های تلفنی نیز مستقیما از پیغامگیر سر در می‎آورند و بیشترشان هرگز پاسخی دریافت نمی‎کنند. اما بازاریابی از طریق پیامک‎های ارسال شده به مشتری از نرخ پاسخ 45 درصدی برخوردار هستند و حتی بهتر از آن، 47 درصد کسانی که به پیامک‎ها توجه می‎کنند تمایل به خرید هم پیدا می‎کنند.

پیامک حرفه‎ای است

مشخص است که ارسال پیامک با صرف هزینه و زمان کم نتایج فوق العاده‎ای را برای شما به همراه خواهد داشت. خود مشتريان نیز می‎توانند از آن برای برقراری ارتباط با شرکت‎ها استفاده کنند. با این وجود خیلی از صاحبان مشاغل هنوز برای بهره برداری از آن برنامه ریزی نکرده‎اند و این شیوه از ارتباط را جدی نمی‎گیرند. شاید این به دلیل آن باشد که بیشترین مورد استفاده از پیامک برای ارتباط با دوستان و آشنایان در نظر گرفته شده است و بعضی از کسب و کارها آن را به عنوان یک ابزار حرفه‎ای نمی‎بینند.

اما مطمئنا با پیامک‎های سازمانی امروزی که از قالب‎ها و عکس‎های حرفه‎ای برخوردار هستند و می‎توانند با CMS و سیستم اسناد شما یکپارچه شوند، دیگر نمی‎توان پیامک را یک وسیله ارتباطی ساده دوستانه دانست. شما می‎توانید مکالمات را ذخيره و ردیابی کنید، به تقویم دسترسی داشته باشید و قرار ملاقات تنظیم کنید. شما می‎توانید یک شماره تلفن مشخص برای تمام گروه فروش در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید هر کدام از مشتريان به سرعت پاسخ خود را دریافت خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟