عملکرد و سرعتی خیره‌کننده
گوگل از نسل دوم تراشه‌های تانسور فلو رونمایی کرد
همان‌گونه که اطلاع دارید، رقابت سختی میان گوگل، مایکروسافت و آمازون در جریان است. هر یک از این شرکت‌ها به دنبال آن هستند تا در زمینه سرویس‌های رایانش ابری و همچنین بهره‌گیری بهتر از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی پیشگام باشند. در همین ارتباط گوگل در جریان برگزاری رویداد توسعه‌دهندگان I/O، از نسل دوم تراشه‌های TPU خود رونمایی کرد.

1606683296_1_0.gif

گوگل در جریان برگزاری این مراسم از نسل دوم تراشه‌های یادگیری ماشینی خود (TPU) سرنام Tensor Processing Units رونمایی کرد. هدف از تولید این تراشه‌ها سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری ماشینی بوده است. تراشه‌های فوق در مقایسه با پردازنده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی از ظرفیت و قابلیت‌های بیشتری بهره برده و همچنین نسبت به نسل اول در بسیاری از زمینه‌ها بهبود پیدا کرده‌اند.

گوگل در جریان برگزاری این مراسم اعلام کرد کارایی هر یک از تراشه‌های نسل دوم تا 180 ترافلاپ خواهد بود. همچنین در زمینه سرعت عملکردی به مراتب بهتر از نسل قبل را ارائه خواهند کرد. نسل اول این تراشه‌ها در سرویس گوگل فوتوز و همچنین سامانه‌های تشخیص صوتی این شرکت مورد استفاده قرار گرفت. اما به گفته گوگل تراشه‌های جدید در مقایسه با نسل قدیمی چیزی در حدود دو برابر سریع‌تر هستند.

گوگل گفته است نسل دوم تراشه‌ها این توانایی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند تا به منظور آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی به شکل قدرتمندتری از آن‌ها استفاده کنند. در نتیجه توسعه‌دهندگان در ارتباط با مبحث آموزش که یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با مدل‌های یادگیری ماشینی است مشکل خاصی نخواهند داشت. گوگل در جریان برگزاری این کنفرانس اعلام کرد، بزرگ‌ترین مدل ترجمه ارائه شده از سوی این شرکت یک روز کامل روی 32 واحد از بهترین پردازنده‌های گرافیکی جهان اجرا شد، در حالی که با یک هشتم توان تراشه‌های TPU این کار تنها ظرف چند ساعت انجام می‌شود. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟