خرید گلکسی نوت 8 را به خرید آیفون 7 پلاس ترجیح دهید!
05/06/1396 - 14:10
چرا گلکسی نوت 8 از آیفون 7 پلاس بهتر است؟ + عکس
به نظر شما آیفون 7 پلاس اپل گوشی بهتری است یا فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ؟ بدون تردید هر دو گوشی نام برده شده نقاط قوت منحصر به فرد خود را دارند و نمی‌توان مدعی شد که یکی از آن‌ها قطعا از محصول دیگر سرتر است. اما به نظر ما برتری‌هایی که گلکسی نوت 8 نسبت به آیفون 7 پلاس دارد به برتری‌های آیفون 7 پلاس نسبت به نوت 8 می‌چربد! با سایت شبکه همراه باشید تا بگوییم چرا گلکسی نوت 8 از آیفون 7 پلاس بهتر است!

1606683296_1_0.gif

مقدمه

سامسونگ به تازگی از فبلت گلکسی نوت 8 رونمایی کرد. این فبلت جایگزینی برای فبلت ناموفق و بحران زده گلکسی نوت 7 محسوب می‌شود. سامسونگ سعی کرده که نوت 8 را از نظر ظاهر نسبت به سایر سری محصولات گلکسی نوت متفاوت طراحی کند و در این امر هم کاملا موفق بوده است. اما به نظر شما گلکسی نوت 8 گوشی بهتری برای خرید است یا آیفون 7 پلاس اپل؟

به نظر ما هر دو محصول با توجه به سلیقه و نیازهای کاربران می‌توانند به عنوان محصول بهتر نسبت به دیگری انتخاب شوند و هر دوی آن برتری‌هایی در مقایسه با یکدیگر دارند، اما این میان برتری‌هایی که گلکسی نوت 8 نسبت به آیفون 7 پلاس دارد به برتری‌های آیفون 7 پلاس نسبت به نوت 8 می‌چربند! در ادامه مروری بر این برتری‌ها خواهیم داشت که نشان می‌دهند چرا باید خرید گلکسی نوت 8 را به خرید آیفون 7 پلاس ترجیح دهید. با سایت شبکه همراه باشید.

ظاهر منحصر به فردتر و زیباتر

آیفون 7 پلاس یک آیفون است و کلاس کاری خودش را دارد، شکی هم در این قضیه وجود ندارد، اما این گوشی از نظر سبک طراحی و ظاهر تقریبا هیچ تفاوت عمده‌ای را در مقایسه با نسل‌های پیشین سری آیفون‌های اپل ارائه نمی‌کند. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 8 از نظر ظاهر و طراحی کاملا مورد بازنگری قرار گرفته و ساختاری منحصر به فرد دارد. اگرچه ظاهر آن بسیار شبیه به گوشی گلکسی اس 8 پلاس است، اما ظاهری منحصر به فرد در سری محصولات گلکسی نوت به شمار می‌رود. پس اگر به دنبال یک گوشی خاص‌تر و زیباتر هستید که از طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد، گلکسی نوت 8 به مراتب از آیفون 7 پلاس بهتر خواهد بود.

پشتیبانی از استاندارد ضدآب IP68

بله آیفون 7 پلاس از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی می‌کند و به واقع هم در بررسی‌های عملی توانی فراتر از این استاندارد را به تصویر کشیده است! به موجب این استاندارد آیفون 7 پلاس می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام داشته باشد. اما گلکسی نوت 8 از استاندارد ضد آب IP68 بهره می‌برد که به موجب آن قادر خواهید بود تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری از آب باقی بماند. پس از این نظر هم نوت 8 نسبت به آیفون 7 پلاس برتری دارد.

صفحه نمایش سوپر آمولد 6.3 اینچی

گلکسی نوت 8 سامسونگ به یک صفحه نمایش سوپر آمولد 6.3 اینچی مجهز است! بنابراین زمانی که آن را در دست می‌گیرید حس واقعی در دست داشتن یک فبلت به شما منتقل خواهد شد. اما در سمت مقابل آیفون 7 پلاس از نمایشگری IPS LCD و با اندازه 5.5 اینچ بهره‌مند است که به واقع در مقابل نمایشگر گلکسی نوت 8 حرفی برای گفتن ندارد.

ضمنا نمایشگر نوت 8 از سبک طراحی "Infinity Display" بهره‌مند شده و تقریبا 83 درصد از کل پنل جلویی دستگاه را احاطه کرده و لبه‌های نسبتا خمیده آن هم زیبایی دستگاه را دو چندان می‌کنند. متاسفانه نمایشگر آیفون 7 پلاس فقط 67.7 درصد از پنل جلویی را در بر گرفته و هیچ سبک طراحی خاص و مدرنی را به همراه ندارد.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش

متاسفانه آیفون 7 پلاس از نظر وضوح تصویر نمایشگر هم در مقایسه با گلکسی نوت 8 حرفی برای گفتن ندارد. وضوح تصویر نمایشگر این گوشی فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) خواهد بود، اما نمایشگر نوت 8 وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. این مسئله سبب شده که علیرغم اینکه نمایشگر نوت 8 تقریبا 0.8 اینچ از نمایشگر آیفون 7 پلاس بزرگ‌تر است، باز هم تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به این محصول داشته باشد. تراکم پیکسلی نمایشگر گلکسی نوت  8 معادل با 521 پیکسل در هر اینچ است، اما نمایشگر آیفون 7 پلاس تراکم 401 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. ضمنا پشتیبانی از قابلیت "Always on Display" هم می‌توان از دیگر برتری های نوت 8 در مقایسه با آیفون 7 پلاس باشد.

رم 6 گیگابایتی!

سامسونگ فبلت گلکسی نوت 8 را به رم 6 گیگابایتی مجهز کرده است! این موضوع در حالیست که آیفون 7 پلاس اپل از رم 3 گیگابایتی بهره‌ می‌برد. این مسئله هم می‌تواند حداقل از برتری‌های اسمی فبلت نوت 8 در مقایسه با آیفون 7 پلاس باشد.

پشتیبانی از حافظه جانبی

فبلت گلکسی نوت 8 مثل پرچمداران جدید سری گلکسی اس سامسونگ از اتصال حافظه جانبی (رم میکرو اس‌دی) پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه آیفون 7 پلاس از این ویژگی بی‌بهره است. ضمنا نسخه پایه‌ای نوت 8 با ظرفیت حافظه 64 گیگابایتی عرضه می‌شود اما نسخه پایه‌ای آیفون 7 ظرفیت 32 گیگابایتی دارد.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

در مورد کیفیت عملکرد دوربین گلکسی نوت 8 هنوز نمی‌توانیم به صورت قطعی نظر دهیم، اما با توجه به اینکه این فبلت اولین گوشی است که سامسونگ با تجهیز به دوربین اصلی دوگانه روانه بازار کرده، پیش‌بینی می‌کنیم عکسبرداری و فیلم‌برداری با آن بسیار لذت بخش باشد. با صرف نظر از این مسئله به سراغ مقایسه دوربین سلفی آیفون 7 پلاس با نوت 8 می‌رویم. آیفون 7 پلاس به دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی مجهز است، اما سامسونگ فبلت نوت 8 را به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز کرده است. بنابراین حداقل از نظر اسمی دوربین سلفی گلکسی نوت 8 از دوربین سلفی آیفون 7 اپل با کیفیت‌تر است. ضمنا دوربین سلفی این گوشی قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را دارد که دوربین سلفی آیفون 7 از آن بی‌بهره است.  

اسکنر چشم

فبلت گلکسی نوت 8 از اسکنر چشم (iris Scanner) هم بهره می‌برد، اما متاسفانه آیفون 7 پلاس به این ویژگی مجهز نیست. پس این مسئله را هم به عنوان یکی دیگر از برتری‌های فبلت نوت 8 در مقایسه با آیفون 7 پلاس در نظر داشته باشید.

باتری 3300 میلی آمپر ساعتی

اگرچه سامسونگ در مقایسه با فبلت گلکسی نوت 7 ظرفیت باتری نوت 8 را کاهش داده است، اما با این حال ظرفیت باتری آن از ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس اپل بیشتر است و این مسئله هم می‌تواند از دیگر برتری‌های نوت 8 در مقایسه با آیفون 7 پلاس باشد. البته فراموش نکنید که ظرفیت باتری به تنهایی نمی‌تواند عاملی برای برتری عملکرد باتری یک گوشی نسبت به گوشی دیگر باشد.

پشتیبانی از شارژ بیسیم و شارژ سریع

فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و این دو ویژگی هم از دیگر برتری‌های این محصول در مقایسه با آیفون 7 پلاس محسوب می‌شوند.

قلم S Pen

فلم S Pen سامسونگ هم از دیگر ویژگی‌هایی است که مختصل فبلت گلکسی نوت 8 محسوب می‌شود و در آیفون 7 پلاس خبری از این قلم نخواهد بود. پس این مسئله را هم در نر داشته باشید.

پشتیبانی از سامسونگ دکس (Samsung DeX)

پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم از دیگر برتری‌های فبلت گلکسی نوت 8 در مقایسه با آیفون 7 پلاس اپل به شمار می‌رود. به موجب این قابلیت شما می‌توانید از فبلت نوت 8 در حالت دسکتاپ و به همراه موسی، کیبورد و مانیتور استفاده نمایید.

کلام آخر

بنابراین موارد فوق برتری‌های فبلت گلکسی نوت 8 در مقایسه با آیفون 7 پلاس هستند. البته باید در نظر داشت که مقایسه این دو محصول چندان عادلانه نیست، چرا که نوت 8 پرچمدار سال 2017 سامسونگ محسوب می‌شود و آیفون 7 پلاس پرچمدار سال 2016 اپل است! بنابراین شاید برای ارائه یک مقایسه عادلانه‌تر بهتر باشد که گلکسی نوت 8 را با آیفون پلاس سال 2017 اپل که در آینده معرفی می‌شود مقایسه کنیم! نظر شما در این رابطه چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟