برتری‌های آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7 را بشناسید!
21/11/1395 - 11:00
چرا آیفون 7 پلاس در مقایسه با آیفون 7 انتخاب بهتری است + عکس
به نظر شما خرید آیفون 7 اپل انتخاب بهتری است یا خرید آیفون 7 پلاس؟ هر دو گوشی نامبرده شده در حال حاضر از بهترین و باکیفیت‌ترین اسمارتفون‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند، اما ظاهرا استقبال کاربران از آیفون 7 پلاس به مراتب بیشتر از آیفون 7 بوده است. اما دلیل این امر چیست؟ چرا باید خرید آیفون 7 پلاس اپل را به آیفون 7 ترجیح دهیم؟ با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر برتری‌های آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7 داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

سری آیفون‌های اپل همواره از بهترین اسمارتفون‌هایی هستند که هر سال معرفی و روانه بازار می‌شوند. اپل در سال 2014 و با استقبال کاربران از اسمارتفون‌های مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر یا اصطلاحا "فبلت" دست به اقدام جدیدی زد و آیفون 6 را برای اولین بار در دو نسخه معرفی کرد. این دو نسخه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس نام داشتند. روند مشابه در سال 2015 برای آیفون 6 اس اپل هم تکرار شد و شاهد معرفی این محصول در کنار نسخه پلاس آن بودیم.

مطلب پیشنهادی

11 پیش‌بینی جالب در مورد آیفون 8 یا آیفون‌های 2017 + عکس
شما فکر می‌کنید آیفون 8 چگونه محصولی است؟

در ماه سپتامبر گذشته هم اپل رسما دو آیفون جدید خود یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را معرفی کرد. آیفون 7 پلاس اپل مانند دو سال گذشته نسخه بزرگ‌تر آیفون 7 این شرکت محسوب می‌شود و برخلاف آیفون 7 از صفحه نمایشی 5.5 اینچی بهره می‌برد. بنابراین آیفون 7 پلاس اپل یک فبلت است. طبق آمار و به ویژه آماری که برای تعطیلات کریسمس سال 2017 منتشر شد، مشخص گردید که استقبال کاربران از آیفون 7 پلاس به مراتب بیشتر از نسخه معمولی این محصول بوده است! طبق آمار، آیفون 7 پلاس در جریان تعطیلات کریسمس 2017 چیزی در حدود 62.2 درصد از فروش کل آیفون‌های جدید اپل را شامل می‌شد و آیفون 7 تنها 38.8 درصد از این آمار فروش را به خود اختصاص داد.

مطلب پیشنهادی

گلکسی اس 8 سامسونگ بخریم یا آیفون 7 اپل؟
دلایل قانع‌کننده برای خرید گلکسی اس 8 به جای آیفون 7

اما به نظر شما چرا استقبال کاربران از آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7 بیشتر بوده است؟ چه تفاوت‌هایی مابین این دو محصول وجود دارند که انتخاب آیفون 7 پلاس را به گزینه بهتری در مقایسه با آیفون 7 تبدیل می‌کنند؟ اگر شما قصد خرید آیفونی جدید را داشته باشید و ندانید که باید مابین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس کدام را انتخاب کنید، این مقاله بهترین راهنمایی ممکن را برایتان ارائه می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به برتری‌های آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7 اشاره کنیم و مشخص کنیم که چرا خرید آیفون 7 پلاس اپل انتخاب بهتری نسبت به نسخه معمولی آن به شمار می‌رود. با سایت شبکه همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

جالب‌ترین ترفندهای مخفی گوشی‌های iOS
بخش اول: با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی آیفونتان آشنا شوید

صفحه نمایش بزرگ‌تر

اولین دلیلی که کاملا محسوس است و می‌تواند برتری آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7 را نشان دهد مربوط به بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش آن می‌شود. آمار نشان داده که استقبال کاربران از اسمارتفون‌های 5.5 اینچی به مراتب بیشتر از اسمارتفون‌های کوچک‌تر بوده و این روند روز به روز در حال پیشرفت است. دلیل اینکه اپل در سال 2014 نسخه پلاس آیفون‌هایش را معرفی کرد هم با همین موضوع ارتباط دارد.

این روزها بسیاری از کاربران با استفاده از گوشی هوشمند خود به انجام اقداماتی همچون وب‌گردی و تماشای فیلم می‌پردازند. بدون تردید تماشای فیلم و وب‌گردی در اسمارتفون‌هایی که به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز هستند ساده‌تر و دل‌پذیرتر خواهد بود. بنابراین بهره‌مندی آیفون 7 پلاس اپل از صفحه نمایش 5.5 اینچی و بزرگ‌تر نسبت به آیفون 7 و نمایشگر 4.7 اینچی آن یک برتری محسوس به شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی

نقاط ضعف آیفون 7 که می‌توانند شما را از خرید آن منصرف کنند!
چرا نباید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بخریم؟

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بهتر

صحبت از تماشای فیلم و ویدئو شد! یکی از عواملی که به شدت در دلپذیر شدن و بهبود فرآیند تماشای ویدئو از طریق اسمارتفون‌ها کمک می‌کند مربوط به وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش این محصولات می‌شود. صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون اپل وضوح تصویر 1334 در 750 پیکسل را ارائه می‌کند و بدین سبب تراکم پیکسلی آن معادل با 326 پیکسل در هر اینچ است. اما در سمت مقابل وضوح تصویر صفحه نمایش آیفون 7 پلاس اپل 1920 در 1080 پیکسل است و تراکم پیکسلی آن به 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بهتر هم از دیگر برتری‌های آیفون 7 پلاس نسبت به آیفون 7 به شمار می‌روند.

مطلب پیشنهادی

هر آنچه باید درباره آیفون‌‌های ۷ بدانید!
آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را بشناسید

رم 3 گیگابایتی

مسئله بعدی که خرید آیفون 7 پلاس را به انتخاب بهتری نسبت به آیفون 7 تبدیل می‌کند، مربوط به ظرفیت رم آن می‌شود. نسخه معمولی آیفون‌ جدید اپل یعنی آیفون 7 به رمی 2 گیگابایتی مجهز است، اما آیفون 7 پلاس از یک رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد. بدون تردید این امر سبب می‌شود که قابلیت‌ مولتی‌تسکینگ آیفون 7 پلاس اپل به مراتب بهتر از آیفون 7 باشد.

مطلب پیشنهادی

نگاه دقیق‌تر به مشخصات فنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل
لیست مشخصات فنی آیفون‌های جدید اپل

حالت افقی اختصاصی

اگر از افرادی هستید که تمایل زیادی به استفاده از گوشی در حالت افقی یا "Landscape" دارند، بدون تردید خرید آیفون 7 پلاس برای شما انتخاب بهتری نسبت به آیفون 7 محسوب می‌شود. آیفون 7 پلاس اپل قابلیت تعامل و سازگاری کاملی با حالت افقی دارد، اما متاسفانه آیفون 7 و صفحه نمایش 4.7 اینچی آن چندان به منظور استفاده در حالت افقی مناسب نیستند و امکان اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌ها در این محصول در حالت افقی وجود ندارد. بنابراین امکان استفاده از حالت افقی در آیفون 7 پلاس اپل هم از دیگر برتری‌های این محصول در مقایسه با آیفون 7 محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی

مقایسه تصویری اسنشال‌ فون و آیفون 7 اپل + عکس
اسنشال فون به همین زودی رقیب آیفون‌های اپل شد!

دوربین اصلی دوگانه و پشتیبانی از زوم اپتیکال دو برابر (2x Optical Zoom)

اگر به پنل پشتی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نگاه کنید، متوجه می‌شوید که دوربین اصلی آیفون 7 پلاس از دو سنسور تشکیل شده است اما دوربین اصلی آیفون 7 تک سنسور است. بهره‌مند بودن دوربین آیفون 7 پلاس اپل از دو سنسور 12 مگاپیکسلی منجر شده که کیفیت عکسبرداری آن در برخی از شرایط بهتر از کیفیت عکسبرداری دوربین آیفون 7 باشد. همچنین دوربین اصلی آیفون 7 پلاس از قابلیت زوم اپتیکال دو برابر یا همان "2x Optical Zoom" پشتیبانی می‌کند، اما آیفون 7 اپل این قابلیت را به همراه ندارد. بنابراین بهره‌مند آیفون 7 پلاس از دوربین دوگانه و پشتیبانی از زوم اپتیکال دوبل هم از دیگر برتری‌های این محصول نسبت به آیفون 7 محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی

نگاه دقیق‌تر به مشخصات فنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل
لیست مشخصات فنی آیفون‌های جدید اپل

باتری بزرگ‌تر و توان شارژدهی بیشتر

ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس اپل به مراتب از آیفون 7 بیشتر است. آیفون 7 از یک باتری 1960 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، اما آیفون 7 پلاس به یک باتری 2900 میلی آمپر ساعتی مجهز است. علاوه بر این برتری عددی، اغلب بررسی‌های عملی هم نشان داده‌اند که توان شارژدهی باتری آیفون 7 پلاس از آیفون 7 بیشتر است. بنابراین یکی دیگر از مسائلی که خرید آیفون 7 پلاس را به انتخاب بهتری نسبت به آیفون 7 تبدیل می‌کند مربوط به باتری بزرگ‌تر و توان شارژدهی بیشتر آن می‌شود.

مطلب پیشنهادی

معرفی جالب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 11

جمع‌بندی

بنابراین موضوعات فوق مواردی هستند که نشان می‌دهند چرا آیفون 7 پلاس اپل نسبت به آیفون 7 محصول بهتر و قدرتمندتری است و خرید آن انتخاب بهتری به شمار می‌رود. البته بدون تردید آیفون 7 هم می‌تواند در مقایسه با آیفون 7 پلاس برتری‌های محسوسی نظیر ابعاد کوچک‌تر و قیمت کمتر را داشته باشد. نظر شما چگونه است؟ آیفون 7 اپل را می‌پسندید یا آیفون 7 پلاس؟

برای مشاهده ترفند‌های iOS اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟