آیا گلکسی نوت ۹ شانسی برای موفقیت دارد؟
مشخصات گلکسی نوت 9 سامسونگ لو رفت
اپل سال‌های سال آیفون هایی مشابه هم تولید کرد که تنها از لحاظ اندازه و سخت افزار با هم تفاوت داشتند؛ اما در فروش آن‌ها هیچ مشکلی نداشت و بسیار هم موفق بود. گویا سامسونگ هم در رده پرچم‌داران خود چنین سیاستی را پیش گرفته است و چند سالی است که چه در رده اس و چه رده نوت، گوشی‌های مشابهی تولید می‌کند. حالا هم که نوبت گلکسی نوت 9 شده است، خبری از تغییرات بزرگ نسبت به گلکسی نوت 8 نیست.

گلکسی نوت 9 حدود 1 ماه دیگر معرفی خواهد شد؛ اما این فاصله زمانی به این معنا نیست که نتوانیم برخی از مشخصات آن را همین امروز بدانیم.

تراشه گلکسی نوت 9

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بنا به سنت هر ساله سامسونگ، پرچم‌دار این شرکت در بازارهای آمریکا و کره جنوبی با تراشه Snapdragon و در سایر بازارهای جهانی با تراشه Exynos عرضه خواهد شد و البته از آخرین نسخه آن‌ها یعنی اسنپدراگون 845 و سری جدید تراشه ساخت خود سامسونگ، یعنی اگزینوس 9810 استفاده می‌شود. استفاده از این تراشه‌ها تضمین می‌کند که گلکسی نوت 9 قرار است در بالای جداول مربوط به بنچمارک‌ها و سایر آزمون‌های فنی قرار بگیرد؛ اما مطابق معمول، احتمالا نتواند بهترین باشد. البته این مسئله در کاربری روزمره اصلا احساس نخواهد شد.

دوربین گلکسی نوت 9

همان طور که حدس می‌زدیم، دوربین گلکسی نوت 9 قرار نیست نسبت به گلکسی نوت 8 تغییر چندانی داشته باشد. تنها تفاوت احتمالی، تغییر در چند فناوری مربوط به سنسورها است که احتمالا تمرکزش بر روی بهبود کیفیت عکاسی در نور کم باشد.

باتری گلکسی نوت 9

خوشبختانه در بخش باتری قرار است شاهد یک پیشرفت چشمگیر باشیم. باتری گلکسی نوت 9 ظرفیتی معادل 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. کارشناسان معتقدند هرچند وزن گلکسی نوت 9 احتمالا افزایش ملموسی نسبت به گلکسی نوت 8 خواهد داشت، اما این افزایش وزن ارزش بهره گیری از این باتری قدرتمند را خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود گلکسی نوت 9 به کمک این باتری بتواند برای دو روز استفاده معمولی کفایت کند.

نمایشگر گلکسی نوت 9

نمایشگر گلکسی نوت 8 به قدری خوب بود که کسی نیاز به استفاده از یک نمایشگر بهتر را احساس نکند؛ با این وجود، سامسونگ مدعی است که عملکرد گلکسی نوت 9 در زیر نور مستقیم آفتاب نسبت به گلکسی نوت 8 بسیار بهتر خواهد بود.

حافظه گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 در بخش حافظه در چندین نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد که کمترین آن‌ها در بخش رم دارای 6 و در بخش ذخیره‌سازی دارای 128 گیگابایت ظرفیت است. سایر نسخه‌های گلکسی نوت 9 هم از 8 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند.

قلم گلکسی نوت 9

با وجود این که قلم گلکسی نوت 8 هم از امکانات بسیاری برخوردار بود، فبلت گلکسی نوت 9 به قلمی هوشمندتر مجهز خواهد شد. این قلم موسوم به S Pen به بلوتوث مجهز است و توانایی باز کردن قفل دستگاه و قابلیت‌های بی‌شماری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گویا سامسونگ روند تحویل گلکسی نوت 8 به فروشگاه‌های خود را متوقف کرده است. این هم نشانه دیگری است برای این که بدانیم گلکسی نوت 9 و گلکسی نوت 8 قرار نیست تفاوت چندانی داشته باشند.

نظر شما درباره گلکسی نوت 9 چیست؟ با توجه به پیشرفت بازار به سمت استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و سیستم‌های تشخیص چهره پیشرفته، سامسونگ با این امکانات نسبتا قدیمی شانسی برای موفقیت دارد؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟