پرچم‌داری مملو از قابلیت‌های کاربردی
سامسونگ از گوشی گلکسی نوت 9 رونمایی کرد + گالری عکس
به نظر می‌رسد مردادماه برای علاقه‌مندان به دنیای گجت و به ویژه گوشی‌های اندرویدی ماه خوبی است. گوگل از نسخه جدید اندروید رونمایی کرد و سامسونگ نیز از پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد. اما پرچم‌دار جدید سامسونگ به چه قابلیت‌های کاربردی تجهیز شده است؟

1606683296_1_0.gif

همانند هر رویداد معتبر دیگری، رویداد سامسونگ درست راس ساعت 7:30 دقیقه به وقت تهران کار خود را آغاز کرد. در ابتدای این کنفرانس مدیرعامل سامسونگ به روی صحنه رفت و به تشریح و تعریف اکوسیستمی پرداخت که در طول این سال‌ها خانواده نوت به وجود آورده‌اند. او در ابتدای این رویداد گفت: «باعث خوشحالی است که امروز در نظر داریم از قدرتمندترین گوشی هوشمند دنیا رونمایی کنیم. ما در حال ورود به عصر جدیدی از هوشمندسازی هستیم. سرویس‌های مختلفی از سوی دستگاه‌ها، سیستم‌عامل‌ها و برندها ارائه شده است که متاسفانه در اغلب  موارد ما با ناکارآمدی این سرویس‌ها و محصولات روبرو هستیم. اما اکنون در حال ورود به عصری هستیم که هوشمندی به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که می‌تواند نیازهای ما را پیش‌بینی کند. در طول این سال‌ها موفق شدیم در سامسونگ به نوآوری رنگ و بوی عینی بدهیم. در دو سال گذشته بخش تحقیقات و توسعه سامسونگ تلاش‌های بسیاری انجام داد. ما اکنون در نظر داریم یک گام دیگر به جلو برداشته و از دنیای دستگاه‌های هوشمند عبور کرده و به تجربه هوشمند وارد شویم. اگر به اکوسیستم سامسونگ وارد شوید، همه دستگاه‌های شما از درون جیب شما گرفته تا لوازم منزل همگی بدون مشکل می‌توانند با یکدیگر کار کنند. اما بدون شک گلکسی نوت 9 بهترین گوشی هوشمندی است که سامسونگ تا به امروز ساخته است.»

سامسونگ از گلکسی نوت 9 رونمایی کرد

در ادامه این کنفرانس دمویی از معرفی نوت 9 پخش شد. دمویی که در این رویداد نشان داده شد، صحت تصاویری که پیش از این منتشر شده بود را تایید می‌کرد. حس‌گر اثرانگشت روی پرچم‌دار جدید به پایین دوربین انتقال پیدا کرده تا کاربر به ساده‌ترین شکل بتواند به آن دسترسی داشته باشد. این گوشی مجهز به یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی است. صفحه‌نمایشی که از تفکیک‌پذیری 2960x1440 پیکسل پشتیبانی می‌کند. این صفحه‌نمیاش در سری‌های نوت بزرگ‌ترین است.  گوشی که یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی آن‌را پشتیبانی می‌کند. سامسونگ گفته است که این باتری قادر است به مدت یک روز کامل به نیازهای کاربران پاسخ دهد. سامسونگ در این رویداد اعلام کرد که نسخه 512 گیگابیتی نوت 9 برای فروش در دسترس کاربران قرار گرفته گرفت. این گوشی قادر است از یک کارت حافظه با ظرفیت 1 ترابایت پشتیبانی کند. بدون شک این حجم از ذخیره‌سازی جوابگوی نیازهای بسیاری از کاربران است. دوربین نوت 9 همانند گلکسی اس 9 این توانایی را دارد تا اندازه دهانه دیافراگم را تغییر دهد. این قابلیت به معنای آن است که عکاسی در محیط‌های کم نور و به ویژه شب خیلی بهتر از گذشته شده است و نوت 9 در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به اسلاف پیش از خود دارد. این گوشی همچنین به یک سیستم خنک‌کننده جدید موسوم به Water Carbon Cooling تجهیز شده است که اجازه می‌دهد دفع گرما به خوبی انجام شده و مولفه‌های سخت‌افزاری بتوانند بدون مشکل کار کنند.

اما سامسونگ در گوشی جدید از یک حالت هوشمند در ارتباط با دوربین بهره برده است. این قابلیت هوشمند به گوشی اجازه می‌دهد تا صحنه‌ها را تشخیص داده و بهترین عکس ممکن را ضبط کند. این گوشی در نسخه ارائه شده در ایالات متحده به یک پردازنده اسنپ‌دراگون 845 و در سایر نقاط جهان به پردازنده اکسینوس 9810 تجهیز شده است. این گوشی همچنین به 6 گیگابایت حافظه اصلی در نسخه 128 گیگابایتی و 8 گیگابایت در نسخه 512 گیگابایتی تجهیز شده است. اما این تمام ماجرا نیست. قلم نوت 9 نیز به قابلیت‌های شاخصی تجهیز شده است. این قلم جدید اکنون از بلوتوث با مصرف پایین باتری پشتیبانی می‌کند. قلم نوت 9 به شما اجازه می‌دهد از راه دور و از طریق فشار کلید قلم S Pen بتوانید عملکرد گوشی را همانند نگه داشتن ویدیو یا جابه‌جایی تصاویر و اسلایدها کنترل کنید. از این قلم همچنین به عنوان شاتر دوربین نیز می‌توان استفاده کرد. سامسونگ اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی پس از عرضه کیت مربوطه به زودی خواهند توانست از S Pen در برنامه‌های کاربردی خود استفاده کنند.

قلم جدید نوت 9 زمانی که در گوشی قرار می‌گیرد شارژ شده و با چند ثانیه شارژ قادر است 30 دقیقه به کاربر خدمت‌رسانی کند. اما قلم نوت 9 در سامسونگ دکس چه کاری انجام می‌دهد؟ ساموسنگ دکس پیشرفته‌تر و کارآمدتر از قبل شده و اکنون برای آن‌که بتوانید از آن استفاده کنید تنها به یک تبدیل کوچک نیاز دارید. کافی است گوشی را به تبدیل وصل کرده و طرف دیگر آن را به یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر وصل کنید تا قابلیت دکس برای شما فعال شود. این گوشی که همانند نسخه‌های قبلی در بدنه‌ای از جنس فلز و شیشه دارد با یک تفاوت همراه است. فریم فلزی گوشی با لبه‌های تراش‌خورده‌ای ارائه شده‌اند تا حس بهتری به کاربر ارائه کنند. قرار است در چها رنگ مشکی، مسی، صورتی و آبی روانه بازار شود.

محصولات دیگری که سامسونگ از آن‌ها رونمایی کرد

در این کنفرانس بنیان‌گذار اپیک گیم به روی صحنه آمد و اعلام کرد بازی محبوب Fortnite از امروز روی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در ادامه این کنفرانس سامسونگ از یک ساعت هوشمند جدید رونمایی کرد. در ادامه این کنفرانس مدیرعامل بخش بازاریابی سامسونگ به روی صحنه آمد و از ساعت هوشمند جدید موسوم به ساموسنگ گلکسی واچ رونمایی کرد. این ساعت به صفحه‌نمایش امولد با قابلیت لمسی تجهیز شده است. گوریلا گلس اجازه می‌دهد صفحه‌نمایش در برابر خط و خط مقاوم باشد. ساعتی که در برابر آب نیز مقاوم است. پشتیبانی از شبکه پر سرعت LTE نیز برای این ساعت در نظر گرفته شده است. برای این ساعت جدید سامسونگ از پردازنده جدید استفاده کرده است. سامسونگ می‌گوید کاربران می‌توانند این ساعت هوشمند را در کنار نوت 9 از طریق یک صفحه شارژ بی‌سیم شارژ کنند. عمر بالای باتری ساعت یکی از وعده‌هایی است که سامسونگ در این کنفرانس داده است. این ساعت همچنین قادر است میزان استرس کاربران را نیز اندازه‌گیری کند. همچنین در زمان فعالیت‌های ورزشی نیز این ساعت یک ابزار کاربردی بوده و از طریق بسته شدن روی دست قادر است اطلاعات مفیدی ارائه کند. کاربران از این ساعت برای بررسی وضعیت خواب نیز می‌توانند استفاده کنند. گلکسی واچ به کاربران اجازه می‌دهد بدون آن‌که نیازی داشته باشند به گوشی هوشمند خود مراجعه کنند برنامه‌های روزانه خود را به شکل لحظه‌ای مشاهده کنند. این ساعت همچنین قابلیت اتصال به بیکسبی را نیز دارد.

در ادامه این کنفرانس سامسونگ توضیحاتی در ارتباط با تغییرات به وجود آمده در بیکسبی به مخاطبان ارائه کرد. سامسونگ می‌گوید، بیکسبی از این پس قادر است همانند یک انسان زنده با شما در ارتباط بوده و همانند دوستان‌تان با شما صحبت کند. به‌طور مثال، اگر از بیکسبی درخواست کنید تا یک رستوران خوب را به شما معرفی کند، با توجه به مخاطب خود قادر است فهرست رستوران‌ها محلی خوب را به کاربر نشان دهد. در این کنفرانس بیکسبی به خوبی موفق شد به مخاطبی که اصالت چینی داشت یک رستوران چینی را پیشنهاد کند. بیکسبی همچنین با گوگل میز کار می‌کند. اگر کاربری به بیکسبی اعلام دارد که در نظر دارد به مکان خاصی برود، بیکسبی آن مکان را روی نقشه به کاربر نشان خواهد داد. همچنین این قابلیت را دارد تا برای کاربر درخواست سفارش تاکسی دهد. بدون آن‌که کاربر به برنامه خاصی در این زمینه نیاز داشته باشد. سامسونگ همچنین از یک اسپیکر جدید نیز رونمایی کرد. اسپیکری که طراحی آن متفاوت از نمونه‌های رایج است. بد نیست بدانید در کنفرانس امسال سامسونگ از این اسپیکرها برای پوشش صدا استفاده کرده بود! این اسپیکر جدید Galaxy Home نام دارد. یکی دیگر از نقاط جالب توجه این کنفرانس به همکاری سامسونگ و اسپاتیفای باز می‌گردد. تعامل اسپاتیفای با سامسونگ به معنای آن است که کاربران در زمینه گوش دادن به موسیقی تجربه متفاوتی خواهند داشت. سامسونگ گفته است که کاربران تلویزیون‌های سامسونگ نیز به زودی به اسپاتیفای دسترسی خواهند داشت.

سامسونگ گفته است از 24 اوت برابر با 2 شهریورماه گوشی نوت 9 برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟