آمازون: الکسا و سیری باید با هم تعامل داشته باشند!
21/03/1396 - 22:24
مدیرعامل آمازون به اپل و گوگل پیشنهاد همکاری داد!
مدیر اجرایی شرکت آمازون آقای دیوید لیمپ (David Limp) در تازه‌ترین اظهارات خود ابراز امیدواری کرده که شرکت‌های گوگل و اپل برای ایجاد تعامل مابین دستیارهای هوشمند خود و الکسا با آمازون وارد مذاکره شوند. ظاهرا وی عقیده دارد به این صورت اسپیکرهای هوشمند هر سه برند نام برده شده بهبود کارایی مضاعفی را تجربه می‌کنند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش شرکت اپل کنفرانس WWDC 2017 را برگزار و در جریان آن از اسپیکر هوشمند اختصاصی خود با نام هوم پاد (Home Pod) رونمایی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گجت از مقاله "نگاهی به اسپیکر هوشمند خانگی هوم پاد اپل + گالری عکس" استفاده کنید. هوم پاد در واقع اسپیکر هوشمندی است که اپل برای رقابت با گوگل هوم (Google Home) و آمازون اکو (Amazon Echo) طراحی و معرفی کرده است.

مطلب پیشنهادی

با اسکن کد QR روتر در iOS 11 خیلی سریع به شبکه وصل شوید
استفاده بهینه از کد محبوب QR در نسخه جدید iOS

در حالی که تصور می‌شد با معرفی هوم پاد اپل، شرکت‌هایی همچون آمازون از ورود این رقیب به عرصه مذکور وارد دلهره شوند، آقای دیوید لیمپ مدیر اجرایی شرکت آمازون در تازه‌ترین صحبت‌هایش اشاره داشته که در صورت تمایل اپل و گوگل دوست دارد برای ایجاد تعامل مابین دستیار هوشمند اختصاصی این شرکت یعنی الکسا با دستیارهای هوشمند و برند گوگل و اپل یعنی گوگل اسیستنت (Google Assistant) و سیری (Siri) با برندهای مذکور وارد مذاکره شود!

وی در صحبت‌هایش به وضوح اشاره کرده که بهتر است الکسا و سیری قادر به برقراری ارتباط مستقیم با یکدیگر باشند و وجود هوم پاد اپل برای شرکت آمازون یک مزیت به شمار می‌رود. آقای دیوید لیمپ در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرده که کاربران باید قادر باشند تا از الکسا بخواهند که در مورد هر موضوع مورد نظرشان از سیری سوال کند. جالب‌ترین بخش صحبت‌های وی مربوط به پاراگراف زیر می‌شود:

"اگر شرکت‌های اپل  گوگل تمایل داشته باشند تا در رابطه با تعامل دستیارهای صوتی آن‌ها با الکسا صحبت کنیم، شماره من در دسترس آن‌ها است و می‌توانند با من تماس بگیرند! اگرچه انجام این کار در حال حاضر تضمین شدنی نیست، اما باید امیدوار باشیم که در آینده این تعامل برقرار شود."

آقای لیمپ اشاره کرده که این روزها مردم حاضر هستند هزینه‌ها گزافی را صرف خرید محصولاتی نظیر اسپیکرهای هوشمند و غیرهوشمند کنند. بنابراین واجب است که در قبال این تقاضا گزینه‌های خرید بیشتر و متنوع‌تری ارائه شود. وی عقیده دارد که سلیقه افراد در انتخاب اسپیکرهای این چنینی بسیار متنوع و مختلف است، بنابراین، عرضه محصولاتی نظیر هوم پاد اپل نمی‌تواند عملا برای آمازون و محصولات این شرکت تهدید به شمار آید، بلکه حتی منجر به گسترش فرهنگ استفاده از گجت‌هایی می‌شود که آمازون، گوگل و اپل برای تولد آن‌ها  سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بنابراین، آقای لیمپ به عنوان مدیرعامل آمازون از شرکت‌های گوگل و اپل خواسته تا با آن‌ها وارد همکاری شوند و تعامل وسیع‌تری مابین دستیارهای هوشمند و اختصاصی خود ایجاد کنند. از نظر بسیاری از کارشناسان و افراد، تحقق پیدا کردن این همکاری فقط در حد یک رویا است! شما در این رابطه چه نظری دارید؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟