استفاده بهینه از کد محبوب QR در نسخه جدید iOS
با اسکن کد QR روتر در iOS 11 خیلی سریع به شبکه وصل شوید
اپل در راستای ساده‌تر کردن تنظیمات شبکه‌های بی‌سیم روی سیستم‌عامل iOS یک قابلیت دیگر را به نسخه جدید iOS 11 اضافه کرد. کافی است سیستم‌عامل دستگاه خود را به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی کنید تا خیلی راحت و سریع با اسکن کد QR روی روتر به شبکه وصل شوید.

1606683296_1_0.gif

طبق خبری که توسط سایت ردیت منتشر شد، متوجه شدیم که کاربران نسخه جدید سیستم‌عامل iOS یعنی iOS 11 می‌توانند با همان اپلیکیشن دوربین اسمارت‌فون که در داخل دستگاه تعبیه شده کد QR روتر را اسکن و خیلی ساده و راحت و در کمترین زمان ممکن به شبکه متصل شوند.

مطلب پیشنهادی

معرفی جالب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 11

در اپ دوربین مخصوص iOS 11 یک کدخوان QR تعبیه شده است. هدف از قرار دادن این کدخوان پشتیبانی از اجرای اپ‌ها و وب‌سایت‌ها بعد از خواندن یک کد معتبر است. وقتی اپ دوربین، کد QR چاپ شده روی روتر را اسکن می‌کند، iOS 11 با یک نوتیفیکیشن بنری به کاربر پیشنهاد می‌دهد تا به آن شبکه وصل شود. وقتی کاربر روی نوتیفیکیشن ضربه می‌زند، فرآیند ارتباط آغاز می‌شود.

اگر دستگاه خود را به نسخه iOS 11 beta 1 به‌روزرسانی کرده‌اید، می‌توانید این قابلیت را با اسکن کد QR زیر تست کنید:

شاید این امکان خیلی جزئی باشد ولی مطمئنا کاربران دستگاه‌های اپل را راضی می‌کند و نشان می‌دهد که افزودن امکاناتی هر چند ساده چه تأثیرات بزرگی می‌تواند داشته باشد. علاوه بر این اگر اخبار iOS 11 را در سایت شبکه دنبال می‌کنید، حتما متوجه شدید که اپل این امکان را در iOS 11 فراهم کرده تا کلمه عبور شبکه خانگی‌تان را به‌صورت خودکار برای دستگاه‌های مجاور ارسال کنید.

این قابلیت شباهت زیادی به یکی از ویژگی‌های تازه گوگل دارد که در رویداد I/O 2017 اعلام شد. سیستم‌عامل iOS 11 برای اتصال به شبکه به کد QR قابل دید نیاز دارد در حالی‌که قابلیت "گوگل لنز" قادر است از محاسبات مبتنی بر دید برای شناسایی متنی که در برابرش قرار دارد استفاده کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟