ظهور عصری جدید در حوزه قضایی؟
اولین روبات وکیل جهان کار خود را رسما آغاز کرد
اولین چت‌بات رایگانی که در زمینه پاسخ‌گویی به سوالات حقوقی مردم طراحی شده است از این پس در تمامی شهرهای ایالات متحده در اختیار مردم قرار دارد. این چت‌بات که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند به منظور ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان طراحی شده است.

1606683296_1_0.gif

چت‌بات یاد شده پس از آن‌که به‌طور آزمایشی در نیویورک، سیاتل و انگلستان به کار گرفته شد اکنون در تمام 50 ایالت آمریکا در اختیار مردم قرار دارد. جاشوا براودر، ابداع کننده این چت‌بات برای الگوریتمی که آن‌را طراحی کرده از عبارت اولین روبات وکیل جهان استفاده کرده است. او تخمین زده است الگوریتم هوشمند او در دو سال گذشته به مردم کمک کرده است تا در 375 هزار تخلف مرتبط با جریمه اتومبیل بتوانند خود را تبرئه کنند.

جاشوا براودر که هم اکنون یکی از دانشجویان دانشگاه استنفورد است در این ارتباط گفته است: «این احتمال وجود دارد که چت بات من با یکسری مسائل قانونی روبرو شود، اما در مقطع فعلی من نگران رقابت با وکلا در این زمینه هستم. صنعت حقوق جزء صنایعی است که حداقل 200 میلیارد دلار گردش مالی دارد. اما از این‌که موفق شده‌ام مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه کنم خوشحال هستم. بدون شک تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حقوقی از این‌که چت‌بات فوق به شکل گسترده‌ و مهم‌تر از آن به شکل رایگان از سوی مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد خوشحال نخواهند بود. من معتقد هستم که چت‌بات من به شکل قابل توجهی در پول مردم صرفه‌جویی کرده و به هم نسبت وقت مقامات دولتی نیز کمتر گرفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی

این الگوریتم هوشمند 14 مشکل قلبی را شناسایی می‌کند
شناسایی نارسایی‌های قلبی با الگوریتم هوشمند

به واسطه آن‌که دولت باید برای استخدام افرادی که قرار است حکم تجدیدنظر را صادر کنند هزینه‌های زیادی را متحمل ‌شود. اما چت‌بات‌ DoNotPay قادر است همان احکام را به شکل شفاف‌تر و در قالب محتوایی خواندنی برای مردم بازگو کند.»  در حالی که براودر به تنهایی این چت‌بات را توسعه داده است اما به لحاظ رسیدگی به یکسری از قوانین که در هر ایالت متفاوت از دیگری است مجبور شده است به صورت نیمه وقت از وکلای داوطلب کمک دریافت کند. مخاطبان چت‌بات فوق قادر هستند در میان گروه‌بندی‌های مختلف ارائه شده سوالات حقوقی خود را بیان کرده و بر مبنای موقعیت جغرافیایی و قوانین محلی و ایالتی پاسخ مورد نیاز خود را از این چت‌بات دریافت کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟