هوش مصنوعی، کمک به انسان‌ها یا بی‌کار کردن آن‌ها
هوش مصنوعی این 11 صنعت را به‌شدت تهدید می‌کند
هوش مصنوعی علاوه بر مزیت‌های بی‌شماری که با خود به ارمغان آورده ولی از طرف دیگر تهدیدی جدی برای مشاغلی است که انسان‌ها انجام می‌دهند. طبق بررسی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود تا سال 2020 میلادی بیشتر از 5 میلیون نفر به‌دلیل روی کار آمدن AI از کار بی‌کار شوند. ولی در این بین برخی از صنایع بیشتر از بقیه در معرض خطر هستند.

1606683296_1_0.gif

شرکت ARM که یکی از طراحان چیپ در دنیاست روز سه‌شنبه گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این‌که استفاده از ماشین‌های AI کدام یک از صنایع مصرفی را از بین می‌برد. برای تهیه این گزارش Northstar Research Partners همکاری نزدیکی با ARM داشت و 3 هزار و 938 نفر در آن شرکت کردند. طبق نتایج به‌دست آمده، مردم معتقدند هر چیزی از بانک‌داری گرفته تا کشاورزی از گزند هوش مصنوعی در امان نخواهد ماند.

گزارش ARM به نکته خوبی اشاره می‌کند: "این سئوال پیش می‌آید که این تأثیرات مثبت است یا منفی؟". در ادامه این گزارش آمده که: "افزایش اتوماسیون از یک طرف به معنی کارایی، بازدهی و تولید بیشتر و هم‌چنین ایمنی بهتر کارکنان و حتی استاندارد بالاتر زندگی (مانند وقت آزاد بیشتر و قیمت‌های پایین‌تر) است. اما از طرف دیگر، AI می‌تواند منجر به بی‌کار شدن انسان‌ها و ایجاد تغییرات اساسی در نحوه مرسوم و رایج استخدام نیروهای کار شود."

مطلب پیشنهادی

از این پس هوش مصنوعی مصدومیت‌های ورزشکاران را پیش‌بینی می‌کند

در بخشی از این گزارش به این پرسش می‌رسیم که آیا با توجه به گسترش روزافزون استفاده از روبات‌ها در مشاغل مختلف و در پی آن بی‌کار شدن نیروهای کار باید چیزی تحت عنوان دستمزد تضمین شده برای زندگی به انسان‌ها تعلق بگیرد و آیا شرکت‌ها که در حال جایگزین کردن نیروهای انسانی پرداخت کننده مالیات هستند باید از این به‌بعد برای روبات‌ها مالیات پرداخت کنند؟

در پایان بهتر است نگاهی داشته باشیم به 11 صنعتی که از نگاه مردم بیشترین خطر را احساس می‌کنند و AI به‌شدت آن‌ها را تهدید می‌کند:

11 - علوم پایه با 4 درصد

10 - بهداشت و درمان / بیمارستان‌ها با 4 درصد

9 - برقراری نظم و امنیت با 5 درصد

8 - کشاورزی با 6 درصد

7 - رانندگان تاکسی با 7 درصد

6 - شرکت‌های بیمه با 8 درصد

5 - تحلیل‌ و محاسبات مالی با 9 درصد

4 - حمل‌ونقل عمومی با 9 درصد

3 - ساخت‌وساز با 10 درصد

2 - بانک‌داری با 18 درصد

1 - کارگران ساختمانی با 19 درصد

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟