اولین تریلیونر دنیا کیست؟
رقابت سخت بیل گیتس و جف بزوس برای رسیدن به مرز یک تریلیون دلار
همه بیل گیتس را می‌شناسند. حتی اگر کسی به اخبار دنیای فناوری علاقه‌ای نداشته باشد هم وی را می‌شناسد. فردی که مؤسس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا است. گفته می‌شود او در حال تبدیل شدن به اولین تریلیونر دنیا است.

1606683296_1_0.gif

طبق گزارش‌های منتشر شده ارزش دارایی‌های بیل گیتس چیزی بالغ بر 87 میلیارد دلار است. چندین سال است که وی در صدر ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد و با سرعتی که پیش می‌رود احتمالا اولین نفری خواهد بود که لقب تریلیونر را به خود اختصاص خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

۱۳ داستان فوق‌العاده و باورنکردنی زندگی بیل گیتس + عکس و ویدیو
بیل گیتس؛ از بازداشت و حبس و شستشوی ظرف گرفته تا میلیاردر نیکوکار

ولی برای اولین بار، «جف بزوس»، مدیرعامل شرکت بزرگ آمازون موفق شد از مزر 80 میلیارد دلار عبور کند. مهم‌ترین دلیل این امر معاملات بازار بورس است. به نوشته بلومبرگ فاصله بین جف بزوس و بیل گیتس به کمترین میزان خود رسیده و رقابت سختی بین آن‌ها برای تبدیل شدن به اولین تریلیونر دنیا در جریان است.

ارزش دارایی‌های این دو نفر در حال حاضر سیر صعودی دارد و در این بین مدیرعامل آمازون عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. دارایی‌های جف بزوس در طی 5 سال گذشته حدود 65 میلیارد دلار افزایش یافته است.

طبق گرارشی که توسط مؤسسه خیریه "اُکسفام" تهیه شده تا 25 سال آینده شاهد اولین تریلیونر دنیا خواهیم بود. نرخ رشد دارایی‌های ثروتمندترین طبقه جامعه از سال 2009 تا به امروز تقریبا برابر با 11 درصد در هر سال بوده است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود بیل گیتس نتواند زودترعنوان تریلیونر را از آن خود کند فعالیت‌های خیرخواهانه او است. وی مقدار زیادی از ثروت‌اش را به کارهای خیریه اختصاص داده است.

بیل گیتس تا به حال بیشتر از 30 میلیارد دلار به مؤسسه خیریه خود به‌نام "مؤسسه بیل و ملیندا گیتس" اهدا کرده و تا ماه ژانویه 2017، چیزی حدود 35 میلیارد دلار صرف مبارزه با مشکلات جهانی مانند فقر و بیماری کرده است.

طبق آخرین فهرستی که بلومبرگ از میلیاردرهای دنیا منتشر کرده، هم اکنون بیل گیتس با ثروتی بالغ بر 87.2 میلیارد دلار در مقام اول قرار دارد و بعد از او، آمانیکو اورتگا، تاجر اسپانیایی با 80 و جف بزوس با 79.6 میلیارد دلار در مکان‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟