تازه های شبکه
رونمایی از پلتفرم روتر مش وای‌فای کوالکام
در حالی که طی یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌های سازنده روتر اقدام به معرفی سیستم و کیت مش وای‌فای خود کردند و از این فناوری به‌عنوان جایگزین روترهای وای‌فای معمولی یاد می‌شود؛ شرکت کوالکام در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ از پلتفرم اختصاصی خود برای روترهای مش وای‌فای و دستگاه‌های اینترنت اشیا به‌نام Mesh Networking Platform and Reference Design رونمایی کرد.

1606683296_1_0.gif

 هم‌اکنون هم بسیاری از روترهای مش وای‌فای موجود در بازار از فناوری Wi-Fi SON کوالکام با ویژگی‌های اختصاصی در فریم‌ویر ساخت  خودشان سود می‌برند اما پلتفرم جدید کوالکام علاوه بر دارا بودن و پشتیبانی از Wi-Fi SON، به برخی ویژگی‌ها و استانداردهای تجهیزات اینترنت اشیا نیز مجهز شده است. مبنای پلتفرم جدید مش وای‌فای کوالکام براساس پلتفرم IPQ40x8/9 خواهد بود که ویژگی‌های Wi-Fi SON در آن مجتمع‌سازی شده است.


IPQ40x8/9 یک چیپ‌ست SoC با پشتیبانی از شبکه‌های رادیویی دو بانده است. برای روترهای سه بانده باید از یک کارت شبکه PCIe اضافه استفاده شود. در مش وای‌فای کوالکام از استانداردهای 802.11ac، 802.11ad، 802.11ax، 802.15.4 (ZigBee)، بلوتوث، ظرفیت‌های به‌کارگیری دستورات صوتی، ویژگی‌های Carrier-grade و استانداردهای مربوط به دستگاه‌های پاورلاین و تجهیزات شبکه کابلی پشتیبانی می‌شود.
کوالکام اعتقاد دارد با پلتفرم جدید مش وای‌فای می‌توان بهترین روترهای وای‌فای را ساخت که از نظر سرعت و کارایی بسیار بهتر از روترهای کنونی هستند.

ایسوس

نظر شما چیست؟