ایسوس زنفون AR: پشتیبانی همزمان از واقعیت افزوده و پلتفرم دی‌دریم
جالب‌ترین گوشی نمایشگاه CES 2017 معرفی شد + گالری عکس
شرکت ایسوس در جریان نمایشگاه CES 2017 از جدیدترین گوشی هوشمند مبتنی بر معیارهای واقعیت افزوده (Augmented Reality) خود با نام اختصاصی ایسوس زنفون ایر (Asus Zenfone AR) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند علاوه بر واقعیت افزوده با پلتفرم دی‌دریم (DayDream) گوگل هم سازگاری دارد. با سایت شبکه همراه باشید.

شرکت ایسوس در جریان نمایشگاه CES 2017 از گوشی هوشمند جدید خود با نام اختصاصی ایسوس زنفون AR رونمایی کرد. این گوشی توجه حاضرین در نمایشگاه CES را جلب کرده است، چرا که اولین اسمارتفونی محسوب می‌شود که هم از واقعیت افزوده و هم از پلتفرم دی‌دریم گوگل پشتیبانی می‌کند. ظاهر این گوشی هوشمند منحصر به فرد بوده و دستگاه به بستر سخت‌افزاری قدرتمندی مجهز است.

مطلب پیشنهادی

گوشی ایسوس زنفون 3 زوم با دوربین دوگانه در CES 2017 معرفی شد
دو سنسور 12 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپری!

اگر به خاطر داشته باشید، اولین گوشی هوشمندی که از معیارهای واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کرد، گوشی هوشمند Phab 2 Pro لنوو بود. حال ایسوس با معرفی گوشی ایسوس زنفون AR در نمایشگاه CES 2017 رسما دومین شرکتی شد که اسمارتفونی این چنینی را روانه بازار می‌کند. اما گوشی هوشمند ایسوس زنفون AR یک قابلیت اختصاصی و منحصر به فرد دیگر را هم دارد. این قابلیت مربوط به پشتیبانی دستگاه از پلتفرم دی‌دریم می‌شود که توسط گوگل و با هدف تسخیر آینده پلتفرم هدست‌های واقعیت مجازی (Virtual Reality) توسعه داده شده است. پشتیبانی همزمان گوشی هوشمند ایسوس زنفون AR از واقعیت افزوده و پلتفرم دی‌دریم، این دستگاه را در نمایشگاه CES 2017 به محصولی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

اما اگر از مسئله واقعیت افزوده و پلتفرم دی‌دریم چشم‌پوشی کنیم، باید بگوییم که گوشی هوشمند ایسوس زنفون AR از نظر مشخصات فنی و بستر سخت‌افزاری هم یک غول به تمام معنا است. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 5.7 اینچی با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا اصطلاحا QHD مجهز است. تراشه به‌کاررفته در این محصول، تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای است و رم دستگاه ظرفیت 8 گیگابایتی دارد! بخش دوربین اصلی این گوشی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد تا بتواند امکان ارائه معیارهای واقعیت افزوده را فراهم کند. با این حال سنسور دوربین اصلی گوشی که وظیفه عکسبرداری را بر عهده خواهد داشت، یک سنسور 23 مگاپیکسلی است.

در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی هوشمند ایسوس زنفون AR دکمه هوم (Home) دستگاه تعبیه شده که اسکنر اثر انگشت کاربر را هم در خود جای داده است. متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی در رابطه با قیمت گوشی هوشمند ایسوس زنفون AR منتشر نشده است. در مورد زمان عرضه این محصول هم پیش‌بینی می‌کنیم که طی شش ماه دوم سال 2017 شاهد عرضه آن باشیم.

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟