چگونه به یک کاربر پیشرفته در برنامه‌های موبایل واقعیت افزوده تبدیل شویم؟
 10 روش استفاده از واقعیت افزوده در برنامه‌های موبایل
آینده می‌آید، بدون آن که منتظر بماند تا شما متوجه این واقعیت بشوید. فناوری‌های مدرن، از مرزهای واقعیت ما گذشته‌اند. یک واقعیت کافی نیست! به همین دلیل است که طیف وسیعی از برنامه‌های موبایل از واقعیت افزوده یا Augmented reality یا ARاستفاده می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

10 روشی که با آن‌ها می‌توانیم از واقعیت افزوده در برنامه‌های موبایل استفاده کنیم

برنامه های موبایل واقعیت افزوده

1-خرید

به احتمال زیاد شما هم در فیلم‌ها، صحنه‌هایی از یک بازار بزرگ مجازی را دیده‌اید؟ بشر اولین قدم‌ها را در جهت ساخت این فضای فانتزی برداشته است. برندهای شناخته شده همچون IKEA، Converse، Topshop، و دیگران از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کنند تا روش ساده‌تر و آسانتری را برای خرید به مشتریان خود عرضه کنند.

به لطف وجود این اپ‌های ویژه، شما می‌توانید تجسم کنید که آیا صندلی‌های جدید مناسب اتاق شما هستند و یا این که آیا کفش‌های جدید به پای شما می‌آیند.

2- طراحی

مهم نیست تخصص شما چیست- معماری، طراحی فضا یا ساخت و ساز- واقعیت افزوده یک ابزار مفید است که می‌توانید برای دیدن نتیجه نهایی کارتان حتی قبل از شروع کار، از آن استفاده کنید. علاوه بر آن، برنامه‌هایی ( همچون Tape Measure) وجود دارند که نشان می‌دهند چگونه اشیاء خاص، پارچه‌ها و رنگ‌ها با مفهوم طراحی شما مناسب خواهند بود.

3- تحصیلات

گرچه آموزش و پرورش یک حوزه کاملاً محافظه کارانه است، اما در برخی کشورها معلمان از تکنیک‌های بسیار پیشرفته در کلاس درس استفاده می‌کنند. برنامه‌های واقعیت افزوده همچون Aurasma این فرصت را به دانش‌آموزان می‌دهند تا مواد آموزشی را از یک چشم‌انداز جدید از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود ببیند. همچنین می‌توان از واقعیت افزوده برای آموزش پزشکی هم استفاده کرد تا بدون هیچ آسیبی بتوان بدن و اعضای آن را مورد بررسی دقیق قرار داد.

برنامه های موبایل واقعیت افزوده

4- اطلاعات متنی

فقط تصور کنید: در خیابانی در پاریس ایستاده‌اید و یک ساختمان جالب و باور نکردنی را تماشا می‌کنید. شما صد در صد مطمئن هستیدکه آن خانه یا کلیسا تاریخچه جالبی دارد. اما نمی‌دانید که چگونه تاریخچه آن را در گوگل جستجو کنید. در چنین مواقعی، برنامه‌های واقعیت افزوده به کمک شما می‌آیند. فقط کافیست دوربین خود را به سمت آن بنای تاریخی بگیرید و تمام اطلاعات متنی مورد نظر را مشاهده کنید.

5- بازی‌ها

 واقعیت افزوده  نه تنها می‌تواند مفید باشد، بلکه سرگرم کننده هم هست. بازی‌های واقعیت افزوده بسیار محبوب هستند، به خصوص بعد از انتشار بازی پوکومون گو. علاوه بر فناوری‌های واقعی مجازی یا VR ، واقعیت افزوده به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا تمام آن احساسات و هیجانات را به یک شیوه ساده‌تر تجربه کنند.

6-GPS

با برنامه‌های موبایل واقعیت افزوده دیگر لازم نیست از گم شدن هراس داشته باشید. برنامه‌های واقعیت افزوده از دوربین شما و Global Positioning System برای مشخص کردن محل شما استفاده می‌کنند و بهترین مسیر به مقصد را نشان می‌دهند. ویدیوی پیش نمایش، یک مسیر مجازی را برای راهنمایی کاربر نشان می‌دهد. این ابزار می‌تواند حتی در بدترین مسیرها به افراد کمک کنند.

برنامه های موبایل واقعیت افزوده

7- تبلیغات

شما می‌توانید نمونه‌های بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی موفق واقعیت افزوده را در اینترنت بیابید: Absolut، Lacoste ، Pepsi، Coca-Cola و غیره. وقتی پای برنامه‌ها در میان باشد، همه چیز ساده‌تر می‌شود. اگر بتوانید تبلیغات خود را در واقعیت افزوده روی صفحات واقعی مجلات و روزنامه‌ها قرار دهید و به مشتریان اجازه دهید تا از طریق گوشی‌های خودشان این تبلیغات را ببینند، دیگر  مجبور نیستید آن‌ها را چاپ کنید.

8-  ترجمه

با برنامه‌های واقعیت افزوده، درک کردن دیگران آسانتر می‌شود. تیمی از دانشجویان دانشگاه نیویورک سیتی، پیش نمونه‌ای از یک برنامه را ساخته‌اند که از فناوری‌های واقعیت افزوده برای ترجمه زبان اشاره و تبدیل کلمات به نشان‌ها برای ارتباط با ناشنوایان استفاده می‌کند.

برنامه‌های واقعیت افزوده همچنین به ترجمه علائم،  منوها و تبلیعات کمک می‌کنند که می‌تواند برای گردشگران مفید باشد. برخی از این برنامه‌ها از خدمات آنلاین (Google Goggles) استفاده می‌کنند و برخی دیگر از لغت‌نامه‌های توکار (Word Lens).

9- گرافیتی یا نقاشی روی دیوار

دیگر هیچ گرافیتی غیرقانونی نیست. به لطف برنامه‌هایی همچون AR Graffiti artists یا World Brush، هنرمندان می‌توانند در هر فضایی نقاشی کنند، بدون آن که بترسند و نگران باشند. اثر هنری آن‌ها فقط در واقعیت افزوده وجود خواهد داشت. هر کاربری می‌تواند خلاقیت‌ها و آثار این هنرمندان را ببیند یا حتی کامنت‌های مثبت بگذارد.

10- جستجو و تحقیق

از برنامه‌های واقعیت افزوده می‌توانید برای خلق جالب‌ترین و پویاترین تحقیقات در سراسر شهر استفاده کنید. شما می‌توانید هر زمان که می‌خواهید برای شرکت‌کنندگان پیام‌ و نکته بگذارید. تحقیقات جنایی، ماموریت مخفی- تخیلات شما تنها محدودیت شما هستند. شما می‌توانید رویداد تیم‌سازی خود را حتی با یک بودجه محدود به یک ماجراجویی واقعی تبدیل کنید.

با هر کدام از این برنامه‌های واقعیت افزوده خیلی راحت می‌توانید کنترل خود را از دست بدهید، به خصوص اگر پای بازی‌ها در میان باشد. اگر بخواهید زمان بیشتری را با گوشی هوشمند خود سپری کنید تا کفش‌های جدیدتان را امتحان کنید یا زامبی‌های زیادی را بکشید، احتمالاً به یک سرویس نوشتن تکلیف نیاز دارید تا به شما در نوشتن تکلیفتان کمک کند.

واقعیت افزوده فرصت‌های زیادی را برای کاربران و توسعه‌دهندگان فراهم می‌سازد. واقعیت افزوده می‌تواند به افزایش فروش و تصحیح تصمیمات در طراحی به شما کمک کند یا کاری کند که سفر شما هیجان‌انگیزتر یا آموزنده‌تر باشد. برنامه‌های جدید را آپلود کنید و از آینده در گوش‌های هوشمند خود لذت ببرید.

در چند سال اخیر، اگر روند صنعت برنامه‌های موبایل را دنبال کرده‌ باشید، متوجه می‌شوید که فناوری واقعیت افزوده در صدر قرار دارد. واقعیت افزوده نه تنها تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد، بلکه در کل نگاه ما  به تحرک و پویایی و تفاوت میان مجاز و واقعیت را ارتقاء می‌بخشد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟