سورس‌کدهای پایتون، رابی، پرل
بیش از 5000 سورس‌کد متعلق به زبان‌های برنامه‌نویسی در گیت‌هاب منتشر شد
مجموعه بسیار ارزشمندی از کدهای برنامه‌نویسی گروه ActiveState به تازگی روی گیت‌هاب عرضه شده است. اگر علاقه‌مند هستید این کدها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید، پیشنهاد می‌کنم به این کدها از نزدیک نگاهی داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

گروه نرم‌افزاری ActiveState بیش از یک دهه است کدهای منبع‌ باز مربوط به مخازن خود را در آدرس code.activestate.com قرار می‌دادند. اما در  چند سال اخیر، توسعه‌دهندگان زبان‌های برنامه‌نویسی از روش‌های دیگری برای به اشتراک‌گذاری کدهای خود استفاده کرده‌اند. همین موضوع باعث شده است تا سایت متعلق به این گروه در سال‌های اخیر چندان مورد توجه قرار نگیرد. با این حال توسعه‌دهندگان این گروه سورس‌ کدهای بسیار ارزشمندی در ارتباط با زبان‌های برنامه‌نویسی پویا را آماده کرده‌اند. این گروه در قالب بخشی از فاز به‌روزرسانی و تعامل بهتر با توسعه‌دهندگان سراسر جهان مجموعه سورس ‌کدهای خود را که بیش از 5000 دستورالعمل بوده و درون 15 هزار فایل قرار دارند که در مجموع بیش از 700 هزار خط کدبرنامه‌نویسی می‌شوند را به گیت‌هاب منتقل کرده‌اند. این  گروه گفته است: «با توجه به این‌که گیت‌هاب اصلی‌ترین منبعی است که توسعه‌دهندگان برای به اشتراک‌گذاری کدهای خود از آن استفاده می‌کنند به همین تصمیم بر آن شد تا کدهای خود را به گیت‌هاب انتقال دهیم.»

این گروه برای دسترسی ساده‌تر توسعه‌دهندگان به کدها و راهنمای مربوط به کدها، توضیحات مربوطه و مجوزهایی که توسعه‌دهندگان به آن نیاز دارند را درون مخازن اختصاصی ActiveState در گیت‌‌هاب قرار داده‌اند. توسعه‌دهندگانی که در گیت‌هاب حساب کاربری دارند قادر هستند این کدها را مشاهده کرده و آن‌ها را بر حسب نیاز خود تغییر داده و مورد استفاده قرار دهد. این گروه بیش از 4500 سورس کد متعلق به زبان پایتون را که بزرگ‌ترین مجموعه کدهای ActiveState را شامل می‌شود را در کنار زبان‌های پرل، رابی و سی عرضه کرده است. این گروه به دنبال آن است تا سورس‌های مربوط به زبان‌های دیگری همچون Go، Node.js، C و Lua را جمع‌آوری کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. مدیران ارشد گروه فوق گفته‌‌اند: «ما هنوز در ابتدای کار خود هستیم. ما برنامه‌های زیادی برای توسعه مخازن خود داریم.» برای دسترسی به این مجموعه ارزشمند از سورس ‌کدها به آدرس ActiveState Code Recipes مراجعه کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟