مدیریت ساده صندوق پستی
پنج ترفند جی‌میل که هر کاربر حرفه‌ای باید از وجود آن‌ها اطلاع داشته باشد
آیا شما هم جزء آن گروه از کاربرانی هستید که احساس می‌کنید وقتش رسیده است تا گوگل تغییراتی در پست الکترونیک جی‌میل به وجود آورد؟ بیشتر محصولات و سرویس‌های کاربردی گوگل همچون برنامه تقویم، سرویس اخبار و... در 18 ماه گذشته مورد بازطراحی قرار گرفته و به قابلیت‌های جدیدی تجهیز شده‌اند، اکنون زمان آن فرا نرسیده است که جی‌میل سرویس بعدی باشد؟

1606683296_1_0.gif

هر زمان جی‌میل مورد بازبینی قرار گیرد، آن‌گاه گوگل یکسری فیلترهای کاربردی و ابزارهای مدیریتی کارآمد را به جی‌میل اضافه خواهد کرد. تا آن زمان برای آن‌که بتوانید به بهترین شکل از پست الکترونیک جی‌میل استفاده کنید مجبور هستید فیلترها را به شکل دستی مورد استفاده قرار دهید. ما در این مطلب پنج مورد از مفیدترین ترفندهای جست‌وجویی را به شما معرفی می‌کنیم که هر کاربر سرویس جی‌میل باید از وجود آن‌ها مطلع باشد.

مطلب پیشنهادی

با آسترو تمام کارهای ایمیلی خود را با استفاده از صدای‌تان انجام دهید
اپلیکیشنی که ایمیل‌های شما را می‌نویسد و پاسخ می‌دهد

1.پیدا کردن فایل‌های بزرگ

اگر فیلتر size: را در کادر جست‌وجوی صندوق پستی خود وارد کرده و عددی در واحد بایت را در مقابل آن وارد کنید، آن‌گاه ایمیل‌هایی که فایل‌های حجیمی به آن‌ها ضمیمه شده است را مشاهده خواهید کرد. این فیلتر به ویژه زمانی کاربرد پیدا می‌کند که با محدودیت فضا روبرو شده‌اید و در نظر دارید ایمیل‌های حجیم بی استفاده را پاک کنید. به‌طور مثال فیلتر size:20000000 ایمیل‌هایی که اندازه بیشتر از 20 مگابایت دارند را برای شما پیدا می‌کند.

2. پیدا کردن تصاویر

به جای آن‌که صفحه به صفحه ایمیل‌های وارد شده در پنج سال گذشته را تک به تک مورد بررسی قرار دهید تا ایمیلی که دارای یک ضمیمه خاص است را پیدا کنید بهتر است از فیلتر filename:  استفاده کنید. این فیلتر به شما اجازه می‌دهد فرمت‌های فایلی مختلف JPEG یا PNG را به راحتی مشاهده کنید. به‌طور مثال اگر به دنبال پیدا کردن اسنادی هستید که برای شما ایمیل شده است در کادر جست‌وجوی جی‌میل عبارت filename:docx را وارد کنید. همچنین از فیلتر filetype: نیز می‌توانید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه در ویندوز 10 بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی ماشین مجازی ایجاد کنیم؟

3. پیدا کردن پیام‌های قدیمی

ایمیل‌های قدیمی که در سه سال گذشته دریافت کرده‌اید و همواره برای پیدا کردن آن‌ها باید کوهی از ایمیل‌ها را مورد پیمایش قرار دهید هر کاربری را آزار می‌دهد. برای حل این مشکل بهتر است از فیلترهای  after:[date], before:[date], older:[date],  یا  newer:[date] برای پیدا ایمیل‌ها در یک بازه زمانی مشخص استفاده کنید.

4. پیدا کردن ایمیل‌های مهم

گوگل به‌طور خودکار برچسب مهم (important) را به ایمیلی‌هایی که به تازگی از مردم دریافت کرده‌اید اضافه می‌کند. برای پیدا کردن این ایمیل‌ها کافی است عبارت is:important را در کادر جست‌وجو وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. جی‌میل به‌طور خودکار ایمیل‌ها را به شکل فهرست شده بر اساس بازه زمانی نشان می‌دهد.

5. پیدا کردن ایمیل‌هایی از یک شخص خاص

به دنبال ایمیل‌هایی هستید که در شش ماه گذشته از یک فرستنده مشخص دریافت کرده‌اید؟ کافی است عبارت from: را همراه با نام ارسال کننده در کادر جست‌وجوی صندوق پستی خود وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. در یک چشم برهم زدن همه ایمیل‌های متعلق به آن فرد را مشاهده خواهید کرد.

همچنین فراموش نکنید همه عملگرهای جست‌وجویی که به‌شکل روزانه در ارتباط با گوگل مورد استفاده قرار می‌دهید در جی‌میل نیز کار می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟