فناوری جستجوی معکوس تصویر
با این موتورهای جستجو تصاویر مشابه با تصویر موجود خود را پیدا کنید
در حال حاضر تقريبا اکثر موتورهای جستجوی موجود در وب با هر بار جستجوی شما هزاران عکس مرتبط را پیشنهاد می‎کنند. اما اگر بخواهید به جای جستجوی متنی تصویر مورد نظر خود نمونه‎های مشابه با تصویر موجود خود را پیدا کنید چه می‎کنید؟ بعضی از موتورهای جستجو هستند که با استفاده از یک فناوری به نام جستجوی معکوس تصاویر این امکان را در اختیار شما قرار می‎دهند.

پیدا کردن تصاویر مشابه با کیفیت بالاتر

ممکن است در برخی شرایط شما قادر به پیدا کردن تصویر با کیفیت از موضوع مورد جستجوی خود نباشید و مجبور باشید به دنبال پیدا کردن نسخه با کیفیت‎تر از عکس‎های مشابه باشید. فناوری موتور جستجوی معکوس تصویر به کاربران کمک می‎کند تا یکی از این نمونه‎های مشابه را از منابع غنی وب پیدا کنند. این قابلیت کمک می‎کند تا نتایج جستجو بسیار شبیه به موضوعی باشد که شما به دنبال آن هستید.

با جستجوی معکوس تصویر برای تصاویر مشابه، شما همچنین می‎توانید منابعی را پیدا کنید که از همان نوع تصویر استفاده می‎کنند. این به شما کمک می‎کند تا منابع و وب‎سایت‎هایی که از عکس‎های شما به عنوان مثال به صورت غیر قانونی استفاده می‎کنند را نیز شناسایی کنید.

برای پیدا کردن تصاویر یکسان با موضوع مورد نظر خود تنها کافی است یک عکس مشابه را به موتورهای جستجو معرفی کنید. از جمله موتورهای جستجوی معکوس قدرتمند که شما می‎توانید از آنها استفاده کنید شامل این موارد هستند:

1. google

شاید تا این لحظه تنها با قابلیت جستجوی گوگل از طریق وارد کردن متن در نوار جستجو و پیدا کردن نتایج بر اساس عکس و لینک وب‎سایت برخورد داشته باشید. اما این غول جستجوی اینترنتی امکان جستجو بر اساس تصاویر مشابه را نیز فراهم می‎کند. تنها کافی است عکس مورد نظر خود را از طریق نوار جستجو به گوگل آپلود کنید تا نتایج مرتبط به شما پیشنهاد شود.

2. TinEye

شاید بتوان این موتور جستجو را اصلی‎ترین رقیب گوگل در زمینه جستجوی معکوس تصاویر دانست چرا که حجم عظیمی‎ از تصاویر در پایگاه داده این موتور جستجو فهرست بندی شده است. همچنین شما می‎توانید از مزایای TinEye به شکل یک افزونه در مرورگرهای وب فایرفاکس، سفاری، کروم و غیره نیز استفاده کنید.

3. Image Raider

شاید پیش خود فکر کنید که چرا باید برای جستجوی معکوس تصاویر از یک سرویس پولی استفاده کنید وقتی نمونه‎های رایگان و قدرتمندی مثل گوگل و تین‎ای وجود دارد. این موتور جستجو که در ازای دریافت خدمات آن باید پول پرداخت کنید می‎تواند با ارائه نتایج بسیار دقیق شما را غافلگير کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟