چگونه IP & Mac Address مودم یا روتر را به یکدیگر مرتبط کنیم؟
همان‌‌گونه که می‌دانید تهدیدات هکری پیوسته در حال تکامل هستند و هکرها سعی می‌کنند به روش‌های مختلفی به شبکه‌ها و تجهیزاتی که درون شبکه‌ها قرار دارند نفوذ کنند. به همین دلیل کاربران و سازمان‌های بزرگ مجبور هستند برای محافظت از شبکه ارتباطی و اطلاعات حساس برخی اقدامات را شخصا انجام دهند. به‌کارگیری پروتکل‌های انتقال ایمنی همچون PPTP و مقیدسازی مک‌آدرس‌ها و آی‌پی‌ آدرس‌ها به یکدیگر از جمله این اقدامات است. قابلیتی که بیشتر روترهای تی‌پی‌لینک به آن تجهیز شده‌اند.

IP & Mac Binding که در قالب مفهومی به‌نام پروتکل ARP سرنام Address Resolution Protocol در روترها به آن اشاره می‌شود اجازه می‌دهد تا آدرس آی‌پی دستگاه‌های تحت شبکه را به مک‌آدرس‌ آن‌ها متصل کرد. این رویکرد مانع از آن می‌شود تا هکرها بتوانند حمله جعل پروتکل ARP و سایر حملات مرتبط با ARP را پیاده‌سازی کنند، زیرا هر دستگاهی تنها زمانی که آدرس آی‌پی منطبق با فهرست ARP را داشته باشد قادر به برقراری ارتباط با شبکه خواهد بود و اگر یک آدرس آی‌پی با یک یک‌مک آدرس ناشناخته قصد اتصال به شبکه را داشته باشد روتر مانع از انجام این‌کار می‌شود.

مرتبط کردن آی‌پی آدرس و مک‌آدرس

1. برای انجام این‌کار ابتدا صفحه تنظیمات روتر تی‌پی‌لینک به نشانی 192.168.1.1 را باز کرده، گذرواژه مربوطه را برای دسترسی به تنظیمات وارد کنید.

2. در ادامه به مسیر IP & MAC Binding و سپس Binding Settings بروید.

3. برای مدیریت یک دستگاه، می‌توانید مک‌آدرس دستگاه و آدرس آی‌پی دستگاه روی شبکه محلی را با استفاده از فهرست ARP مشاهده کنید و در ادامه به پیکربندی عناصر بپردازید. این صفحه فهرست ARP و تمامی موجودیت‌های مربوط به IP & MAC Binding را نشان می‌دهد.

شما می‌توانید یک گزینه را انتخاب کرده و روی دکمه Load Selected  کلیک کنید تا فهرست ARP برای آن موجودیت بارگذاری شود.

4. گزینه Enable را برای دسترسی به قابلیت ARP Binding انتخاب کنید.

5. دکمه Save را کلیک کنید و سپس دکمه Add New را انتخاب کنید.

6. مک‌آدرس و آدرس آی‌پی را وارد کرده، تیک گزینه Bind را انتخاب کرده و در انتها دکمه Save را کلیک کنید تا تغییرات در روتر ذخیره شوند.

پیکربندی ارتباطات PPTP/L2TP

یکی دیگر از گزینه‌های کاربردی که روترهای تی‌پی‌لینک در اختیارتان قرار می‌دهند ایمن‌سازی ارتباطات بر مبنای یک شبکه محلی خصوصی است. البته برای آن‌که بتوانید از قابلیت فوق استفاده کنید باید به دو نکته مهم دقت کنید. اول آن‌که کلاینت از PPTP/L2TP پشتیبانی کند. همچنین به این نکته دقت کنید که برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی ارتباطات مبتنی بر PPTP/L2TP را ارائه می‌کنند. در این حالت می‌توانید از یک ارتباط کلاینت PPTP/L2TP برای برقراری ارتباط استفاده کنید. برای بهره‌مندی از قابلیت PPTP/L2TP موجود در روترهای تی‌پی‌لینک مراحل زیر را دنبال کنید.

1. به صفحه مدیریت روتر وارد شده، روی زبانه Advanced در بالای صفحه کلیک کرده و سپس در پنل سمت چپ به مسیر Network -> Internet بروید.

2. گزینه PPTP را به عنوان نوع ارتباط اینترنتی انتخاب کنید.

3. در ادامه گذرواژه و نام کاربری معتبری را وارد کنید.

4. در این مرحله باید آدرس آی‌پی VPN Server IP/Domain Name را وارد کنید. (به‌طور مثال 219.76.10.41 یا اگر سرور وی‌پی‌انی دارید که یک نام دامنه است، باید نام دامنه را در این بخش وارد کنید. دقت کنید آدرس آی‌پی که در این بخش وارد می‌کنید آدرسی است که اجازه می‌دهد به شکل مطمئن به اینترنت متصل شوید.)

روی دکمه Save و سپس Connect کلیک کنید.

اکنون می‌توانید از یک ارتباط ایمن برای انجام فعالیت‌های تجاری استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟