چگونه تنها بخشی از ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنیم
یوتیوب یکی از سایت‌های مطرح آموزشی است که در حوزه‌های مختلف همچون برنامه‌نویسی، شبکه، هوش مصنوعی، امنیت و..... فیلم‌های جالب توجهی دارد. در برخی از موارد حجم یک فیلم یوتیوب بیش از اندازه زیاد است و به دلایل مختلف امکان دانلود تمام ویدیو امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی اگر بتوانیم تنها بخشی از ویدیو که به آن نیاز داریم را دانلود کنیم نه تنها مشکل برطرف می‌شود، بلکه پهنای باند برای دانلود تمامی یک فیلم آموزشی مصرف نمی‌شود.

1606683296_1_0.gif

برای حل این مشکل راهکارهای مختلفی وجود دارد. به‌طور مثال باید برنامه‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند و بخشی به‌نام Trim دارند را انتخاب کنید. مشکل روش فوق این است که باید برنامه‌ای روی کامپیوتر خود نصب کنید و در نهایت مشخص نیست که این‌کار به راحتی امکان‌پذیر باشد یا برنامه نتواند به یوتیوب متصل شود. روش دوم به‌کارگیر سرویس‌های اینترنتی است که گزینه‌ای به‌نام برش‌زنی در اختیارتان قرار می‌دهند. این سرویس‌ها اجازه می‌دهند بخش‌هایی از یک ویدیو را مشخص کنید و سپس کلید برش‌زنی را فشار دهید تا ویدیو دانلود شود. در این مطلب با دو سرویس پر کاربرد که در داخل کشور نیز امکان به‌کارگیری آن‌ها وجود دارد آشنا خواهید شد.

سایت YT Cutter

سایت YT Cutter از جمله سرویس‌های محبوبی است که اجازه می‌دهد فرآیند برش‌زنی روی ویدیوهای یوتیوب را انجام دهید. این برنامه به یک رابط کاربری ساده و روان تجهیز شده و گزینه‌هایی برای دانلود ویدیوها در اختیارتان قرار می‌دهد. شیوه انجام این‌کار در سایت فوق ساده است. در اولین گام باید آدرس صفحه مربوطه در یوتویب را درون کادر مربوطه کپی کنید و سپس کلید Start را کلیک کنید. در ادامه ویدیو روی سرور سایت بارگذاری می‌شود و در سمت چپ ویدیو یکسری کلیدهای کنترلی ظاهر می‌شوند. این دکمه‌ها اجازه می‌دهند ویدیو را پخش کنید و هر زمان به نقطه‌ای رسیدید که قصد ضبط اطلاعات آن‌را دارید دکمه Start را کلیک کنید و مکانی که ویدیو به اتمام برسد را انتخاب کرده و کلید End را فشار دهید.

در این حالت ویدیو بر مبنای بازه زمانی که مشخص کرده‌اید برش شده و امکان دانلود آن وجود دارد.

‌نکته قبل توجهی که در ارتباط با سرویس فوق وجود دارد این است که این سایت برای آن‌که فرآیند برش‌زنی به دقیق‌ترین شکل انجام شود کلیدهای حرکت به‌ جلوی Step by Step را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا حتا یک فریم از فیلم را از دست ندهد. قابلیت دیگری که این سایت در اختیار کاربر قرار میردهد دکمه پیش‌نمایش است. با فشار این دکمه پیش‌نمایشی از بخشی که قرار است دانلود شود نشان داده می‌شود. اگر همه کارها به شکل درستی انجام شده‌اند، در مرحله بعد با انتخاب فرمت موردنظر و فشار دکلی Download فرآیند دریافت فایل آغاز می‌شود. سایت YT Cutter اجازه می‌دهد فایل‌های دریافتی را در فرمت‌های MP4، GIF، فایل صوتی با فرمت Mp3 یا فقط تصویری از یک ویدیو دریافت کنید.

سایت ytCropper

وب‌سایت خوب دیگری که اجازه برش‌زنی ویدیوهای یوتویب را می‌دهد، اما شیوه کار آن متفاوت از سایت YT Cutter است، ytCropper نام دارد. در سایت فوق نیز در اولین گام باید آدرس ویدیو موردنظر را در کادر مربوطه وارد کنید و دکمه Crop را فشار دهید. در این حالت صفحه جدیدی ظاهر می‌شود که اجازه پخش ویدیو را می‌دهد. در صفحه مربوط به پخش فیلم، دکمه‌هایی برای مشخص کردن نقاط ابتدا و انتها یا تغییر نقاطی که قبلا ساخته شده‌اند وجود دارد. سایت فوق از تکنیک درگ کردن پشتیبانی می‌کند و اجازه می‌دهد نقاط ایجاد شده را به مکان‌های مدنظر خود انتقال دهید.

‌پس از آن‌که مکان‌های موردنظر را مشخص کردید باید روی دکمه Crop کلیک کنید. در این حالت کلیپ ویدیویی موردنظر پخش می‌شود. لازم به توضیح است که برنامه فوق لینک دانلود مستقیم را ارائه نمی‌کند، بلکه لینک پخش ویدیو بریده شده را نشان می‌دهد. در کنار لینک ارائه شده، کد HTML برای بهره‌مندی از ویدوی برش‌زنی شده که در حالت توکار در صفحات وب قرار می‌گیرد نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که خبر خوبی برای مالکان سایت‌ها است.

‌این سایت همچنین ویژگی پخش تکرار ویدیوها را نیز ارائه می‌کند. سایت‌های مختلفی برای برش‌زنی و دانلود ویدیوها از یوتیوب وجود دارند که البته همه آن‌ها گزینه‌های لازم برای برش‌زنی را ارائه نمی‌کنند و بیشتر آن‌ها در ازای سرویسی که ارائه می‌کنند پولی از کاربر دریافت می‌کنند.

برای مشاهده راه‌های دیگر دانلود از یوتیوب روی لینک زیر کلیک کنید: 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟