شیوه‌های رفتاری افراد ثروتمند
۸ رفتاری که میلیاردرها را از دیگر آدم‌ها متفاوت می‌سازند
میلیاردرها همانند آدم‌های عادی هستند و از پوست و گوشت و استخوان تشکیل شده‌اند، اما نگاه‌شان به دنیا نگاه متفاوتی است. نگاه میلیاردها به دنیا با اکثر آدم‌های دیگر فرق می‌کند. شاید هم به همین خاطر است که آن‌ها میلیاردر شده‌اند. آنان عادت‌ها، رفتارها، اصول و خلقیات منحصربه‌فرد خودشان را دارند که نقش مهمی در کمک به آنان در کسب و دستیابی به ثروت دارند.

1606683296_1_0.gif

و اما خبر خوب ما برای شما چیست؟ با تکرار و تقلید برخی از عادات، طرز فکرها و قوانین کسب و کار این افراد می‌توانید در جهان کسب‌و‌کار بیشتر و بیشتر شبیه آنان شوید.

مطلب پیشنهادی

۵ رفتار روزانه‌ای که باهوش‌ترین و خوشحال‌ترین افراد انجام می‌دهند

با وجود چنین ذهنیتی، 8 طرز رفتار را برای شما عنوان می‌کنیم که میلیاردرها را از ما متفاوت می‌سازند و ما می‌توانیم با انجام این کارها بیشتر شبیه آن‌‌ها شویم.

1- هرگز آرام نمی‌نشینند

اکثر میلیاردرها موافق‌اند که شور و اشتیاق مهمترین ویژگی برای رسیدن به موفقیت است. میلیاردرها به جای آن که به دنبال پول باشند، به دنبال رویاهایشان هستند و از این مسئله چشم‌پوشی نمی‌کنند، چرا که باور دارند این کار در نهایت موفقیت را برایشان به دنبال خواهد داشت. مهمترین نکته‌ای که باید یادآور شد این است که به دنبال کارهایی بروید که دوست‌شان دارید ، چون یک کسب و کار کوچک زمان و انرژی زیاد شما را می‌طلبد و بخش زیادی از زندگی شما را به خودش اختصاص می‌دهد و اگر کاری را انجام دهید که دوستش دارید، این مسائل را به راحتی می‌پذیرید و از آن لذت می‌برید. اگر کار را برای ثروتمند شدن انجام می‌دهید، سست و دلسرد خواهید شد. ثروتمند شدن بزرگ‌ترین دام ابلهانه زندگی است. انسان تا جایی تنزل پیدا می‌کند که ترجیح می‌دهید خوشحال باشد تا ثروتمند؟ پس کاری را انجام دهید که خوشحال‌تان می‌کند.

 باید کاری را پیدا کنید که عاشق‌اش هستید. این موضوع هم در مورد کار و هم در مورد زندگی صدق می‌کند. کار بخش بزرگی از زندگی شما را پر می‌کند و تنها روشی که شما را حقیقتاً راضی می‌کند، انجام کاری است که به باور شما فوق‌العاده است. تنها راه برای انجام یک کار فوق‌العاده، دوست داشتن آن است. اگر هنوز آن کار فوق‌العاده را پیدا نکرده‌اید، به دنبالش باشید. آرام ننشینید. اگر شغل مورد علاقه‌تان را پیدا کنید به قلبتان گواهی می‌شود. و مثل هر رابطه فوق‌العاده‌ای، با گذشت زمان اوضاع بهتر و بهتر می‌شود. پس دنبال کار مورد علاقه‌تان باشید تا پیدایش کنید.

2- بیشتر از هر کس دیگری کار می‌کنند ولی همچنان از زندگی لذت می‌برند

میلیاردرها سخت کار می‌کنند، گاهی اوقات سخت‌تر از دیگران. در حقیقت، آن‌ها به خاطر اخلاق کاری خود معروف‌اند. اگر افراد دیگر 40 ساعت در هفته کار می‌کنند و شما 100 ساعت در هفته، و کار مشابهی را انجام می‌دهید، به طور حتم شما 4 ماهه به هدفتان می‌رسید و آن‌ها یک ساله. گرچه میلیاردرها سخت کار می‌کنند و به همین دلیل فداکاری‌های کوتاه مدت انجام می‌دهند، اما هرگز شاد بودن را فراموش نمی‌کنند، تا باتری بدنشان دوباره شارژ شود و از ثمره کارشان لذت ببرند.

3- کارها را ساده می‌کنند

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق و رئیس اجرایی فعلی گوگل در سخنرانی در دانشگاه کارنگی ملون در سال 2009 گفت: «خود را با داشتن طرح و برنامه به زحمت نیاندازید، از نظر من همه چیز به فرصت‌ و شانسی برمی‌گردد که برای خودتان می‌سازید.» اشمیت احتمالاً به چیزهای دیگری فکر می‌کند که پیشنهاد می‌دهد طرح‌های خود را دور بریزید. اگر به اکثر میلیاردرها نگاه کنید، آن‌ها اهداف بزرگ و پیچیده‌ای نداشتند. آن‌ها هدف ساده‌ای داشتند. هنری فورد می‌خواست هر کسی بتواند توان خرید اتومبیل را داشته باشد. بیل گیتس می‌خواست در هر خانه‌ای کامپیوتر باشد. جف بزوس فروشگاه‌های آنلاین کتاب را راه‌اندازی کرد. مارک زاکربرگ می‌خواست با مردم ارتباط برقرار کند. در حالی که این میلیاردرها هدف مشخصی داشتند- ولی هدف‌شان ساده بود. به‌علاوه، میلیاردرها معروف‌اند به این که به جای طرح‌های بسیار دقیق و پیچیده، طرح‌های ساده می‌سازند. دلیلش چیست؟ برای آن‌ها و تیم‌شان راحت‌تر است که روی فعالیت‌هایی تمرکز کنند که بیشترین نفع را برای کسب و کارشان دارد.

4- هنوز هم به دیگران تکیه می‌کنند

میلیاردرها می‌دانند که به تنهایی نمی‌توانند کاری را پیش ببرند. به خوبی آگاهند که باهوش‌ترین فرد جهان نیستند. به همین دلیل است که با دیگران در ارتباط‌اند؛ با کسانی که باهوش‌تر از آن‌ها هستند و دانش مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دارند. آن‌ها به دیگران تکیه می‌کنند چه مدیر، چه معاون و چه تولید کننده، چراکه  این‌ها افرادی هستند که میلیاردرهای برای کارهای روزانه خود به آن‌‌ها نیاز دارند.

5- آن‌ها برای پیشرفت به ارتباط نیاز دارند

میلیاردرها از تیم خود انتظار دارند تا برخلاف وقت‌ گذراندن و رهبری تحقیقات خودشان،  اطلاعات مربوط را به آن‌ها انتقال دهند. توجه داشته باشید که زمان بسیار ارزشمند است. میلیاردرها با داشتن اطلاعات و داده‌های لازم می‌توانند تصمیم بگیرند که در کجاها زمان، پول و انرژی خود را متمرکز کنند.

6-  همه چیز را بهتر از آنچه که هست می‌کنند

بر هیچ کس پوشیده نیست که میلیاردرها می‌خوانند جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند. برای مثال، ایلان ماسک را در نظر بگیرید. از SpaceX و تسلا به شهر خورشیدی (Solar city) و فراتر از آن رسیده است. ایلان ماسک اساساً تلاش می‌کند با تمرکز روی ساختن یک آینده پاک و انرژی تجدیدپذیر و بازگشایی فضایی برای اکتشافات، جهان بهتری از آنچه هست بسازد. در مقیاس کوچکتر، شاید هم به همین دلیل است که میلیاردرها به این معروف‌اند که همه چیز را تمیز و مرتب می‌کنند. کسانی که کارهای خانه خود را انجام می‌دهند و فضای زندگی خود را مرتب نگاه می‌دارند، تمایل بیشتری به پول درآوردن دارند. برای مثال، کسانی که صبح‌ها تختخواب خود را مرتب می‌کنند، احتمال آن که میلیاردر شوند 206.8 درصد است.

7-  ریسک نمی‌کنند، اما ترسو نیستند

توماس کورلی (Thomas Corley) با مطالعه عادت‌های افراد غنی و فقیر دریافت که «هفتاد و هفت درصد افراد فقیر مورد مطالعه او هر هفته بلیت‌های بخت آزمایی می‌خریدند. آن‌ها به خوشبختی‌های تصافی تکیه می‌کنند تا آن‌ها را از تنگنای زندگی نجات دهد، در حالیکه افراد ثروتمند برای موفقیت به فرصت‌های زندگی تکیه می‌کنند. شرط‌ بندی، ریسک‌هایی را به همراه دارد که شما هیچ کنترلی روی آن‌ها ندارید.» افراد ثروتمند، ریسک‌هایی را می‌پذیرند که می‌توانند کنترل‌شان کنند – حتی اگر کوچک باشند.

8-  به رفتارهای خود اهمیت می‌دهند

کورلی همچنین دریافت که «میلیونرهای خود ساخته بر قوانین و مقرارت خاصی تسلط دارند، اگر شما هم می‌خواهید موفق باشید باید این اصول را خوب یاد بگیرید.»  قوانین خاص آن‌ها شامل این موارد هستند: پوشیدن لباس متناسب با موقعیت‌های خاص، رعایت آداب صرف غذا با دیگران، اذعان رویدادهای مهم زندگی، و ارسال یادداشت‌‌های دست نوشته تشکر به دیگران. چرا؟ چون  این کار شما را از دیگران متفاوت می‌سازد و قدردانی و سپاسگزاری شما را نشان می‌دهد ( که برای مغز شما هم خوب است) و همچنین اقدامی صحیح در حق کسانی است که کمک کرده‌اند شما به ثروت  برسید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟