چگونه پول پول می‌آورد؟
تفاوت بین یک فرد ثروتمند با انسان‌های عادی در چیست؟
حقیقت این است که افراد ثروتمند، دارایی می‌اندوزند- یعنی چیزهایی که با مرور زمان پول در جیب آن‌ها می‌گذارند - در حالی که افراد بی‌پول فقط بدهی بالا می‌آورند و چیزهای بدرد نخوری می‌خرند که هیچ پولی برای آن‌ها ندارند.

1606683296_1_0.gif

هر چه اطراف خود را با خرت و پرت‌های بیشتری پر کنید، آزادی کمتری خواهید داشت. نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف هندی و یکی از نام آشناترین افراد در حوزه بازاریابی می‌گوید: " این کار بیهوده است که به جای خریدن چیزهایی که ما را مشغول می‌کنند و احساس سرزندگی به ما می‌دهند، خرید جدیدترین دستگاه‌ها، بهترین ماشین‌ها یا اسباب‌بازی‌های مد روز را در الویت خود قرار دهیم."

تفاوت یک ثروتمند با انسان‌های عادی در چیست؟

ثروتمندان طبق قوانین افراد دیگر بازی نمی‌کنند و متفاوت از دیگران عمل می‌کنند، چون " دیگران" معمولاً از یک زندگی خالی، شکست خورده و ناراضی می‌آیند. افراد ثروتمند چیزهای می‌خوانند، کارهایی انجام می‌دهند، حرف‌هایی می‌زنند، از کارهایی پرهیز می‌کنند و برای چیزهایی پول خرج می‌کنند که بسیار متفاوت از دیگران است. ثروتمندان معمولاً سواد مالی بیشتری نسبت به همتایان فقیر خود دارند؛ آن‌ها درک درستی از پول دارند و می‌دانند چگونه از پول‌هایشان کار بکشند.

ثروتمندان از پولی که حاصل پول‌های خودشان است، لوازم لاکچری و تجملاتی می‌خرند؛ و افراد فقیر از عرق جبین و کد یمین خود. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، پول خود را صرف خرید دارایی‌هایی کنید که به مرور زمان برای شما پولسازی می‌کنند.

بهترین دارایی‌هایی که می‌توانید با قیمت اندک خریداری کنید

در اینجا قصد داریم برخی از دارایی‌هایی که سود خوبی به همراه دارند برای شما عنوان کنیم:

  • کلاس‌ها و دوره‌های آموزش آنلاین مطابق با رشته اختصاصی خودتان
  • مربیگری شخصی ( تناسب اندام، مالی، درمانی، روحی و غیره)
  • کتاب‌های مرتبط با رشته خودتان
  •  غذای سالم
  • " تجیهزات" خواب ( اساساً، هر چیزی که کمک می‌کند خوابی بهتر و طولانی‌تر داشته باشید)

بدترین بدهی‌‌هایی که باید از آن‌ها حذر کرد

بی‌مصرف‌ترین چیزهایی که می‌توانید پول زبان بسته خود را صرف آن‌ها کنید، از این قرارند:

  •  گجت‌های فناوری غیرضروری ( صادقانه بگوییم، هیچ کسی نیاز به ساعت اپل ندارد)
  •  ماشین‌های بسیار گرانقیمت و پر زرق و برق که عمدتاً باعث می‌شوند که ظاهر خوبی داشته باشید.
  •  غرور تصویری ( لباس‌ها و لوازم جانبی پرزرق و برق)

پول خود را صرف خرید چیزهایی کنید که لازم دارید. بسیای از گجت‌های فناوری بسیار جذاب هستند، و اگر ثروتمند هستید داشتن همه‌ این‌ها بسیار هم عالیست. اما باید این دارایی‌ها را با پولی بخرید که از پولتان بدست آمده، نه از پول واقعی که حاصل کار کردن شماست. ممکن است کمی گیج کننده باشد، پس بگذارید این گونه توضیح دهیم:

بگذارید پولتان برای شما کار کند

" پس انداز کردن بدون هدف، بی‌ارزش است. پول شما باید برایتان کار کند، نه این که کنار شما لم بدهد "- دیو رمزی

اکثر آدم‌ها فقط برای پول کار می‌کنند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند پول را وادار کنند تا برای آن‌ها کار کند. در حکایت فوق‌العاده جورج اس.کلاسون با عنوان " ثروتمندین مرد بابل" آمده، هر " سکه طلا" یا دلار شبیه یک کارگر است. آن کارگر توانایی دارد تا به شکل جادویی کارگران بیشتری تولید کند، البته اگر شیوه آن را بلد باشید. یک کارگر یا دلار می‌تواند به طور بالقوه صدها "کارگر" را برای شما ایجاد کند.

اصولاً، پول شما مثل بذر کوچکی است که می‌تواند رشد کند و جوانه بزند. این ذات داشتن " پولی است که برای شما کار می‌کند". به این معنی که بابت هر فست فودی که می‌خرید، تعدادی از این " کارگرها" را از دست می‌دهید که هرگز دیگر نمی‌توانند برای شما پولسازی کنند. این امر در مورد خریدن قهوه یا هر وسیله دیگری صادق است.

بعلاوه، حتی اگر پول خود را در مکان امنی همچون بانک بگذارید، در واقع پتانیسل پول شما هدر می‌رود. رامیت ستی در کتاب خود " من به شما یاد می‌دهم چگونه ثروتمند شوید" اشاره می‌کند:

 " به دلیل تورم، اگر پول خود را در حساب بانکی پس انداز ‌کنید، واقعاً هر روز آن را از دست می‌دهید."

هر پولی که به اصطلاح کاشته نشود، هدر دادن دانه‌ای است که در نهایت می‌توانست به یک درخت عظیم تبدیل شود. چرا دانه‌هایمان را دور بیاندازیم؟ پس به جای هدر دادن دانه‌هایمان بهتر است یاد بگیریم که چگونه آن‌ها را بکاریم و از مزایای آن‌ها استفاده کنیم.

این کل قضیه درآمد غیرفعال و سرمایه‌گذاری است. اکثر آدم‌ها هرگز متوجه نمی‌شوند که چه شور و نشاط دارد صبح از خواب بیدار شویی و بفهمی که دیشب که خواب بودی از پول غیرفعالت، صدها و بلکه هزاران تومن بدست آورده‌ای.

فردی را در نظر بگیرید که از درآمد غیرفعال خود، ماهانه 4 میلیون تومان درآمد دارد و همچنین فردی که ماهانه 15 میلیون تومان درآمد شغلی دارد، کدام یک برای شما رشک برانگیزند؟ فرد اول فرصت کافی و تمام روزهای خود را دارد تا درآمد غیرفعال بیشتری کسب کند. اما فرد دوم، ضمن داشتن درآمد شغلی بیشتر، باید اکثر روزهای خود را صرف پول درآوردن کند. این فرد هم به لحاظ انرژی بدنی و هم زمان در محدودیت است. وقتی دست از کار کردن بکشد، جریان درآمدی او نیز قطع می‌شود.

رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول می‌گوید:

" ثروتمندان از سرمایه‌گذاری مجدد روی سود کسب شده از دارایی‌هایشان، ثروتمند می‌شوند"

بسیاری‌ها نمی‌دانند چگونه پول‌هایشان را وادار کنند تا برای آن‌ها کار کنند. اما اگر می‌خواهید ثروت هنگفتی به جیب بزنید، باید پولهایتان را بکارید.

برای کسانی که نمی‌دانند " درآمد غیرفعال" چیست، چند مثال آورده‌ایم: سود سرمایه، سود سهام، درآمد باقیمانده از کسب و کارها، لینک‌های مشارکتی،  درآمد اجاره املاک و مستغلات، مالکیت فکری، بهره مالکانه.

ثروتمندان به معنای فراگیر ثروتمند هستند، چرا که آن‌ها در مقایسه با دیگران در اکثر حوزه‌های مختلف سواد و اطلاعات لازم دارند. شما در هر سطحی نیاز به دانش به روز شده دارید. اگر می‌خواهید ثروت بیشتری داشته باشید پس به دانش بیشتر هم نیاز دارید. و سریعتر راه برای کسب درآمد بیشتر، تسلط بر حوزه‌ها و مهارت‌های جدید است.

  اسکات آدامز که مولف کتاب‌های پرفروش است، می‌گوید:

" هر مهارت جدیدی که بیاموزید، شانس موفقیت شما دو برابر می‌شود."

اگر به دنبال ارتقاء 3 درصدی در شغل خود هستید، به احتمال زیاد می‌توانید به آن برسید. اما اگر به دنبال ارتقاء 300 درصدی هستید، باید طرز فکر خود را به کلی با ابزارهای جدید تجهیز کنید.

راه افزایش دانش، مطالعه و آموزش بیشتر در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف است. ثروتمندان به این دلیل ثروتمند هستند که چیزهایی می‌بینند که دیگران نمی‌بینند و سیستم را به شیوه‌هایی درک می‌کنند که اکثر آدم‌ها نمی‌دانند. در حالی که همه ما در حال مبارزه برای داشتن یک سیستم برابر هستیم تا شانس برابری داشتیم، باید در عین حال به آموزش و یادگیری هم فکر کنیم. هر چه بیشتر بدانیم تسلط بیشتری خواهیم داشت.

اگر دانش شما به اندازه درآوردن 200 هزار تومان در روز است، پس نمی‌توانید 200 میلیون تومان درآمد داشته باشید. شما به دانش و مهارت‌های بیشتری نیاز دارید تا بتوانید پول بیشتری دربیاورید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟