اصول و فنون کار در منزل
اگر در خانه کار می‌کنید افراد مزاحم را برانید
اگر به دلیل شیوع کرونا خانه نشین شده اید و ناچارید در منزل کار خود را ادامه دهید حتما بارها در زمان کار افرادی مزاحم شما شده اند که باعث شده از کار عقب بمانید. در این مطلب متوجه می‌شوید که برای کار در منزل باید مزاحم ها را برانید. لازم به ذکر است که اصل این مقاله قبلا در سایت شبکه منتشر شده است و در اینجا تنها متناسب با شرایط به بخش‌ها کوتاه و کاربردی تقسیم شده است.

کاهش بهره‌وری و عدم توازن بین کار، استراحت و زندگی یکی از بزرگترین مشکلات افرادی است که به‌تازگی کار در منزل را شروع کرده‌اند. سایت شبکه طی روزهای آینده در سلسله مطالبی به معرفی اصول و فنون کار در منزل می‌پردازد. در هر مطلب یک ترفند معرفی می‌شود. در این سری از مطالب سعی شده مقالات کوتاهی آماده شود تا سرنخ به دستتان بیاید و برای اطلاعات بیشتر در دریای اینترنت به تحقیق بپردازید. 
برای مطالعه مقالات دیگری از سلسله مقالات اصول و فنون کار در منزل اینجا کلیک کنید.


مزاحم‌های در منزل غریبه نیستند...

مزاحم‌ها دو دسته‌اند: افراد مزاحم، ابزارها و موقعیت‌های مزاحم.

افراد مزاحم همان‌هایی هستند که وقت شما را هدر می‌دهند و معمولا هم غریبه نیستند. مراقب آن‌ها باشید؛ به ویژه در زمان‌های طلایی کار خود. افراد مزاحم نیت بدی ندارند. گاه فقط می‌خواهند با شما درددل کنند. اما اگر شما در زمان‌های طلایی بخواهید به درددل دیگران گوش کنید، ممکن است خودتان دچار دل‌درد بشوید!

  • اگر آقا هستید قطعا شریک زندگی‌تان می‌خواهد در این روز‌ها از وجود شما نهایت بهره را ببرد و تمام کارهای عقب مانده یا نظافتی خانه را انجام دهید. نهایت استفاده بچه‌ها از حضور پدر در منزل که بماند...
  • یا اگر خانوم هستید حتما از کلافگی همسرتان به دلیل بیکاری زیاد در منزل به ستوه آمده‌اید و این کلافگی همسر در روند کار شما تاثیر می‌گذارد. (بهتر است همان کار های عقب مانده منزل را به شوهر بسپارید!)

بنابر این خیلی راحت، به دوستان و افراد خانواده بگویید که در ساعت‌های خاصی با شما تماس یا ارتباط نگیرند (موارد اضطراری را می‌توانید مستثنی کنید)  و حتی می‌توانید راه‌های ارتباطی را در این گونه موارد ببندید.
ابزارها و موقعیت‌های مزاحم، بیشتر به خودتان بستگی دارد. خیلی از ما عادت داریم که وسط کارهای مهم، سری هم به فلان شبکه اجتماعی بزنیم و ببینیم آخرین پست ما چقدر بازدید داشته است. نگاه کردن به میل‌باکس، برای بعضی از ما تبدیل به عادت ثانویه شده است. برای این کارها زمان‌های خاصی را درنظر بگیرید. زمانی که نه طلایی است و نه حتی نقره‌ای! این کار می‌تواند یکی از همان تمرین‌های مناسب برای برقراری نظم در ذهن و زندگی شما هم باشد.

 و یک «در»

اگر اصول و فنون کار در خانه را رعایت کنید، هم کارتان دوست داشتنی خواهد بود و هم خانه‌تان. کار در خانه اگر چه مفهوم خیلی تازه ای نیست و قبلا هم افرادی مثل نویسندگان و هنرمندان در خانه کارهای زیادی انجام می‌دادند؛ اما فقط پس از پیدایش تکنولوژی‌های نوین پردازشی و ارتباطی، این نوع از کار کردن به شیوه کار میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا تبدیل شده است؛ اگر همه چیز را برای کار در خانه مهیا کرده‌اید، به عنوان آخرین توصیه، مراقب یک «در» هم باشید. مراقب باشید این در به تدریج فرسوده و در نهایت حذف نشود. کار «در» خانه؛ بین کار و خانه یک «در» وجود دارد. این در اگر حذف شود، چیزی که می‌ماند کارخانه است. مراقب این در باشید تا خانه شما تبدیل به کارخانه نشود.

  • این مطلب بخشی از مقاله «۱۰ نکته اساسی برای موفقیت کسانی که در خانـه کار می‌کنند» نوشته هرمز پوررستمی است. برای مطالعه متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟