فایل‌های js خطرناک شناخته شدند
جی‌میل از ماه آینده ضمیمه‌های جاوااسکریپت را مسدود می‌کند
گوگل در پستی که در وبلاگ این شرکت منتشر شده، اعلام داشته است که از ماه آینده و از تاریخ 13 فوریه (کمتر از دو هفته دیگر) ضمیمه‌هایی که حاوی فایل‌های جاوااسکرپیت باشند را مسدود خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

تصمیم گوگل که در راستای مبارزه با تهدیدات امنیتی اتخاذ شده به معنای آن است که اگر در نظر دارید فایل‌های جاوااسکرپیت را با فرمت js ارسال کنید وقت چندانی برای شما باقی نمانده است. البته گوگل اعلام داشته است که مخاطبان جی‌میل برای ارسال این‌گونه فایل‌ها می‌توانند فایل خود را برای Google Drive یا Google Cloud ارسال کنند. گوگل در این ارتباط گفته است: «تا پیش از این exe، msc و bat جزء فرمت‌های فایلی ممنوعه برای ارسال شناخته می‌شدند که اکنون js نیز به جمع این فرمت‌های فایلی خواهد پیوست. ما از تاریخ 13 فوریه 2017 دیگر اجازه نخواهیم داد این فرمت فایلی در قالب یک ضمیمه ارسال شود. اگر شما بنا به دلایل کاری نیاز دارید تا چنین فایل‌هایی را ارسال کنید این توانایی را دارید تا از گوگل درایو، فضای ذخیره‌سازی ابری گوگل (Google Drive Storage) یا راه‌حل‌های دیگری که به شما اجازه ارسال یا به اشتراک‌گذاری فایل‌ها را می‌دهند استفاده کنید.»

گوگل در نظر دارد یکسری تغییرات را در سیاست‌های امنیتی خود به وجود آورد. این شرکت به دنبال آن است تا اطمینان حاصل کند این فایل‌ها به منظور تهدید کاربران دیگر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. در حالی که فایل‌های جاوااسکرپیت در شرایط عادی مشکلی ندارند، اما این احتمال وجود دارد که به منظور دانلود یک قطعه کد مخرب همچون یک باج‌افزار مورد استفاده قرار گیرند. در نتیجه سرویس‌های ایمیل به ویژه جی‌میل به راحتی می‌توانند در قربانی کردن ناخواسته کاربران نقش اصلی را ایفا کنند. لازم به توضیح است که اگر سعی کنید فایل‌های ممنوعه منجمله js را درون فرمت‌های فایلی فشرده همچون taz، gz و bz2 قرار داده و سپس آن‌ها را ارسال کنید، گوگل بازهم متوجه این موضوع می‌شود و از ارسال ایمیل شما ممانعت به عمل می‌آورد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟