کدامیک از این سه فبلت را بخریم؟
گلکسی نوت 8، آیفون 7 پلاس یا ال‌جی وی 30؟ راهنمای خرید + عکس
اگر قصد خرید یک فبلت جدید را دارید و گلکسی نوت 8 سامسونگ، آیفون 7 پلاس اپل و ال‌جی وی 30 از کاندیدهای خریدتان محسوب می‌شوند، حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه این سه فبلت بپردازیم و مشخص کنیم که خرید کدامیک از آن‌ها برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

حتما می‌دانید که سامسونگ به تازگی از فبلت گلکسی نوت 8 رونمایی کرد و عرضه این محصول آغاز شده است. ال‌جی هم در نمایشگاه IFA 2017 از گوشی هوشمند وی 30 پرده‌ برداشت و از نظر افراد زیادی این اسمارتفون بهترین گجت معرفی شده در IFA 2017 بود. بنابراین اگر قصد خرید یک فبلت اندرویدی قدرتمند را داشته باشید، دو گوشی نام برده شده از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهند بود.

در سمت مقابل آیفون 7 پلاس هم با توجه به قیمت دو گوشی فوق، گزینه خرید دیگری برایتان محسوب می‌شود. اگرچه آیفون 7 پلاس محصول سال 2016 اپل است، اما با این حال یک آیفون محسوب می‌شود و زیبایی و قدرت عملکرد منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین آیفون 7 پلاس اپل هم می‌توانید گزینه سومی باشد که در لیست کاندیدای خرید شما جای گیرد.

حال از بین این سه محصول کدامیک انتخاب بهتری خواهد بود؟ مطمئنا بهترین انتخاب با توجه به نیازهای شما معین می‌شود. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه نسبتا مختصر سه فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ، آیفون 7 پلاس اپل و ال‌جی وی 30 بپردازیم و بستری را فراهم کنید تا بتوانید بهترین گزینه موجود را برای خود انتخاب نمایید. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

طراحی و ظاهر

از نظر طراحی و ظاهر گلکسی نوت 8 و ال‌جی وی 30 شباهت‌های متعددی دارند. برای مثال هر دوی آن‌ها از صفحه نمایشی بزرگ و بدون حاشیه بهره می‌برند و لبه‌های پایین و بالای نمایشگر آن‌ها تقریبا حذف شده است. اسکنر انگشت هر دو در پنل پشتی واقع شده و بدنه هر دو گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است. اما در سمت مقابل آیفون 7 پلاس طراحی کاملا متفاوتی را ارائه می‌کند. بدنه آن فلزی بوده و نمایشگر دستگاه بدون حاشیه نیست. دکمه هوم (اسکنر انگشت) گوشی هم در زیر نمایشگر آن واقع شده است.

از نظر طول، گلکسی نوت 8 بیشترین اندازه را دارد و از نظر عرض آیفون 7 پلاس بیشتری مقدار را شامل می‌شود. همچنین از نظر ضخامت هم آیفون 7 پلاس باریک‌ترین فبلت در بین سه محصول نام برده شده خواهد بود. البته ضخامت بدنه آن فقط 0.1 میلیمتر از ضخامت بدنه وی 30 کمتر محسوب می‌شود. در سمت مقابل از نظر وزن ال‌جی وی 30 از دو محصول دیگر سبک‌تر است و فقط 158 گرم وزن دارد، این موضوع در حالیست که گلکسی نوت 8 وزن 195 گرمی را ارائه می‌کند. ضمنا دو گوشی نوت 8 و وی 30 از استاندارد ضد آب IP68 بهره می‌برند اما آیفون 7 پلاس از استاندارد IP67 بهره‌مند است. همچنین فبلت نوت 8 به قابلیت تشخیص چهره مجهز است و این مسئله از ویژگی‌های منحصر به فرد آن به شمار می‌رود.

بنابراین اگر به دنبال فیلتی هستید که ظاهری مدرن‌تر را ارائه کند، مطمئنا گلکسی نوت 8 و ال‌جی وی 30 انتخاب بهتری در مقایسه با آیفون 7 پلاس خواهند بود. فراموش نکنید که قلم استایلوس اختصاصی فبلت نوت 8 هم می‌تواند یکی از برتری‌های آن در مقایسه با دو محصول دیگر باشد. اما اگر آیفون باز هستید و به محصولات شرکت اپل علاقه ویژه‌ای دارید، مطمئنا آیفون 7 پلاس گزینه بهتری برایتان محسوب می‌شود. به صورت کلی سه محصول نام برده شده از نظر طراحی و ظاهر بسیار دقیق و عالی هستند، بنابراین مطمئن باشید از خرید هیچ یک از آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

صفحه نمایش

اگر کیفیت و وضوح تصویر صفحه نمایش برایتان اهمیت زیادی دارد، بهتر است خرید آیفون 7 پلاس را فراموش کنید! صفحه نمایش آیفون 7 پلاس 5.5 اینچی است و چندان بزرگ نیست، اما نمایشگر گلکسی نوت 8 و ال‌جی وی 30 به ترتیب 6.3 اینچی و 6.0 اینچی هستند. ضمنا وضوح تصویر نمایشگر آیفون 7 پلاس هم در مقایسه با وضوح تصویر نمایشگر دو محصول دیگر ناامیدکننده محسوب می‌شود. این امر در رابطه با تراکم پیکسلی آن‌ها هم صدق می‌کند. ضمنا صفحه نمایش دو گوشی نوت 8 و وی 30 توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و این مسئله هم از دیگر مزیت‌های آن‌ها نسبت به آیفون 7 پلاس به شمار می‌رود. به نظر ما تنها برتری که آیفون 7 پلاس در مقایسه از نظر نمایشگر در مقایسه با نوت 8 و وی 30 دارد، مربوط به پشتیبانی آن از لمس سه بعدی می‌شود. ضمنا آیفون 7 پلاس برخلاف دو فبلت دیگر از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" پشتیبانی نمی‌کند.

اما اگر از آیفون 7 پلاس صرف نظر کنیم و مقایسه با مابین دو فبلت گلکسی نوت 8 و ال‌جی وی 30 ادامه دهیم، متوجه می‌شویم که گلکسی نوت 8 از وی 30 بهتر است. نمایشگر بزرگ‌تر، وضوح تصویر بیشتری، نسبت تصویر به بدنه بیشتر و تراکم پیکسلی بیشتر همگی از برتری‌های صفحه نمایش Super AMOLED گلکسی نوت 8 در مقایسه با نمایشگر P-OLED ال‌جی وی 30 هستند. بنابراین از نظر کیفیت صفحه نمایش برترین فبلت موجود، قبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ خواهد بود.

قدرت پردازشی و سرعت عملکرد

از نظر قدرت پردازشی و سرعت عملکرد هر سه فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ، آیفون 7 پلاس اپل و ال‌جی وی 30 محصولاتی فوق‌العاده‌ای هستند. اما اپل همیشه ثابت کرده که تعامل مابین بستر سخت افزاری و نرم افزاری محصولاتش بی‌نظیر است. بنابراین به نظر ما آیفون 7 پلاس اپل از نظر قدرت عملکرد نسبت به دو فبلت دیگر برتری دارد، اما با این حال هر سه محصول از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار هستند. پس ما از نظر قدرت پردازشی و سرعت عملکرد برتری را به آیفون 7 پلاس می‌دهیم.

حافظه داخلی

اگر به دنبال فبلتی هستید که از حافظه جانبی پشتیبانی کند، دور آیفون 7 پلاس اپل را خط بکشید! آیفون‌های اپل هیچ‌وقت از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نکرده‌اند. اما در سمت مقابل هر دو فبلت نوت 8 و وی 30 از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل می‌آورند. ضمنا نسخه پایه‌ای هر دو گوشی نام برده شده 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما نسخه پایه‌ای آیفون 7 پلاس از حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره‌مند است. نسخه برتر فبلت گلکسی نوت 8 هم از حافظه 256 گیگابایتی بهره می‌برد و آیفون 7 پلاس هم همین ظرفیت را در نسخه برتر خود ارائه کرده است.

بنابراین اگر پشتیبانی دستگاه از حافظه جانبی برایتان اهمیت دارد، آیفون 7 پلاس اپل را خریداری نکنید و مابین گوشی ال‌جی وی 30 و گلکسی نوت 8 یکی را انتخاب کنید. با توجه به بهره‌مندی نوت 8 به رم 6 گیگابایتی و ارائه ظرفیت 256 گیگابایتی توسط نسخه برتر آن، پیشنهاد می‌کنیم گلکسی نوت 8 را در این قسمت انتخاب کنید.

دوربین

هر سه فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ، آیفون 7 پلاس اپل و ال‌جی وی 30 از نظر دوربین بهترین کیفیت ممکن را ارائه خواهند کرد. اگرچه هنوز نتوانستیم به صورت دقیق و عملی عملکرد دوربین فبلت نوت 8 را بررسی کنیم، اما جای شکی نداریم که عملکرد آن فوق‌العاده خواهد بود. هر سه محصول مد نظر از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برند. دوربین اصلی نوت 8 از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده، دوربین اصلی آیفون 7 پلاس هم از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است، در دوربین اصلی ال‌جی وی 30 از دو سنسور 16 و 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

بنابراین از نظر اعداد و ارقام باید دوربین اصلی ال‌جی وی 30 نسبت به دو محصول دیگر کیفیت بهتری داشته باشد. اما از نظر دوربین سلفی، سه محصول نام برده شده همچنان از باکیفیت‌ترین گوشی‌های موجود به شمار می‌روند. سه فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ، آیفون 7 پلاس اپل و ال‌جی وی 30 به ترتیب از سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، 7 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی بهره‌مند هستند. بنابراین از نظر کیفیت عملکرد دوربین شک نداشته باشید که هر سه فبلت مد نظر فوق‌العاده هستند، اما ما بر این باوریم که دوربین وی 30 از دو محصول دیگر بهتر عمل می‌کند.

باتری

گلکسی نوت 8 سامسونگ به یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی مجهز است و ال‌جی وی 30 هم از یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، اما در سمت مقابل باتری آیفون 7 پلاس 2900 میلی آمپر ساعتی است. علیرغم اینکه ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس از دو فبلت دیگر کمتر است، ما عقیده داریم که با توجه به اندازه نمایشگر، وضوح تصویر و جزئیات پردازنده سه فبلت نام برده شده، باتری آیفون 7 پلاس عملکرد بهتری در مقایسه با دو محصول دیگر داشته باشد. بنابراین از این نظر برتری از آن آیفون 7 پلاس اپل خواهد بود.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، مطمئنا می‌توانید با دید بهتر نسبت به انتخاب یکی از سه فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ، آیفون 7 پلاس اپل یا ال‌جی وی 30 اقدام کنید. به صورت کلی برترین محصول هر بخش به شرحی است که در ادامه ذکر می‌کنیم. امیدوار هستیم از این مقاله استفاده کرده باشید.

  • طراحی و ظاهر: گلکسی نوت 8 سامسونگ
  • صفحه نمایش: گلکسی نوت 8 سامسونگ
  • قدرت پردازشی: آیفون 7 پلاس اپل
  • دوربین: ال‌جی وی 30
  • باتری: آیفون 7 پلاس اپل

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟