جانشین محبوب‌ترین میان رده شیائومی ارزش خرید دارد؟
بررسی ردمی 5 پلاس، میان رده‌ای دیگر از شیائومی
یکی دیگر از برندهایی که در زمینه ساخت گوشی‌های پایین رده و میان رده متخصص است، شیائومی است. در مطالب قبلی بارها به مزایای محصولات این شرکت نسبت به سایر برندها اشاره کرده بودیم؛ حالا قصد داریم یکی از جدیدترین گوشی‌های میان رده رو به پایین این شرکت را با هم بررسی کنیم. خانم‌ها، آقایان، این شما و این Redmi 5 Plus.

1606683296_1_0.gif

همانطور که گفتیم، شیائومی تخصص بالایی در تولید گوشی‌های ارزان و با ارزش خرید بالا دارد؛ اما مطمئنا در این مسیر تنها نیست و شرکت‌های دیگری مثل هوآوی، میزو و ZTE هم می‌توانند به رقابت با شیائومی بپردازند. به همین دلیل، در این متن سعی شده است که Redmi 5 Plus را از جنبه‌های مختلف با میان‌ رده‌های هوآوی مقایسه کنیم؛ زیرا هوآوی در ایران برند شناخته شده‌تری نسبت به Meizu است. همراه ما باشید. 

طراحی

خرید گوشی شیائومی

با این که این گوشی به نوعی جانشین گوشی محبوب Redmi Note 4X است، اما از نظر ظاهری شباهت چندانی به آن ندارد. پس از آن که هوآوی با میت 10 لایت انقلابی در طراحی گوشی‌های میان رده ایجاد کرد، شرکت‌های زیادی قرار است استفاده از طراحی کشیده را به رده میانی گوشی‌های خود هم سرایت دهند. شیائومی هم یکی از این شرکت‌ها است. ردمی 5 پلاس با نمایشگری با نسبت طول به عرض 2 به 1 طراحی شده است تا حاشیه‌های آن کمتر از میان‌رده‌های نسل پیشین باشد و نمایشگر آن چیزی حدود 77 درصد سطح جلویی گوشی را فرا بگیرد. بدنه آلومینیومی و سطح جلویی شیشه‌ای مسلح به گوریلا گلس ردمی 5 پلاس به خوبی احساس استحکام را به دست کاربر منتقل می‌کند و خوشبختانه چندان هم لیز نیست. با وجود داشتن 180 گرم وزن، به خاطر تقسیم وزن مناسبی که در این گوشی صورت گرفته است، در دست کاربر احساس خستگی و سنگینی ایجاد نمی‌شود. محل قرارگیری دکمه‌های جانبی در این گوشی مناسب است و از لحاظ زیباشناسی هم می‌توان به آن نمره قبولی داد.

با داشن یک بدنه زیبا و خوش‌ساخت که به خوبی هم در دست کاربر قرار می‌گیرد، گوشی ردمی 5 پلاس در بخش طراحی نمره بالایی کسب می‌کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش کشیده این گوشی در ابعاد 5.99 اینچ و با رزولوشن Full HD+ طراحی شده است تا تراکم پیکسلی عالی 403 پیکسل بر هر اینچ را نثار چشمان کاربر کند. پنل مورد استفاده در نمایشگر ردمی 5 پلاس از نوع LCD است و با تکیه بر فناوری IPS ساخته شده است. رنگبندی در نمایشگر این گوشی با دقت بالایی صورت می‌گیرد و روشنایی و کنتراست آن هم قابل قبول است. با این حساب، کار کردن با نمایشگر این گوشی زیر آفتاب هم کار سختی نیست و کاربر به محتوای نمایشگر دسترسی خواهد داشت.

نمایشگر این گوشی از نظر رنگبندی و نمایش جزئیات کیفیت قابل قبولی دارد و در این بخش هم نمره بالایی نصیب خود می‌کند.

دوربین

شیائومی ردمی 5

با وجود این که تا به اینجای کار ردمی 5 پلاس پا به پای محصولات هم رده هوآوی پیش آمده بود، اما عدم استفاده از دوربین دوگانه، این گوشی را یک قدم از گوشی‌هایی مثل Mate 10 lite و Honor 7X عقب می‌اندازد. با وجود این که ردمی 5 پلاس دارای دوربین دوگانه نیست، اما دوربین آن با داشتن یک سنسور 12 مگاپیکسلی و f/2.2 می‌تواند در نور روز عکس‌های قابل قبولی ثبت کند. مثل اکثر میان رده‌های شیائومی، عکاسی با این گوشی در شرایط نوری نامناسب چنگی به دل نمی‌زند و ممکن است شما را تا حدی دلسرد کند. تصاویر ثبت شده با این گوشی در نور روز از لحاظ ثبت جزئیات و رنگ‌بندی کاملا مناسبند و انتظار شما از یک دوربین متوسط را برآورده می‌کنند. نهایت کیفیت فیلمبرداری با این گوشی Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه است و این کیفیت برای دوربین سلفی هم مشابه است. دوربین سلفی این گوشی در بخش عکاسی به یک سنسور 5 مگاپیکسلی مجهز شده است که در نور مناسب می‌تواند سلفی‌های خوبی از شما به ثبت برساند.

سخت افزار

شیائومی روی ردمی 5 پلاس از یک تراشه Snapdragon 625 استفاده کرده است که حد اکثر توان پردازشی آن تا 2.0 گیگاهرتز است. در کنار این تراشه قدرتمند، ردمی 5 پلاس دارای 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم است. هرچند نسخه دارای 3 گیگابایت رم این گوشی هم در اجرای همزمان چندین اپ و بازی‌های سنگین توانایی کافی دارد؛ اما پیشنهاد ما این است که به سراغ نسخه دارای 4 گیگابایت رم آن بروید تا خیالتان راحت‌تر باشد. در بخش حافظه داخلی، این گوشی دارای گزینه‌های 32 و 64 گیگابایتی است و در کنار آن هم می‌توانید از کارت حافظه جانبی استفاده کنید. جابجایی بین صفحات این گوشی به خوبی صورت می‌گیرد؛ تجربه وب‌گردی خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد و انواع بازی سنگین را با کیفیتی قابل قبول و با افت فریمی ناچیز اجرا می‌کند.

عملکرد پردازشی این گوشی دقیقا همان چیزی است که ما از یک گوشی میان رده قدرتمند انتظار داریم.

باتری

ردمی 5 پلاس

هرچند به خاطر دوربین ضعیفتری که ردمی 5 پلاس نسبت به میان رده‌های هوآوی دارد، یک قدم از آن‌ها عقب‌تر افتاده بود؛ اما در بخش باتری با بهره گیری از یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت، گوی سبقت را از رقیبان خود که اکثرا ظرفیتی در حدود 3000 میلی آمپر ساعت دارند، ربوده است. مزیت بعدی این گوشی در بخش باتری، پشتیبانی آن از قابلیت شارژ سریع است که کمک می‌کند پر شدن این باتری بزرگ به چیزی در حدود دو ساعت زمان نیاز داشته باشد.

نرم افزار

ردمی 5 پلاس با بهره گیری از اندروید 7.1 و رابط کاربری مخصوص شیائومی روانه بازار شده است. اگر رقبای اصلی این گوشی را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که اکثر آن‌ها هم از چنین سیستم عاملی بهره می‌برند و در این میان تنها Huawei P Smart است که به صورت پیش‌فرض با اندروید 8.0 روانه بازار شده است. با در نظر گرفتن این مسئله که احتمالا برای این گوشی هم به روز رسانی مربوط به اندروید 8.0 ارائه خواهد شد؛ نمی‌توان این ردمی 5 پلاس را در این مبحث گوشی بدی دانست، زیرا عملکردی شانه به شانه با سایر رقبایش دارد.

ارزش خرید

rdmi 5 plus

با توجه به قیمت این گوشی، باید اصلی‌ترین رقیب آن در حال حاضر را Huawei P Smart بدانیم. درست است که پی اسمارت دارای دوربین دوگانه است؛ اما کیفیت دوربین دوگانه آن در حد و اندازه‌های آنر 7X و میت 10 لایت نیست. با این وجود، هنوز هم می‌توان آن را در بخش عکاسی گزینه‌ای بهتر از ردمی 5 پلاس دانست. اما در صورتی که برای فردی قابلیت Bokeh و امکان ثبت پرتره اهمیت چندانی نداشته باشد و یا اگر برای فردی باتری از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، ردمی 5 پلاس گزینه‌ای ایده‌آل است که هم از طراحی مدرن بهره می‌برد و هم قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟