آخر هفته با شبکه
گالری عکس: طبیعت عصبانی و  عکاسان ماجراجو
بلایای طبیعی از آن دسته پدیده‌هایی هستند که هیچ‌کس آرزوی آن را نمی‌کند. اما طبیعت طبق قوانین خودش بازی می‌کند و گاهی اوقات سهمگین‌ترین و شدیدترین طوفان‌های خود را روانه انسان‌های ساکن زمین می‌کند. در این بین، عکاسان ماجراجو بیکار نمی‌نشینند و آماده هستند تا با به‌خطر انداختن زندگی خود از این لحظات دلهره‌آور و ترسناک عکس‌هایی خاص و ماندگار بگیرند. این عکس‌ها شامل طوفان‌ها، فوران آتشفشان‌ها، بهمن‌ها و بسیاری دیگر از حوادث آب‌وهوایی می‌شوند.

1606683296_1_0.gif

10- طوفان‌های شن در بیانان ساهارا، مراکش

توریست‌هایی که به‌کشور مراکش سفر می‌کنند می‌توانند بر پشت شترها نشسته و در دل بیایان‌های ساهارا سفر کنند. برای تجربه خاص و لذت‌بخش از واقعیت زندگی صحرایی، چادرهایی به‌نام Barber ترتیب داده شده که مسافران می‌توانند در آن‌ها استراحت کنند. با این‌که، طوفان‌های شن شایع هستند اما باعث فرار ماجراجویان نمی‌شوند. این طوفان‌ها بین ماه‌های فوریه تا آوریل رخ می‌دهند.

9- طوفان در Foz do Douro، پورتو، پرتغال

فانوس دریایی در دهانه رود Douro قرار گرفته است. طوفان‌های اقیانوس اطلس در عکس‌های زیر قابل مشاهده است. وقتی اقیاونس آرام است بهترین مکان برای رسیدن به‌آرامش و دور شدن از استرس زندگی شهری است اما وقتی طوفان از راه می‌رسد بهتر است تا جایی که می‌توانید از آن دور شوید. بیشترین طوفان‌ها در ماه‌های ژانویه و فوریه رخ می‌دهند.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: با زیباترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

8- شیکاگوی یخ زده، ایلینویز، آمریکا

عکس‌هایی که در این زمستان از شیکاگو گرفته شد شوکه کننده هستند: تمام شهر یخ زده است. رکورد کمترین دمای ثبت شده در شیکاگو شکسته شد و دریاچه میشیگان یخ زد. ساختمان خالی از سکنه‌ای که در عکس می‌بینید کاملا یخ زده است. اما، شیکاگو بعد از نیویورک بزرگ‌ترین کلان شهر آمریکا است و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

7- طوفان و رعد و برق در Grand Canyon، آریزونا، آمریکا

منطقه Grand Canyon که یکی از 7 عجایب طبیعت به‌شمار می‌رود یکی از پربازدیدترین پارک‌های آمریکا محسوب می‌شود. گاهی اوقات عکاسان موفق به‌ثبت عکس‌هایی زیبا از طوفان رعد و برق می‌شوند. طوفان در این منطقه دو بار در سال، یکی در زمستان و دیگری در اواخر تابستان، رخ می‌دهد.

6- هابوب، فونیکس، آریزونا، آمریکا

این کلمه در زبان عربی به‌معنای طوفان خاک است. همان‌طور که در عکس‌ها می‌بینید یک طوفان عظیم فونیکس را احاطه کرده است. خوشبختانه، این حادثه هیچ خسارت جانی به‌همراه نداشت. دیوارهای خاک فوق‌العاده بزرگ هستند و سرعت باد چیزی در حدود 96 کیلومتر در ساعت است. فصل موسمی آریزونا از اواسط ژوئن آغاز و تا آخر سپتامبر باقی می‌ماند.

5- ابرسلول‌ها، کلرادو، آمریکا

طوفان و رعد و برق در این منطقه می‌تواند بسیار شدید و سهمگین باشد. ابرسلول‌ها در بخش‌های مرکزی و جنوب غربی آمریکا رایج هستند. فصول بهار و تابستان کلرادو بسیار طوفانی هستند.

4- بهمن

وقتی جرقه بهمن زده شود معمولا در پی آن ویرانی هم دیده می‌شود. این بهمن‌ها با سرعت خیلی زیاد حرکت می‌کنند. در قسمت‌هایی از کوه که مردم در آن زندگی می‌کنند یا در پیست‌های اسکی، بهمن‌هایی که احتمال وقوع آن‌ها وجود دارد با انفجار آغاز می‌شوند و با استفاده از حصارهایی که تعبیه شده بهمن به سمتی هدایت می‌شود که از تخریب و ویرانی جلوگیری شود.

3- فوران Kilauea، هاوایی

در هاوایی پنج آتشفشان وجود دارد که فعال‌ترین آن‌ها Kilauea است. عکاسان برای ثبت عکس‌های این فوران جان‌شان را به‌خطر انداختند. عکس‌هایی که مشاهده می‌کنید مربوط به سال 2011 است.

2- گردبادها در کانزاس، آمریکا

تگزاس آمریکا مملو از گردبادهای مختلف است. اما کانزاس قدرتمندترین‌ها را دارد. به‌همین دلیل است که گفته می‌شود کانزاس یکی از خطرناک‌ترین جاهای آمریکا برای زندگی است. در طول سال به‌طور متوسط حدود 50 گردباد در این شهر رخ می‌دهد. معمولا گردبادها در بهار و تابستان شکل می‌گیرند.

1- آتفشان Chaiten، Chaitn، شیلی

این آتشفشان فعال در سال 2008 و بعد از این‌که هزاران سال غیرفعال بود شروع به‌فعالیت کرد. ابرهایی از خاکستر برای چندین ماه بیشتر شهر را پوشانده بود و از همه بدتر سیلی بود که بعد از این فوران رخ داد که باعث شد میزان خسارت وارد شده به‌طور باورنکردنی افزایش پیدا کند. در حال حاضر، فعالیت‌های بسیار اندکی در آتشفشان دیده می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟