آخر هفته با شبکه
01/06/1397 - 17:15
گالری عکس: با زیباترین موزه‌های دنیا آشنا شوید
در گالری عکس این آخرین هفته قصد داریم تا برخی از زیباترین موزه‌های دنیا را به‌شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

موزه‌های دنیا نمونه‌های واضح و روشنی از هنر و زیبایی هستند و نشان می‌دهند که معماری چگونه باعث ارتقای هنر می‌شود. از اماکن تاریخی در روسیه گرفته تا شگفتی‌های مدرن در مکزیکوسیتی همه گویای این زیبایی هستند. ساختمان‌هایی مانند Guggengeim Bilbao در بیلبائوی اسپانیا یا مرکز Pompidou در پاریس از جمله مقاصد توریستی هستند که بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می‌کنند و معماری منحصر به‌فرد و خاص آن‌ها با هنری که در داخل آن می‌بینید کاملا متفاوت است.

از طرف دیگر طراحی و ساخت موزه برای بزرگ‌ترین نام‌های دنیای معماری یک افتخار به‌شمار می‌رود و همیشه معماران زبره و چیره‌دست آماده رقابت با دیگران در این زمینه هستند.

در این گالری تعدادی از بهترین موزه‌های زیبای دنیا که معماری آن‌ها خاص و زبانزد است را برای شما گردآوری کرده‌ایم. تمام این موزه‌ها در خارج از آمریکا هستند.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: زیباترین خانه‌های پیش‌ساخته دنیا

موزه هنر معاصر Niteroi در برزیل

این موزه توسط معمار مشهور برزیلی، اسکار نیمِیِر در سال 1996 طراحی شد. موزه فوق در شهر Niteroi در کنار شهر ریودوژانیرو بنا شده است.

ساختار این موزه به‌شکل بشقاب طراحی شده و بازدیدکنندگان از آن می‌توانند از دید پانورامیک منطقه لذت ببرند.

The Guggenheim Bilbao در اسپانیا

این موزه در منطقه باسک اسپانیا و در کنار رود Nervion بنا شده است. معمار آمریکایی، فرانک گِهری، این ساختمان زیبا را با ترکیبی از شیشه، تیتانیوم و سنگ آهک ساخته است.

این موزه در سال 1997 میلادی به‌روی عموم باز شد و از آن زمان باعث افزایش اقتصاد توریستی این شهر شده و از طرف دیگر رونق دوباره‌ای به بندر صنعتی بیلبائو داده است.

موزه هرمیتاژ در روسیه

در دنیایی که موزه‌های مدرن با طراحی‌های سیاه و نقره‌ای خود چشم‌ها را خیره کرده‌اند، موزه هرمیتاژ در سن‌پترزبورگ که در سال 1754 توسط کاترین بزرگ ساخته شد و از سال 1852 به‌بعد به‌روی عموم مردم باز شد بازدیدکننده‌های زیادی را جذب خود کرده است. 

موزه هنر اسلامی در قطر

موزه هنر اسلامی با طراحی I.M. Pei که موفق به‌کسب جایزه Pritzker شد در شبه جزیره قطر قرار گرفته است. این موزه 5 طبقه در سال 2008 افتتاح شد. استفاده از یک پنجره قدی بلند به طول 45 متر در قسمت شمالی موزه دید پانورامیک جالبی از این خلیج به‌بیننده می‌دهد.

بنیاد لویی ویتون در فرانسه

بنیاد لویی ویتون به‌عنوان موزه و مرکز فرهنگی در بخش غربی پاریس واقع شده و در واقع حامی هنر معاصر است. برای ساخت این موزه که توسط معمار آمریکایی، فرانک گِهری، طراحی شده 143 میلیون دلار هزینه شد.

موزه لویی ویتون در سال 2014 افتتاح شد و شامل دو طبقه با 11 گالری در اندازه‌های مختلف می‌شود.

موزه هانوی در ویتنام

در اطراف این پیرامید زیبا یک پارک قرار دارد و در داخل آن وسایل ساخته شده در طول تاریخ هزار ساله هانوی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. این موزه توسط GMP طراحی و در سال 2010 افتتاح شد.

این ساختمان چهارگوش شامل یک اتاق میانی دایره‌ای شکل است که دسترسی به سه سطح مختلف این موزه را فراهم می‌کند. وقتی از داخل این موزه به‌بیرون نگاه کنید احساس می‌کنید که در فضا شناور هستید. از طرف دیگر طراحی خاص آن به‌شکلی است که برای سطوح پایین‌تر سایه ایجاد می‌کند تا بازدهی انرژی ساختمان افزایش پیدا کند.

موزه سومایا در مکزیکو

موزه سومایا در مکزیکوسیتی و با سرمایه یکی از ثروتمندترین مردان دنیا به‌نام "کارلوس اسلیم" در سال 1994 افتتاح شد. اثرهای هنری مختلفی از مکزیکو و اروپا در این موزه به‌نمایش گذاشته شده است.

"فرناندو رومرو"، معمار مکزیکی Plaza Carso را با 47 میلیون یورو در موزه سومایا طراحی کرده است. نمای بیرونی این موزه 6 طبقه از 16 هزار صفحه شش ضلعی آلومینیومی ساخته شده است.

موزه اوردوس در چین

موزه اوردوس در سال 2011 و توسط گروه معماران MAD تکمیل شد و طراحی آن باعث متمایز شدن این ساختمان از ساختمان‌های شیشه‌ای اطراف است.

موزه اوردوس در شهر تازه تأسیس و صحرایی اوردوس بنا شده است. در ساخت آن از کاشی‌های فلزی صیقل داده شده استفاده شده تا در برابر طوفان‌های شن و زمستان‌های بسیار سرد این منطقه مقاوم باشد.

مرکز Pompidou در فرانسه

مرکز پمپیدو در پاریس بیشتر از 40 سال است که اسامی مختلف داشته است. اما این بنای نمادین به‌تدریج در حال تبدیل شدن به یک گنج باارزش است. استفاده از رنگ‌های مختلف در طراحی داخلی و خارجی آن تحسین همگان را به‌همراه داشته است.

ساخت این موزه با همکاری "رنزو پیانو" و "ریچارد راجرز" و با مشارکت مهندسان Arup و جیانفرانکو فرانچینی انجام شده است.

موزه تاریخ نظامی Bundeswehr در آلمان

این موزه شامل دو بخش کاملا مجزا است. یک بخش در سال 1870 میلادی بنا شد و دیگری با طراحی جدید در سال 2011 ساخته شد. برای ساخت این ساختمان 5 طبقه از شیشه و استیل استفاده شده و از بالای سکوی 30 متری آن خط افق درسدن از غرب و در نقطه مقابل، مکانی که در سال 1945 و در جریان جنگ جهانی دوم به‌طور کامل تخریب شد قابل مشاهده است.

دولت آلمان این موزه را در سال 1989 بست چون نمی‌دانست که بعد از اتحاد دو آلمان غربی و شرقی، این ساختمان چه جایگاهی در بین مردم این کشور خواهد داشت.

شهر هنر و علوم در اسپانیا

این مجتمع عظیم فرهنگی و معماری توسط "سانتیاگو کالاتراوا"، معمار اسپانیایی در والنسیای اسپانیا طراحی و ساخته شده است. این مجموعه که اولین ساختمان آن در سال 1998 افتتاح شد اکنون به یکی از مقاصد توریستی مهم این شهر تبدیل شده است.

پارک اقیانوس‌شناسی در فضای باز این مجموعه به‌همراه سالن مخصوص اپرا، سالن کنسرت و هم‌چنین باغی از مجسمه‌های گوناگون از جمله زیبایی‌های این مجتمع است.

هزینه نهایی ساخت شهر هنر و علوم بالغ بر 1 میلیارد یورو شد، یعنی چیزی در حدود 4 برابر تخمین‌های اولیه. اما مقامات این شهر از سقف‌های سالن اجرای این مجموعه انتقاد و درخواست مرمت آن را کرده‌اند.

موزه aan de Stroom در بلژیک

بزرگ‌ترین موزه آنتورپ در بلژیک که با نام MAS هم شناخته می‌شود بیشتر از 500 هزار قطعه و اثر هنری را در خود جا داده است.

ارتباط مهم آنتورپ با آب با استفاده از چندین سطح مختلف از شیشه به‌خوبی در این موزه نشان داده شده است.

موزه ملی ماکسی در ایتالیا

موزه ملی ماکسی توسط معمار مشهور، زاها حدید، ساخته شده و بعد از معرفی طرح آن در سال 2000، حدود 10 سال طول کشید تا ساخت آن تکمیل شود. این موزه در سال 2010، موفق به‌کسب جایزه "استرلینگ" برای معماری شد. این جایزه از سوی مؤسسه ملی معماران بریتانیا به موزه ماکسی اهدا شد.

گالری هنر آلبرتا در کانادا

این گالری در مرکز شهر ادمونتون قرار گرفته و چیزی در حدود 6 هزار کار هنری معاصر را در معرض دید عموم قرار داده است. این موزه توسط معماران Randall Stout و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

گالری ملی Neue در آلمان

گالری ملی Neue که در جنوب غربی برلین و توسط Mies van der Rohe در سال 1968 طراحی شد بر روی هنر اوایل قرن بیستم تمرکز دارد. به این گالری "معبد شیشه" هم گفته می‌شود و گالری‌های آن در زیر زمین قرار گرفته‌اند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟