آخر هفته با شبکه: از خانه هابیت‌ها تا معماری مفهومی آسمانخراش وارونه
 زیباترین، جالب‌ترین و عجیب‌ترین خانه‌های زیرزمینی
طی چند دهه اخیر، طراحان و معماران به‌شدت درگیر حفاری بوده‌اند. تغییر ساختارهای طبیعی روی کره زمین، پناه‌‌گاه‌های جنگی بازپس گرفته شده، و خانه‌هایی که در داخل تپه‌ها ساخته شده‌اند همگی به‌جای قد برافراشتن و به‌آسمان رفتن در حال فرو رفتن داخل زمین هستند. در گالری زیر برخی از جالب‌ترین، عجیب‌ترین و حیرت‌انگیزترین طراحی‌های زیرزمینی که در این چند سال ساخته شده برای‌تان گردآوری شده است.

1606683296_1_0.gif

خیلی از این ساختمان‌های جذاب و مهیج به‌دلیل طراحی خاصی که دارند علاوه بر فوایدی که در خصوص صرفه‌جوبی در میزان مصرف انرژی در اطراف خود دارند، به‌شکلی ساخته شده‌اند که گویی در محیط ناپدید شده‌اند. از اهرام پوشیده از علف Biesbosch Museum Island گرفته تا دیوار بزرگ WA در استرالیا، بسیاری از این معماری‌ها به‌خوبی با محیط اطراف‌شان تطابق و هارمونی دارند.

از طرف دیگر، بعضی از این ساختمان‌ها و طراحی خاص‌شان ذهن انسان را به‌خود مشغول می‌کند. بهتر است با هم سفری داشته باشیم به‌دنیای عجیب و خاص این معماری‌های زیرزمینی. با ما همراه باشید:

خانه "بولتون اکو" که شامل شش نود است. تمام این نودها به‌مرکز خانه که زیرزمین قرار دارد اشاره می‌کنند. (Make Architects)

نمایی از طراحی داخلی خانه بولتون اکو.

خانه اج‌لند بیشتر از 2 متر پایین‌تر از سطح زمین قرار گرفته و به‌دو نیمه تقسیم شده است: یک نیمه شامل اتاق‌های خواب و نیمه دیگر شامل سالن اصلی و اتاق پذیرایی می‌شود. (Bercy Chen Studio)

این مجموعه به‌نام Great Wall of WA شامل 12 آپارتمان است که کاملا هوشمندانه در داخل چشم‌انداز طبیعت بنا شده است. طراحی خاص این ساختمان‌ها در دل زمین باعث خنک ماندن فضای داخلی خانه‌ها در محیط فوق‌العاده گرم غرب استرالیا می‌شود. (Luigi Rosselli Architects / Edward Birch)

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: گشت‌وگذاری در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2018
آخر هفته با شبکه: وقتی کهنه دل‌آزار نیست

این خانه به‌نام "House in Leiria" زیرزمین ساخته شده و نمای بالایی آن حکم یک خانه یک‌پارچه بدون در و پنجره را دارد. (FG+SG - Fernando Guerra)

ساخت این خانه زیبا به‌نام Villa Vals در سال 2009 به‌پایان رسید. این خانه که به‌طور کامل در دل کوه مخفی شده تنها از طریق یک تونل زیرزمینی که داخل مزرعه مجاور آن قرار گرفته در دسترس است. (Villa Vals)

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: کبوتر با کبوتر سگ با جغد!

این خانه مسکونی به‌نام Casa Jura در خاک فرانسه ساخته شده و توسط چندین تپه محصور شده است. (JDS Architects)

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: تور کهکشان‌گردی با مجموعه‌ای از عکس‌های خارق‌العاده

شرکت معماری "Peter Vetsch" به‌عنوان یکی از قدرت‌های دنیا در زمینه طراحی و معماری خانه، تاکنون بیش از 90 خانه زیرزمینی با هدف ذخیره انرژی ساخته است.

مطلب پیشنهادی

Nexo، کراس‌اور جدید هیوندای با بهره‌گیری از فناوری هیدروژنی + عکس
هیوندای نشان داد که فناوری هیدروژنی به‌بلوغ کامل رسیده

"Hobbiton" در نیوزیلند همان جایی است که خانه‌های هابیت از سه گانه معروف ارباب حلقه‌ها در آن وجود دارد. این خانه‌ها چندان مناسب سکونت نیستند و برای این زمینه کاربرد ندارند، اما بدون شک باعث شدند تا خیلی از طراحان و معماران خانه‌های زیرزمینی از آن‌ها الهام بگیرند. (Tara Hunt)

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: سردترین روستای جهان با دمای 62- درجه!

خانه "آلونی" بین شیب دو تپه قرار گرفته است. بیشتر این ساختمان زیرزمین طراحی شده برای همین نمی‌توان اندازه واقعی آن‌را حدس زد. (decraARCHITECTURE)

"جزیره Biesbosch Meseum" یک ساختمان فوق‌العاده است که با پوشش سبز خود نمونه یک ساختار مصنوعی با کیفیت ارگانیک است. حتی اگر از بعضی زاویه‌های خاص به‌آن نگاه کنید متوجه نمی‌شوید که نظاره‌گر یک خانه هستید. (Studio Macro Vermeulen)

مطلب پیشنهادی

بررسی کامل پورشه 718 کیمن مدل 2018 + گالری عکس
خودروی اسپرت و مقرون به‌صرفه جدید پورشه

این بنا به‌نام Earthscraper یک آسمانخراش وارونه است که برای مکزیکو سیتی پیشنهاد داده شده است. در واقع، هدف از این نوع طراحی برای افزایش جمعیت شهری اما در زیر زمین است تا به‌این ترتیب فضای بالایی شهر بیش از اندازه شلوغ نشود. (BNKR Arquitectura)

مطلب پیشنهادی

عکس‌های شگفت‌انگیز و فوق‌العاده از فضا و ستاره‌شناسی در سال 2017 - گالری عکس
آخر هفته با شبکه: سال 2017، سال بهترین عکس‌های گرفته از فضا

یک طرح پیشنهادی جاه‌طلبانه برای شهر نیویورک. "Lowline" یک پارک زیرزمینی است که از فضاهای متروکه زیر زمین استفاده می‌کند و برای گسترش و افزایش نور خورشید که به‌بالای آن می‌تابد از آینه استفاده شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟