آخر هفته با شبکه
گالری عکس: مفاهیم هوشمندانه برای مسکن‌های کم هزینه
نوآوری‌های معماری، ساخت‌وساز و طراحی نقش مهمی در ساخت خانه‌های جدید دارند و زمانی‌که بحث ساخت خانه در فقیرترین نقاط دنیا و آسیب‌پذیرترین قشرهای جامعه به‌میان می‌آید، این مباحث اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. در گالری عکس زیر، نگاهی می‌اندازیم به‌برخی از راه‌کارهای هوشمندانه برای ساخت خانه‌هایی که کمترین هزینه را دارند.

1606683296_1_0.gif

می‌گویند محدودیت باعث ایجاد خلاقیت می‌شود و همه آن‌هایی که به‌دنبال خانه‌دار شدن هستند با محدودیت‌هایی که این مقوله با خود به‌همراه دارد آشنا هستند. آمار بین‌المللی درباره بی‌خانمان‌ها چندان دقیق و قابل استناد نیستند، زیرا تعریف این کلمه بین کشورهای گوناگون متفاوت است. اما سازمان ملل متحد در سال 2005 اقدام به انجام یک ارزیابی جهانی کرد و تخمین زد که تعداد افراد ساکن در خانه‌های نامناسب و خارج از استاندارد چیزی حدود 1.6 میلیارد نفر است و حدود 100 میلیون نفر هم کلا بی‌خانمان هستند.

ترندهای معماری مانند خانه‌های کانتینری، ساختارهای ماژولار و هم‌چنین خانه‌های پیش‌ساخته باعث کاهش هزینه‌های ساخت خانه شده است. البته نه این‌که باعث شود تا هیچ بی‌خانمانی وجود نداشته باشد، اما باعث شده تا خانه‌دار شدن برای خیلی از افراد از رویا تبدیل به‌واقعیت ملموس شود.

برای دیدن عکس‌ها در اندازه بزرگ‌تر، روی آن‌ها کلیک کنید.

خانه "اُپاد تیوب" با توجه به‌کمبود آزاردهنده مسکن در هنگ‌کنگ طراحی شده است. این کمبود مسکن باعث رشد "کابین‌های تابوت مانند" شده است.

اُپاد تیوب یک خانه بسیار کوچک است که از لوله‌های آب بتنی با قطر تنها 2.5 متر ساخته شده است.

طراحی داخلی آن مانند یک آپارتمان است و می‌تواند پذیرای یک یا دو نفر باشد.

حیاط ریچاردسون در دسامبر 2013 افتتاح شد و یک پروژه توسعه مسکن مبتنی بر کانتینر در منطقه برایتون انگلستان برای کسانی است که در خطر بی‌خانمان شدن هستند.

پروژه "20K House" که توسط رورال استودیو انجام شده یک پروژه طراحی مربوط به‌دانشگاه Auburn است و هدف آن ساخت خانه‌های جذاب، زیبا و مقرون به‌صرفه با هزینه‌ای کمتر از 20 هزار دلار است.

مطلب پیشنهادی

بررسی تویوتا کمری 2018 (Toyota Camry 2018)
آخر هفته با شبکه: یک خودروی عظیم با مصرف سوخت عالی

خانه دو طبقه Framework که مساحت آن 80 متر مربع و قیمت آن فقط 2 هزار و 500 دلار است.

مؤسسه COLE به‌همراهی سازمان "مسکن برای مردم کامبوج" پروژه‌ای را برای ساخت خانه‌های کم هزینه برای افراد کم درآمد کامبوج به‌انجام رساندند. این خانه‌ها با نام Framework از جنس چوب و بامبو ساخته شده و تنها 2 هزار و 500 دلار قیمت دارد.

پروژه "پناهگاه موقت" در نپال بعد از زلزله مرگبار و ویرانگر سال 2015 کلید خورد. یک چهارچوب ساده از جنس بامبو به‌عنوان اساس و اسکلت اصلی این خانه‌ها محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: گشت‌وگذاری در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2018
آخر هفته با شبکه: وقتی کهنه دل‌آزار نیست

خانه کم هزینه "دوستدار بودجه" در کره جنوبی که شامل سه کانیتنر در کنار هم با فضایی کوچک در اطراف آن است و برای یک خانواده هفت نفره جذاب و مناسب است.

طراحی داخلی خانه S به‌مساحت 30 متر مربع که شامل یک اتاق با اندازه استاندارد می‌شود. 

این خانه پیش‌ساخته قیمتی معادل 4 هزار دلار دارد.

پالت‌هایی که در ساخت  این خانه ارزان توسط معمار مکزیکی، تاتیانا بیلبائو، طراحی شده و کار نصب و توسعه آن بسیار ساده است. از این پالت‌ها به‌جای پنجره هم استفاده می‌شود تا نور طبیعی و سیستم تهویه متناسب با محیط پیرامون را وارد خانه کند.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: کبوتر با کبوتر سگ با جغد!

بعد از زلزله هفت ریتشتری که در سال 2015 در کشور نپال رخ داد، شرکت ایتالیایی Barberio Colella اقدام به‌طراحی یک پناهگاه برای حوادث این‌چنینی کرد. این خانه‌ها که Just a Minute نام دارد برای اسکان مردم بی‌خانمان نپال است که خانه‌های خود را در زلزله از دست می‌دهند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟