پروژه «ردیابی اپتیکی اجرام فضایی» در چارچوب یک همکاری بینالمللی با سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) انجام گرفته و قرار است در سال جاری، از سوی معاونت توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران به بهره برداری برسد.

در این همکاری سه تلسکوپ اپتیکی برای ردیابی دادههای فضایی در ایران، پاکستان و پرو مستقر شده تا امکان ردیابی و تبادل اطلاعات کسب شده اجرام فضایی فراهم گردد. به گزارش مهر، از این رو مراحل نصب «تلسکوپ پروژه سیستم اپتیکی زمینپایه رصد اجرام فضایی» در مرکز فضایی ماهدشت در مرحله اتمام بوده و قرار است اواخر آذرماه امسال و همزمان با حضور رسمی دبیرکل سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه در ایران، به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.


























نظر شما چیست؟