رصد اجرام فضایی در ایران امکان‌پذیر شد
افتتاح تلسکوپ ردیابی اپتیکی ایران تا یک ماه دیگر
رصد اجرام آسمانی یکی از حساس‌ترین علوم نجومی جهان است و برخورداری از تجهیزات رصد و بررسی سیارات، ستاره‌ها و کهکشان‌ها از نشانه‌های توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود. سازمان فضایی ایران نیز در راستای نیل به اهداف چشم‌انداز 1404، پروژه‌های فضایی مختلفی را اجرایی کرده که راه‌اندازی تلسکوپ ردیابی اپتیکی مرکز فضایی ماهدشت استان البرز، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های این سازمان بشمار می‌رود.

1606683296_1_0.gif

پروژه «ردیابی اپتیکی اجرام فضایی» در چارچوب یک همکاری بین‌المللی با سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) انجام گرفته و قرار است در سال جاری، از سوی معاونت توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران به بهره برداری برسد.

ماهنامه شبکه: افتتاح تلسکوپ ردیابی اپتیکی ایران تا یک ماه دیگر

در این همکاری سه تلسکوپ اپتیکی برای ردیابی داده‌های فضایی در ایران، پاکستان و پرو مستقر شده تا امکان ردیابی و تبادل اطلاعات کسب شده اجرام فضایی فراهم گردد. به گزارش مهر، از این رو مراحل نصب «تلسکوپ پروژه سیستم اپتیکی زمین‌پایه رصد اجرام فضایی» در مرکز فضایی ماهدشت در مرحله اتمام بوده و قرار است اواخر آذرماه امسال و همزمان با حضور رسمی دبیرکل سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه در ایران، به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟