سخت افزارهای اپل 2018: گران‌قیمت اما قدرتمند و مملو از امکانات
اپل از آی‌پاد پرو و مک‌بوک‌های جدیدخود رونمایی کرد + گالری عکس
اپل در جریان برگزاری کنفرانس رونمایی از محصولات سخت‌افزاری سال 2018 خود از آی‌پاد پرو و مک‌بوک‌های جدید خود رونمایی کرد. محصولاتی که به رغم قیمت بالای آن‌ها قابلیت‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

1606683296_1_0.gif

همچون سال‌های گذشته در ابتدای مراسم تیم کوک به روی صحنه رفت. او در ابتدای صحبت‌های خود به استقبال کم نظیر مردم نیویورک از محصولات اپل اشاره کرد و اعلام داشت در حال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر فعال مک در سراسر جهان وجود دارند. اپل سیستم‌عامل مک اوس را یکی از مهم‌ترین نرم‌افزاری توصیف کرده که اپل آن‌را ساخته است. در ادامه کنفرانس کوک به قابلیت‌های جدید مک اوس‌اس موهاوی اشاره کرد. به ویژه حالت تیره و اپ استور جدید و برنامه‌های کاربردی همچون Stacks که در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. تیم کوک در صحبت‌های خود به مک بوک ایر که اولین بار از سوی جابز معرفی شد اشاره کرده که به واسطه طراحی بدنه یکپارچه و عمر باتری طولانی مدت و ظریف بودن به یکی از محبوب‌ترین نوت‌بوک‌های بازار تبدیل شد.

رونمایی از مک‌بوک ایر جدید

مک بوک ایر جدید با صفحه‌نمایش رتینا که به دو درگاه یو‌اس‌بی سی تجهیز شده است از سوی کوک معرفی شد. مک بوک ایر جدید از بدنه باریک و یکپارچه فلزی ساخته شده که یک صفحه‌نمایش 13.3 اینچی دارد. صفحه‌نمایشی که 4 میلیون پیکسل روی آن قرار گرفته است. حاشیه‌های صفحه‌نمایش مک بو ایر رتینا 50 درصد باریک‌تر از قبل شده‌اند. بالای صفحه‌نمایش یک دوربین فیس تای اچ دی قرار گرفته و از حس‌گر تاچ‌آی‌دی هم در مک بوک ایر جدید استفاده شده است. مک بوک ایر رتینا بر خلاف مک بوک پرو به تاچ بار تجهیز نشده است. اپل همچنین از تراشه t2 به منظور تامین امنیت مک بو ایر جدید خود استفاده کرده است. این تراشه ضمن تامین امنیت مسئولیت کنترل حافظه، تصاویر و صدا را نیز عهده‌دار است. در مک بوک ایر جدید ما شاهد به‌کارگیری نسل سوم صفحه‌کلیدهای جدید اپل هستیم که در مقایسه با اسلاف قبل نزدیک به چهار برابر پایدارتر بوده و عملکرد بهتری دارند. اسپیکرهای استریوم مک بوک ایر جدید نیز 25 درصد خروجی بیشتری نسبت به گذشته دارند. همچنین روی دستگاه جدید میکروفون جدید در نظر گرفته شده که قادر است صدای بهتری را دریافت کند. مک بوک ایر جدید تنها به دو درگاه USB C تجهیز شده که با کمک گرفتن از دانگل‌ها می‌توانند به انواع مختلفی از درگاه‌ها تبدیل شوند. مک بوک ایر جدید همچنین قادر است به کارت گرافیک اکسترنال و صفحه‌نمایش‌های 5k نیز متصل شوند. نسل هشتم پردازنده‌های اینتل نیز روی این دستگاه استفاده شده و تا 16 گیگابایت حافظه اصی و 1.5 ترابایت حافظه SSD نیز روی آن‌ها قرار گرفته است. باتری مک بو ایر جدید تا 13 ساعت پخش ویدیو از آی‌تیونز طول عمر دارد. مک بوک ایر جدید نسبت به نمونه‌های قبلی 10 درصد باریک‌تر بوده و 17 درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند. مک بوک ایر جدید همجنین به پورت 3.5 میلی‌متری هدفون نیز تجهیز شده است.

وزن مک بوک ایر جدید برابر با 2.75 پوند است. ترکیب این فاکتورها با یکدیگر باعث شده‌اند تا مک بوک ایرهای جدید به سادگی جابه‌جا شوند. اپل مدعی شده است در ساخت بدنه مک بوک ایر جدید از 100 درصد مواد قابل بازیافت استفاده کرده است. در مک بوک ایر جدید 50 درصد از مواد کربنی کمتر استفاده شده تا دستگاه آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند. همانند مک بوک پرو در مک بوک ایر جدید ترک‌پد بزرگ‌تر شده تا عملکرد آن افزایش پیدا کند. مک بوک ایر جدید با 8 گیگابایت حافظه اصلی و پردازنده کور آی 5 با 128 گیگابایت اس اس ای به قیمت 1200 دلار به فروش خواهد رسید. محصولی که از 7 نوامبر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. محصول فوق از آی‌فون 10 اس مکس 256 با قیمت 1250 دلار ارزان‌تر است.

مک بوک مینی جدید اپل

مک بوک میتی کوچک‌ترین کامپیوتر رومیزی اپل است که بدون ماوس، صفحه‌کلید و مانیتور عرضه می‌شود. اپل در کنفرانس امسال پس از مدت‌ها از مک بوک مینی جدید خود که 5 برابر سریع‌تر از نمونه قبلی خودش است رونمایی کرد. پردازنده 6 هسته‌ای نسل هشتم اینتل و گرافیکی که 60 درصد سریع‌تر تصاویر را پردازش می‌کند از ویژگی‌های شاخص مک مینی جدید هستند. مک مینی جدید تا 64 گیگابایت حافظه اصلی را پشتیبانی می‌کند. همچنین تا 2 ترابایت حافظه اس اس اس دی روی مک مینی جدید قابل استفاده است. در مک مینی جدید نیز اپل از تراشه T2 که وظیفه پردازش کدک HEVC را عهده‌دار است استفاده کرده است. پورت اترنت و 4 پورت نادربولت 3 و HDMI و دو پورت USB A روی این دستگاه قرار گرفته‌اند. مک بوک مینی جدید از اترنت 10 گیگابیتی پشتیبانی می‌کند. همچنین به پورت 3.5 میلی‌متری هدفون نیز تجهیز شده است. قیمت مدل پایه این محصول 800 دلار است. مدل پایه به 8 گیگابایت حافظه اصلی و پردازنده 3.6 گیگاهرتزی کور آی 3 و 128 گیگابایت حافظه اس اس دی تجهیز شده است. این محصول از 7 نوامبر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. مک مینی جدید از 60 درصد پلاستیک قابل بازیافت و 100 درصد بدنه آلومینیومی قابل بازیافت ساخته شده است.

آی‌پاد جدید چه قابلیت‌هایی دارد؟

اپل می‌گوید تاکنون نزدیک به 400 میلیون آی‌‌پاد به فروش رفته است. در نتیجه آی‌پاد را باید محبوب‌ترین تبلیت جهان توصیف کنیم. آی‌پاد از نوت‌بوک شرکت‌هایی همچون اچ‌پی، لنوو، دل و ایسوس فروش بیشتری داشته است. آی‌پاد جدید که اپل امروز از آن رونمایی کرد دکمه هوم نداشته و به پورت USB C تجهیز شده است. آی‌پاد جدید از طراحی بدون حاشیه و بدنه آلومینیومی ساخته شده است. محصول جدید اپل به یک صفحه‌نمایش 11 اینچی تجهیز شده که بزرگ‌ترین تغییر آی‌پاد از زمان عرضه آن به شمار می‌رود. ابعاد این آی‌پاد با آی‌پاد 10.5 اینچی تفاوتی نداشته، اما صفحه‌نمایش بزرگ‌تر شده است. صفحه‌نمایشی که 3.98 میلیون پیکسل دارد. آی‌پاد پرو 12.9 اینچی هم از نسل قبلی آی‌پاد پرو 12.9 اینچی ابعاد کوچک‌تری دارد. ضخامت آی‌پاد پرو جدید 5.9 میلی‌متر کاهش پیدا کرده و 15 درصد باریک‌تر شده است. آی‌پاد جدید همچنین 25 درصد فضای کمتری را اشغال کرده و به فیس‌آی تجهیز شده است. فیس‌آی روی آی‌پاد پرو بر خلاف آی‌فون در حالت افقی نیز قابل استفاده است. رابط کاربری آی‌پاد پرو شبیه به آی‌فون بر اساس جسچرها طراحی شده است. در آی‌پاد پرو جدید اپل از پردازنده A12X Bionic استفاده کرده است. پردازنده 7 نانومتری که حرف X در آن درج شده است، به ابعاد بزرگ‌تر آن نسبت به پردازنده آی‌فون 10 اس و 10 اس مکس اشاره دارد. پردازنده‌ای که 10 میلیون ترانزیستور در آن قرار گرفته است. پردازنده A12X هشته هسته‌ای در حالت تک هسته‌ای 35 در سریع‌تر و در حالت چند هسته‌ای 90 درصد سریع‌تر از قبل عمل می‌کند. همچنین دو برابر پردازش گرافیکی بهتری نسبت به آی‌پاد پرو قدیمی دارد. پردازش گرافیک آی‌پاد پرو با کنسول ایکس باکس وان اس یکسان است. باتری آی‌پاد پرو جدید یک روز کامل از کاربر پشتیبانی کرده و در هر ثانیه قادر است 5 تریلیون پردازش را انجام دهد. آی‌پاد پرو جدید تا 1 ترابایت حافظه را در خود جای داده است. این آی‌پاد از طریق پورت USB C قادر است از صفحه‌نمایش‌5k پشتیبانی کند.

رونمایی از نسل جدید قلم آی‌پاد پرو جدید

اپل اپل پنسیل به شکل آهن‌روبایی به بدنه آی‌پاد پرو متصل شده و در همان حالت به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. برای آی‌پاد پرو جدید نسل جدید صفحه‌کلید هوشمند فولیو ارائه می‌شود. آی‌پاد پر. جدید بهترین دستگاهی است که برای واقعیت افزوده از سوی اپل تولید شده است. آی‌پاد پرو جدید چهار اسپیکر داشته و از LTE گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی هم در پشت دستگاه قرار گرفته است. آی‌پاد پرو جدید از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. دستگاهی که قادر است یک بازی را در حالت 120 فریم در ثانیه اجرا کند. در نتیجه گزینه ایده‌الی برای انجام بازی‌ها است. اپل می‌گوید فتوشاپ آی‌پاد درست همانند نسخه دسکتاپی روی محصول جدید قابل استفاده بوده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های یکسان با نسخه دسکتاپ روی آی‌پاد استفاده کنند. در دمویی که اپل نشان داد یک فایل PSD که 3 گیگابایت حجم داشت و از 157 لایه ساخته شده بود را به سرعت روی آی‌پاد ویرایش کرد، در حالی که خبری از کندی سرعت در کار نبود. فتوشاپ آی‌پاد در سال 2019 میلادی عرضه خواهد شد.

مدل 64 گیگ آی‌پاد پرو جدید با قیمت 800 دلار عرضه خواهد شد. مدل 12.9 اینچی 64 گیگ نیز به قیمت 1000 دلار به فروش خواهد رسید. آی‌پاد پرو 10.5 اینچی هم به قیمتش به 650 دلار کاهش پیدا خواهد کرد. هر دو مدل آی‌پاد جدید قادر هستند از طریق سیم کارت الکترونیکی به اینترنت موبایلی متصل شوند. محصول فوق از 7 نوامبر در دسترس مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. آی‌او اس 12.1 از فیس تایم گروهی تا حداکثر 32 نفر پشتیبانی کرده و 70 اموجی جدید دارد.

اپل در این مراسم اشاره‌ای به نسل جدید آی‌پاد مینی جدید نکرد و به نظر می‌رسد زمان خداحافظی با این محصول فرارسیده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟