به سوالات متداول در ارتباط با این پدیده سرگرم‌کننده پاسخ داده‌ایم
25/08/1396 - 10:55
همه چیز در باره انیموجی
روباه سخنگو، خوک دوپا، آدم آهنی شاعر و چندین شکلک دیگر که کارهای نامربوط انجام می‌دهند. این فهرستی از برنامه امشب یک سیرک نیست، بلکه امکانی است که اپل در iMessages و سایر شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربران iOS قرار داده است. نام این صورتک‌ها انیموجی (Animoji) است و اپل آن را برای انتقال هر چه بهتر، جذاب‌تر و خنده‌دارتر احساسات کاربران بر پایه توانایی‌های دوربین TrueDepth در iPhone X طراحی کرده است.
اگر می‌خواهید بدانید که انیموجی به چه کاری می‌آید و چگونه کار می‌کند، با شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

انیموجی چیست؟

انیموجی حاصل اتصال دو واژه animated و emoji است و شاید بهترین انتخاب برای نام این پدیده همین باشد: شکلک پویا. این ویژگی به صورت انحصاری برای آیفون 10 طراحی شده؛ زیرا تنها گوشی مجهز به TrueDepth است. سامانه TrueDepth صورت کاربر را اسکن می‌کند و صورتک را بنا به تغییرات صورت کاربر به حرکت درمی‌آورد. با این کار ابراز احساسات شما از طریق اجزای صورت و صحبت‌های شما از طریق حرکت لب به صورت ربات، خوک یا روباه درون گوشی منتقل می‌شود و آن صورتک به عنوان نمونه‌ای مینیاتوری، احساسات و صحبت‌های شما را شبیه‌سازی می‌کند.
وقتی حرف می‌زنید، یا سرتان را کج می‌کنید، این صورتک هم دقیقا همان کار را تکرار می‌کند و این اتفاق خیلی جذاب‌تر از چیزی است که اینجا می‌خوانید. تا امتحان نکنید متوجه آن نخواهید شد.

 

آیا انیموجی‌ها از اطلاعات Face ID استفاده می‌کنند؟

خیر. طبق قوانین اپل، هیچ نرم‌افزاری از اطلاعات Face ID شما استفاده نخواهد کرد. حتا خود سیستم عامل هم به آن دسترسی ندارد. اطلاعات مربوط به Face ID در انباره امن گوشی شما ذخیره می‌شود؛ جایی که از تراشه اصلی جدا است و هیچ بایتی از آن به اپل و یا هر جای دیگری ارسال نمی‌شود.

اما توسعه‌دهندگان در فضای ARKit به دوربین TrueDepth شما دسترسی دارند. این دسترسی همانند دسترسی آن‌ها به دوربین اصلی است. اطلاعات دوربین سلفی با اطلاعات اسکن سه‌بعدی صورت شما تلفیق می‌شود.

توسعه‌دهندگان نمی‌توانند از این اطلاعات برای باز کردن گوشی شما استفاده کنند. آن‌ها حتا نمی‌توانند این اطلاعات را به هر نحوی پردازش کنند تا قفل گوشی شما باز شود. در حقیقت، اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، همان اندازه ممکن است باعث ریسک امنیتی شود، که گرفتن یک سلفی معمولی می‌تواند امنیت گوشی شما را به خطر بیندازد؛ تقریبا هیچ.

به زبان دیگر، انیموجی یا هر اپلیکیشن دیگری از همان سخت‌افزار مربوط به Face ID استفاده می‌کند؛ اما Face ID به کل مکانیزم متفاوتی دارد و اطلاعات آن از سایر اپ‌ها جدا است. البته در ارتباط با این مسئله هم شک‌هایی وجود دارد. به اعتقاد برخی از متخصصان، انیموجی نیازی به دوربین TrueDepth ندارد و با همان دوربین سلفی کار می‌کند.

 

چطور می‌توان انیموجی را پیدا کرد؟

به محض باز کردن اپ iMessage می‌توانید صورتکی را زیر صفحه ببینید که حرکات صورت شما را تقلید می‌کند. دکمه قرمز را بزنید تا این حرکات ضبط شوند و یا با رجوع به فهرست سمت چپ، کرکتر مقلد را تغییر دهید. با لمس کمان، پنجره مربوط به اپ انیموجی بزرگ‌تر می‌شود و شما راحت‌تر می‌توانید به کرکترهای انیموجی دست پیدا کنید.

چه انیموجی‌هایی در دسترس است؟

تعداد آن‌ها خیلی زیاد نیست. اپل فعلا فقط ده-دوازده صورتک برای انیموجی در نظر گرفته است:

بیگانه فضایی

گربه

مرغ

سگ

روباه

میمون

پاندا

خوک

شکلات

خرگوش

آدم آهنی

تک شاخ

البته ما اطمینان داریم که در به‌روزرسانی‌های بعدی، تعداد این صورتک‌ها بیشتر خواهد شد.

طول یک انیموجی حد اکثر می‌تواند چقدر باشد؟

این کار محدودیتی 10 ثانیه‌ای دارد. این مقدار برای ارسال یک پیغام فوری برای دوستتان کافی است، اما آن‌قدر نیست که یک آهنگ را با آن لبخوانی کنید.

 

آیا می‌توان پس از ضبط یک انیموجی، کرکتر آن را تغییر داد؟

البته! پس از ضبط انیموجی و قبل از ارسال آن، کرکتر دیگری را انتخاب کنید و این تغییر بر روی انیموجی شما اعمال خواهد شد.

 

چه بر سر استیکرها خواهد آمد؟

آن‌ها به روال سابق باقی خواهند ماند و تازه می‌توانید از انیموجی‌ها در قالب یک تصویر ثابت به عنوان استیکر استفاده کنید. کافی است به بخش انیموجی بروید، کرکتر مورد نظرتان را انتخاب کنید، شکلکی که دوست دارید نشان بدهید را با صورتتان ایجاد کنید و انیموجی حاصله را وارد پنجره ارسال پیام کنید.

 

چگونه یک انیموجی را ضبط کنم؟

وقتی یک انیموجی را ارسال یا دریافت کردید، آن را لمس کنید تا پخش شود. هنگام پخش این انیموجی، می‌توانید گزینه Share را در پایین صفحه ببینید. با لمس این گزینه، انیموجی شما ذخیره می‌شود.

چگونه از انیموجی در سایر اپ‌ها استفاده کنیم؟

به همین سادگی که در سوال قبلی گفتیم. فقط به جای ذخیره کردن آن، باید گزینه Share را لمس کنید و بعد اپ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در صورتی که اپ مورد نظر شما در این بخش ظاهر نشد، انیموجی را ذخیره کنید و بعد از ورود به اپ مورد نظرتان، آن را مانند یک ویدوی عادی ارسال کنید.

 

لبخوانی با کرکترهای انیموجی چگونه است؟

همخوانی با انیموجی یا Animoji Karaoke بخشی است که مردم در آن با استفاده از کرکترهای انیموجی، آهنگ‌های محبوبشان را لبخوانی می‌کنند. اما از آن‌جا که انیموجی محدودیتی ده ثانیه‌ای دارد، چگونه باید یک آهنگ مثلا 3 دقیقه‌ای را با آن اجرا کرد؟ ساده است. باید از امکان ضبط نمایشگر iOS 11 استفاده کنید. روش کار به این شکل است:

  1. آهنگ محبوبتان را پخش کنید؛ اما نه از روی گوشی خود، بلکه با یک پلیر دیگر. متاسفانه اگر بخواهید از گوشی خودتان موسیقی مد نظر را پخش کنید، به محض ورود به بخش انیموجی، موسیقی خود به خود قطع می‌شود؛ پس باید از یک منبع دیگر استفاده کنید و توجه داشته باشید صدای آن به راحتی به گوشی شما برسد.

  2. به بخش پیام‌رسانی بروید و انیموجی را باز کنید. کرکتر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  3. با رجوع به بخش Control Center دکمه screen recording را فشار دهید.

  4. بخش Control center را ببندید. با آهنگ در حال پخش لب بزنید. به خودتان زحمت فشار دادن دکمه ضبط انیموجی را ندهید. وقتی آهنگ به پایان رسید، دکمه‌ جانبی را بفشارید.

  5. حالا شما یک ویدیوی تمام صفحه از لبخوانی خود دارید؛ پس لازم است آن را ویرایش کنید. با رفتن به بخش Photos  ویا iMovies به راحتی می‌توانید این ویدو را ویرایش کنید و قسمت‌های اضافی آن را حذف کنید.

این ساده‌ترین راه برای ساخت یک Animoji Karaoke بود؛ اما اگر می‌خواهید چیزی حرفه‌ای‌تر بسازید، باید یک اپ ویرایش ویدیو دانلود کنید و آهنگ را به صورت جدا روی این ویدیو بگذارید تا هم کیفیت صدا افزایش پیدا کند و هم صداهای ناخواسته از آن حذف شود.

این هم از سوالات متداول در ارتباط با انیموجی. اگر سوال دیگری دارید، با ما در میان بگذارید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟